Φρούτα και λαχανικά : H πηγή του ευ ζην

SHARE

Πηγή εικόνας : livelaw.in

Τα φρούτα και τα λαχανικά δεν πρέπει ποτέ να λείπουν από την διατροφή μας, καθώς είναι πηγές φυτικών ινών που ρυθμίζουν το έντερο και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και μεταλλικά άλατα, και φυσικά δεν ξεχνάμε ότι έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό. Για να λαμβάνετε μια επαρκή ποσότητα αντιοξειδωτικών ουσιών, οι ειδικοί προτείνουν να καταναλώνετε ημερησίως τουλάχιστον 200 γρ. φρούτα και 300 γρ. λαχανικά.

Πιo αναλυτικά…

Οι επιλογές μας σε τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικές και αναζωογονητικές ουσίες είναι πολλές. Ας δούμε όμως μαζί τις πιo αποτελεσματικές:

  • Σκόρδο και κρεμμύδι: Ενεργοποιούν τα ένζυμα του ήπατος, ενδυναμώνοντας την δράση του σαν φίλτρο.
  • Καρότα: Πλούσια σε βιταμίνη Β-καροτίνη, δρουν αντιοξειδωτικά, εμποδίζουν τη δημιουργία ελεύθερων ριζών και ρυθμίζουν την κίνηση του εντέρου.
  • Αγκινάρες: Οι αγκινάρες έχουν ένα πολύ βασικό χαρακτηριστικό, την ινουλίνη, η οποία εξισορροπεί την εντερική δραστηριότητα και βοηθούν το ήπαρ σαν φίλτρο.
  • Λάχανα: Οικογένεια των κηπευτικών, πλούσια σε βιταμίνη C. Μόνο 100 γρ. μπρόκολα περιέχουν την ημερήσια ποσότητα αυτής της βιταμίνης.
  • Λαχανικά με πράσινα φύλλα: Η χλωροφύλλη που περιέχουν βοηθά στην απομάκρυνση τοξικών ουσιών από το ήπαρ. Συνιστάται να καταναλώνετε πικραλίδες διότι έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, B-καροτίνη και μεταλλικά άλατα, επίσης ενυδροκάρδαμο διότι είναι πολύ καλό διουρητικό και βελτιώνει τον μεταβολισμό, καθώς και ρόκα η οποία είναι πλούσια σε σίδηρο και βιταμίνες Α και C.
  • Λεμόνι: Είναι ιδανικό για να καθαρίζει ο οργανισμός μας χάρη στην παρουσία της βιταμίνης C η οποία βοηθά στο να διαλύονται οι τοξικές ουσίες με αποτέλεσμα ο οργανισμός να τις απορρίπτει εύκολα.
  • Μήλο: Κατεξοχήν υγιεινό φρούτο το οποίο εγγυάται μία δόση φαινολικών ενώσεων και φλαβονοειδών με μεγάλη αντιοξειδωτική αξία.

Για να αυξήσετε την ποσότητα φρούτων και λαχανικών που λαμβάνετε, προσθέστε στην διατροφή σας ένα το πρωί και ένα το απόγευμα. Τα φρούτα είναι κατάλληλα και για πρωινό καθώς λόγω της μεγάλης ποσότητας σε σάκχαρα που περιέχουν, επαναφέρουν την ενέργεια μας. Επίσης καλό θα ήταν να μάθετε να μην βράζετε τα λαχανικά σας πολύ γιατί διαφορετικά καταστρέφονται οι διατροφικές τους αξίες. Ιδανικά μαγειρέψτε τα στον ατμό, καθώς με αυτόν τον τρόπο το τρόφιμο δεν έρχεται σε επαφή με το νερό.

Advertisement

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Γεννήθηκα στην Αθήνα όπου μένω μέχρι και σήμερα. Ασχολούμαι με την διατροφή και την άσκηση τα τελευταία 10 χρόνια. Αγαπάω τα ταξίδια και το καλό φαγητό.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG