Η κήλη (μεσοσπονδύλιου δίσκου) στους αθλητές

Οι τραυματισμοί των μεσοσπονδύλιων δίσκων (κήλη) είναι συχνοί στον αθλητισμό και πολλές φορές αποτελούν αίτια διακοπής της άθλησης. Ο μεσοσπονδύλιος δίσκος λειτουργεί σαν ανατομικό μαξιλάρι, αποσβαίνοντας συμπιεστικά και στρεπτικά φορτία κυρίως στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης.  Αποτέλεσμα των φορτίσεων είναι και η συχνή εμφάνιση κήλης σε αθλητές.

Στην ήπια μορφή κήλης, ο πηκτοειδής πυρήνας ασκεί πίεση στον οπίσθιο επιμήκη σύνδεσμο και στις ρίζες των νωτιαίων νεύρων. Σε μέτρια και σοβαρή μορφή,ο ινώδης δακτύλιος υφίσταται μερική ή πλήρη ρήξη, και ένα σημαντικό μέρος του πηκτοειδούς πυρήνα να πιέζει το νωτιαίο σωλήνα προκαλώντας πίεση στη ρίζα του αντίστοιχου νεύρου με αποτέλεσμα οίδημα και φλεγμονή του. Συνήθως το κύριο σύμπτωμα της κήλης είναι η οσφυαλγία(πόνος στην οσφύ).

Αιτιολογία

H βασική αιτία  που προκαλείται η πάθηση είναι η λανθασμένη τεχνική σε αθλήματα όπως κυρίως είναι η άρση βαρών  αλλά και σε αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο(στροφικές κινήσεις), το μπάσκετ(έντονη κινητική ενέργεια) και το βόλλευ(άλματα). Μια άλλη αίτια πρόκλησης κήλης μεσοσπονδύλιου δίσκου είναι οι ασυμμετρίες και ανισορροπίες δύναμης στην οσφυϊκή περιοχή που δυνητικά οδηγούν σε μηχανική αστάθεια και αυξημένο κίνδυνο κάκωσης.

Συμπτώματα

Τα συμπτώματα και σημεία της κάκωσης όπως είπαμε περιλαμβάνουν οξύ πόνο στην οσφυϊκή περιοχή και αιμωδίες και πόνο στο σύστοιχο κάτω άκρο.

Αντιμετώπιση

Η κήλη αντιμετωπίζεται συντηρητικά (90% των περιπτώσεων ) ή χειρουργικά. Συντηρητική θεραπεία είναι η φυσικοθεραπεία, η άσκηση , το κολύμπι, η χειροπρακτική, ο βελονισμός, η καλή διατροφή, η σωστή στάση, η ποιότητα ύπνου και γενικά της ζωής.

Ασκήσεις που μπορούν να βοηθήσουν :

Ασκήσεις McKenzie

 

Πρόσια προβολή με μπάλα kettlebell

Advertisement

 

Ασκήσεις σταθεροποίησης κορμού

 

Ημικάθισμα με χρήση kettelbell (ή χωρίς καθόλου έξτρα βάρος)

 

Κάμψη κορμού(άρση θανάτου-deadlift) με χρήση kettelbell

 

Όλες οι ασκήσεις πρέπει να γίνονται σε ειδικό χώρο εκγύμνασης κάτω απο την επίβλεψη κάποιου ειδικού. Ο αθλητής δεν πρέπει να σηκώνει βάρος που δεν του αναλογεί και να κάνει ασκήσεις που δεν τις γνωρίζει καλά γιατί με αυτό τον τρόπο μπορεί εύκολα να τραυματιστεί και να μείνει έξω για αρκετό καιρό.

 

Βιβλιογραφία:

1)Κωνταντίνος Α. Φουσέκης(2015) ,Εφαρμοσμένη Αθλητική Φυσικοθεραπεία

2)https://www.physiopolis.gr/web/kili-mesospondyliou-diskou/

 

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Είμαι τελειόφοιτος στο ΤΕΙ Φυσικοθεραπείας Αθηνων. Παράλληλα με τις σπουδές μου ανακάλυψα πολλά πράγματα που με ενδιέφεραν όπως είναι η μουσική,η ανάγνωση βιβλίων κυρίως Ψυχολογίας και Φιλοσοφίας. Ήθελα πάντα να βοηθάω κόσμο αλλά για να βοηθήσεις κάποιον πρώτα πρέπει να βοηθήσεις τον εαυτο σου. Έτσι αγαπημένο μου απόφθεγμα είναι: Όποιος κοιτάζει προς τα έξω ονειρεύεται.Όποιος κοιτάζει μέσα του ξυπνάει. Καρλ Γιούγκ

Leave a Reply

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG