Γυμναστική τις ημέρες περιόδου

Γυμναστική τις μέρες περιόδου
Πηγή εικόνας: allyou.gr

Η γυμναστική τις ημέρες περιόδου αν και φαντάζει «γολγοθάς», αποτελεί σύμμαχο για την αντιμετώπιση των έντονων πόνων. Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι υποστηρίζουν πως η γυμναστική τις ημέρες περιόδου δεν είναι συνετή επιλογή. Σύμφωνα με κάποιους επιστήμονες, η γυμναστική απαιτεί μεγάλα ποσοστά ενέργειας τα οποία την περίοδο της έμμηνο ρήσης είναι αναγκαία για να αντέξουμε τις δυσλειτουργίες της.  Για να λάβει τα απαιτούμενα ποσοστά ενέργειας, να τα απορροφήσει από άλλες λειτουργίες του οργανισμού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, επειδή η έμμηνο ρήσης δεν είναι ζωτικής σημασίας, να διαταράσσεται ή να κόβεται εντελώς. Έτσι, οι περισσότεροι ασπαζόμενοι αυτή την θεωρία, επιλέγουν να αποφεύγουν την γυμναστική τις ημέρες περιόδου. Προτιμούν να ηρεμούν από τις έντονες ενοχλήσεις με φάρμακα και σωστή διατροφή.

Που ωφελεί όμως η γυμναστική τις ημέρες περιόδου;

Κάποιες επιστημονικές μελέτες, έρχονται να καταρρίψουν αυτή την θεωρία, υποστηρίζοντας πως εκτός από την αντιμετώπιση των πόνων, η εκγύμναση τις ημέρες αυτές, βοηθάει και στην διατήρηση του σωματικού βάρους.

Εάν υποφέρετε από εντερικές διαταραχές, φούσκωμα και κράμπες μια ελαφριάς τύπου γυμναστική βοηθάει. Περπάτημα, κολύμπι και yoga αποτελούν ιδανικές επιλογές. Επίσης, η άσκηση συμβάλει στην απελευθέρωση των ενδορφίνων, οι οποίες είναι απαραίτητες για την αντιμετώπιση των πονοκεφάλων, της κόπωσης και της κακής διάθεσης που υπάρχουν στην περίοδο της εμμηνορρυσίας.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως η αερόβια άσκηση είναι σημαντική για την ανακούφιση από τα συμπτώματα της περιόδου. Επειδή στην περίοδο της έμμηνο ρήσης η θερμοκρασία πέφτει ελαφρά, ο οργανισμός κουράζεται λιγότερο, οπότε η αντοχή για εκγύμναση αυξάνεται. Άρα, τα αποτελέσματα της άσκησης στην περίοδο είναι πιο ουσιαστικά.

Επίσης, με την άσκηση απαλλασσόμαστε από τις προσταγλανδίνες. Οι προσταγλανδίνες είναι χημικές ουσίες οι οποίες κατά την διάρκεια της εμμηνορρυσίας δημιουργούν μήκους πόνους, συσπάσεις, φλεγμονή και πυρετό. Τέλος, η τακτική άσκηση και η υγιεινή διατροφή οδηγούν σε μικρότερο σωματικό λίπος, και κατά συνέπεια σε λιγότερα οιστρογόνα και ελαφρύτερη εμμηνόρροια.

Advertisement
Σχετικοί σύνδεσμοι

https://www.maxmag.gr/soma-igia/katapolemise-stres-gymnastiki/

https://www.maxmag.gr/soma-igia/idrotas-ke-gymnastiki-fili-echthri/

https://www.maxmag.gr/apscychologita/i-gymnastiki-einai-tropos-zois-ochi-proetoimasia-gia-to-kalokairi/

Βιβλιογραφία

https://www.ladylike.gr/wellness/ayth-einai-h-kaluterh-gymnastikh-poy-mporeis-na-kaneis-tis-hmeres-ths-periodoy/?amp

https://www.keepup.gr/katerina-laspa/mporw-na-gymnastw-otan-exw-periodo/

https://jenny.gr/well-being/fitness/277704/i-gymnastiki-epireazei-tin-periodo-sas?amp

https://www.infowoman.gr/3-pragmata-pou-prepei-na-ksereis-gymnazesai-otan-echeis-periodo/

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Είμαι η Ξανθή, μητέρα δύο παιδιών και τελειόφοιτη του πανεπιστημίου Cardiff Metropolitan University, στο τμήμα της Ψυχολογίας και έχω ενα μεταπτυχιακο στο Marketing. Τα τελευταλια χρόνια ασχολούμαι ενεργά με τον χώρο της μόδας και την αρθρογραφία. Έχω εργαστεί στην τηλεόραση και εταιρίες διαφήμισης. Πλέον είμαι μέλος του περιοδικού και σας προσκαλώ όλους να γίνουμε μια όμορφη παρέα που θα ενημερώνεται κάθε εβδομάδα για ότι αφορά στην σωματική ή ψυχική μας υγεία μέσα από τη στήλη «Σώμα και υγεία» . Στόχος μας είναι να κάνουμε τη ζωή μας ευκολότερη και ομορφότερη... άντε ... το όμορφο ταξίδι μας ξεκίνησε....

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;