Ενίσχυση ανοσοποιητικού συστήματος το καλοκαίρι

Ενίσχυση ανοσοποιητικού συστήματος το καλοκαίρι
Πηγή εικόνας: fonimaleviziou.gr

Η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος το καλοκαίρι είναι πάρα πολύ σημαντική. Το καλ οκαίρι αποτελεί ιδανική περίοδο ξεκούρασης και δυνατότητας να φορτώσουμε μπαταρίες για την χρονιά που έρχεται. Πέραν τούτου, μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε, θωρακίζοντας τον οργανισμό μας με τέτοιο τρόπο ώστε, να μπορεί να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε ίωση η νόσο προσπαθήσει να του «επιτεθεί».

Που οφείλετε η αδυναμία του ανοσοποιητικού συστήματος

Πολύ είναι οι παράγοντες οι οποίοι καθιστούν το ανοσοποιητικό σύστημα αδύνατο προκειμένου να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε νόσο. Τέτοιοι παράγοντες μπορεί να είναι η έλλειψη βιταμίνης D την οποία λαμβάνουμε από την έκθεση μας στον ήλιο ή η έλλειψη στοιχείων αναγκαίων για την θωράκιση του οργανισμού.

Είναι αναγκαία λοιπόν η διόρθωση αυτού του προβλήματος, προκειμένου να ενεργοποιηθεί το ανοσοποιητικό σύστημα. Για να επιτευχθεί αυτό, χρειάζεται να αυξηθούν σε ημερήσια βάση τα στοιχεία τα οποία λαμβάνει ο οργανισμός, και είναι αναγκαία για την θωράκιση του. Έτσι θα μπορέσει να σταθεί αντάξια απέναντι σε οποιοδήποτε ιό η μικρόβιο προσπαθήσει να εισχωρήσει στον οργανισμό, με αποτέλεσμα να τον βοηθήσει ώστε να μην νοσήσει.

Τρόποι θωράκισης του ανοσοποιητικού συστήματος

Έκθεση στον ήλιο και βιταμίνη D

Η ημερήσια έκθεση στον ήλιο που συνιστάται είναι 15 λεπτά. Ο ήλιος προσφέρει μια βιταμίνη, την λεγόμενη βιταμίνη D, η οποία βοηθάει στην πρόληψη των ασθενειών.

Άσκηση

Η άσκηση είναι πολύ σημαντική ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Δυναμώνει τον οργανισμό ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σύστημα, εφόσον διώχνει τις τοξίνες που είναι υπαίτιες για το στρες στον οργανισμό. Ακόμη, βοηθάει στην βέλτιστη κυκλοφορία του αίματος, πράγμα σημαντικό για τον καρδιαγγειακό σύστημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ενυδάτωση

Η κατανάλωση αρκετών υγρών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι σημαντική. Καταναλώστε σε καθημερινή βάση νερό, το οποίο απομακρύνει τις τοξίνες από τον οργανισμό. Επίσης, διατηρείστε τον οργανισμό σας ενυδατωμένο, καταναλώνοντας πολλών άλλων ειδών υγρά, όπως χυμούς. Κατ’ αυτό τον τρόπο το ανοσοποιητικό σύστημα θα ενδυναμώνεται συνεχώς.

Ύπνος

Ο ύπνος αν και είναι δυσκολότερο να έρθει το καλοκαίρι λόγω της έντονης ζέστης, δεν παύει να είναι απαραίτητος για τον οργανισμό. 7-8 ώρες ημερησίως είναι ιδανικές προκειμένου να  πάρει την ενέργεια που χρειάζεται. Επίσης, βοηθάει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Προσέχετε πάντα το δωμάτιο που επιλέγετε να κοιμηθείτε να αερίζεται αρκετά.

Έλεγχος βάρους

Ο έλεγχος του βάρους μας βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Η παχυσαρκία ρίχνει τις άμυνες του οργανισμού απέναντι στις μεταδοτικές ασθένειες. Αντιθέτως, εάν διατηρούμε τον δείκτη μάζας σώματος σε σωστά επίπεδα, δηλαδή μεταξύ 18.5 και 24.9 ,  τότε ενισχύουμε τον οργανισμό μας. Δεν κινδυνεύουμε από καρδιαγγειακές παθήσεις, αρτηριακή υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη και οι αμυντικοί μας μηχανισμοί λειτουργούν άψογα.

Κόβουμε τις κακές συνήθειες

Οι κακές συνήθειες όπως, το κάπνισμα και το αλκοόλ είναι υπεύθυνες για την αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Το κάπνισμα προκαλεί πρόβλημα στους πνεύμονες και αδυναμία στην αναπνοή. Από την άλλη πλευρά, το αλκοόλ ρίχνει τις άμυνες του οργανισμού. Τον καθιστά ανίκανο να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε εξωγενή παράγοντα προσπαθήσει να εισέλθει σε αυτόν. Προκειμένου να ενισχυθεί το ανοσοποιητικό σύστημα, θα πρέπει να διακόψουμε οποιαδήποτε κακή συνήθεια, μεταξύ άλλων το κάπνισμα και το αλκοόλ.

Καλοκαιρινά φρούτα και λαχανικά

Τα καλοκαιρινά φρούτα και λαχανικά περιέχουν μια σειρά στοιχείων που τα καθιστά άξιους «θώρακες» για το ανοσοποιητικό σύστημα. Φρούτα όπως τα καρπούζι, κεράσι, ακτινίδιο περιέχουν βιταμίνες Α, Β, C καθώς, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που συμβάλουν στην ενδυνάμωση του οργανισμού και την προστασία του από τοξίνες. Επίσης, τα κεράσια και το ακτινίδιο περιέχουν φιλικό οξύ , το οποίο συμβάλει στην βέλτιστη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Τέλος, φρούτα όπως οι φράουλες και τα μούρα περιέχουν την ανθοκυανίνη, ουσία που έχει προστατευτική δράση έναντι των ελευθέρων ριζών.

Πηγές

Πως να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας στις καλοκαιρινές διακοπέςVITAMINS ACADEMY – 7/7/2020 (Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: vitaminsacademy.gr)

Θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματοςLIVY pharmacy – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: livy.gr

Πως να ενισχύσουμε την υγεία και το ανοσοποιητικό μας σύστημα αυτό το καλοκαίρι – Η Φωνή του Μαλεβιζίου – 26/6/2021 (Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: fonimaleviziou.gr)

6 συμβουλές για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος – ofarmakopoiosmou.gr – 26/3/2020 (Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: ofarmakopoiosmou.gr)


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ξανθή Κιούση

Είμαι η Ξανθή, μητέρα δύο παιδιών και τελειόφοιτη του πανεπιστημίου Cardiff Metropolitan University, στο τμήμα της Ψυχολογίας και έχω ενα μεταπτυχιακο στο Marketing. Στο παρελθόν ασχολήθηκα ενεργά με τον χώρο της μόδας, πλέον όμως δραστηριοποιούμαι γύρω από τον χώρο της επικοινωνίας και αρθρογραφίας. Έχω εργαστεί στην τηλεόραση και εταιρίες διαφήμισης. Είναι μεγάλη μου τιμή που αποτελώ μέλος του περιοδικού και σας προσκαλώ όλους να γίνουμε μια όμορφη παρέα που θα ενημερώνεται κάθε εβδομάδα για ότι αφορά στην σωματική ή ψυχική μας υγεία μέσα από τη στήλη «Σώμα και υγεία» . Στόχος μας είναι να κάνουμε τη ζωή μας ευκολότερη και ομορφότερη...

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;