Εμμηνόπαυση: Πώς βοηθά η διατροφή

SHARE

Πηγή εικόνας: onmed.gr

Κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, πολλές γυναίκες μαστίζονται από συμπτώματα όπως αύξηση του σωματικού βάρους, εξάψεις, διαταραχές του ύπνου κ.α. Με μια ισορροπημένη διατροφή, ορισμένες ανεπιθύμητες ενέργειες μπορούν να μειωθούν.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ Η ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ ΣΤΟ ΣΩΜΑ;

Κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, που ονομάζεται επίσης και κλιμακτήριος, το σώμα της γυναίκας συμπληρώνει φυσικά τη γόνιμη περίοδο. Τώρα που δεν απαιτείται να παράγονται περισσότερα γόνιμα ωάρια, η ισορροπία των ορμονών αλλάζει. Η παραγωγή γυναικείων ορμονών, των οιστρογόνων και των προγεστογόνων μειώνεται. Αυτό συμβαίνει με αργή, μεταβαλλόμενη διαδικασία που συνήθως διαρκεί από  πέντε έως δέκα χρόνια. Περίπου μία στις τρεις γυναίκες μπορεί εύκολα να περάσει από αυτή τη φάση. Τα δύο τρίτα υποφέρουν από διάφορα συμπτώματα, όπως ταχυπαλμίες, διαταραχές ύπνου, αύξηση βάρους ή πόνους στο σώμα.

Η ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ

Μερικές γυναίκες αποκτούν πιο γρήγορα βάρος κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης. Γιατί συμβαίνει αυτό; Κατά την εμμηνόπαυση, οι αλλαγές του μεταβολισμού, η μυϊκή και οστική μάζα τείνουν να μειώνονται και το ποσοστό λίπους αυξάνεται. Γι’αυτό η καθημερινή άσκηση κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης είναι ακόμα πιο σημαντική. Έστω και αν πρόκειται για έναν απλό καθημερινό περίπατο.

Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ  ΣΤΗΝ ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ

Εκτός από την καθημερινή άσκηση, απαιτείται και επαρκή ενυδάτωση η οποία είναι σημαντική για την τόνωση του μεταβολισμού. Προσπαθήστε να πίνετε τουλάχιστον 1,5 εως 2  λίτρα νερού την ημέρα.

Καθώς η ορμονική ισορροπία αλλάζει, τα τρόφιμα με φυσικές ουσίες που μοιάζουν με οιστρογόνα, που ονομάζονται φυτοοιστρογόνα, μπορούν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα.

Τέτοια τρόφιμα είναι τα εξής:

  • Προϊόντα σόγιας
  • Όσπρια
  • Σιτηρά
  • Λιναρόσπορος
  • Κρεμμύδια και σκόρδο
  • Λαχανικά όπως αγγούρια, καρότα, μάραθος, λάχανο
  • Ηλιόσποροι
  • Ελιές

Καλό είναι να γνωρίζουμε, ότι η εμφάνιση της εμμηνόπαυσης αυξάνει τον κίνδυνο  καρδιαγγειακής νόσου, αρτηριοσκλήρωσης και οστεοπόρωσης. Για τον λόγο αυτό, η κατανάλωση ακόρεστων λιπαρών οξέων (που βρίσκονται στα ψάρια, τα φυτικά έλαια, τους σπόρους και τα καρύδια) είναι απαραίτητη, καθώς έχουν αγγειακή προστατευτική επίδραση. Επίσης, θα πρέπει να γίνει αύξηση στην κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων, επειδή περιέχουν ασβέστιο και έτσι θα ενισχύσουμε τα οστά.

Advertisement

ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΜΑΣ

Η εμμηνόπαυση είναι μια φυσική μεταβατική διαδικασία στο σώμα, όπου η ορμονική ισορροπία, ο μεταβολισμός και οι διατροφικές ανάγκες αλλάζουν. Με σωστή διατροφή και τακτική άσκηση όμως, τα συμπτώματα και οι δυσκολίες που τυχόν να τη συνοδεύουν, μπορούν να μετριαστούν.

 

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Παπαδάκη Χαρά : Σύμβουλος διατροφής , γεννημένη το 1991 στη Καβάλα, κάτοικος Μονάχου εδώ και ενάμιση χρόνο. Λάτρης των βιβλίων , της μουσικής και των ταξιδιών. Ανεξήγητη αγάπη για τη φιλοσοφία.Χορτοφάγος εδώ και λίγους μήνες. Δυσανασχετεί στη ρουτίνα και λατρεύει τις προκλήσεις.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG