Φυστικοβούτυρο: Τα οφέλη του στον οργανισμό

SHARE

Πηγή εικόνας: sciencenews.org

Το φυστικοβούτυρο είναι ένας πολτός ψημένων φυστικιών, που τα τελευταία χρόνια γίνεται ολοένα και πιο γνωστό στην Ελλάδα. Ενδεχομένως να μπερδεύει η ονομασία του, δεν έχει καμία σχέση με βούτυρο και σε αντίθεση με αυτό εκτός από γευστικό είναι και υγιεινό. Συνήθως περιλαμβάνεται στο πρωινό μας, αφού μας χαρίζει όλη την απαραίτητη ενέργεια που χρειαζόμαστε για να ξεκινήσουμε δυναμικά τη μέρα μας. Ακόμη, συναντάται πολλές φορές ως μέρος κάποιου σνακ που θα φάμε μέσα στην ημέρα.

Δύο κουταλιές της σούπας φυστικοβούτυρο αποδίδουν 188 θερμίδες. Σίγουρα θα έχετε αναρωτηθεί εάν το φυστικοβούτυρο παχαίνει και αυξάνει την χοληστερίνη παρά τις θρεπτικές ουσίες που προσφέρει. Στην πραγματικότητα είναι μία τροφή η οποία θα έπρεπε να καταναλώνεται ευρέως, μιας και λανθασμένα οι περισσότεροι, θεωρούν ότι η θερμιδική του αξία είναι τέτοια που καθιστά απαγορευτική την καθημερινή του κατανάλωση. Αρκεί αυτή να γίνεται με μέτρο.

Τα οφέλη

Το φυστικοβούτυρο είναι πλούσιο σε «καλά» λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, ενώ περιλαμβάνει βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.
Μπορεί να αποτελέσει μια καλή επιλογή συνεπώς, για προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις λόγω του μονοακόρεστου λίπους και των αντιοξειδωτικών ουσιών. Ως φυσική πηγή πρωτεΐνης, οι ποσότητες που προφέρει είναι ικανές ώστε να συνδράμουν στην ανάπτυξη των μυών και την αποκατάσταση. Οι φυτικές ίνες απαραίτητες για την υγεία του πεπτικού συστήματος.
Αποτελεί επίσης μια ιδανική επιλογή για όσους πάσχουν από διαβήτη τύπου 2, καθώς η χαμηλή περιεκτικότητα του σε υδατάνθρακες εμποδίζει την απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα.
Τα φυστίκια προσφέρουν περισσότερο κάλιο από τις μπανάνες. Το κάλιο σχετίζεται με την καλή λειτουργία το εγκεφάλου, τη μείωση κινδύνου πρόκλησης καρδιακής πάθησης, τονώνει τον οργανισμό, και επιτρέπει στα νεύρα και στους μύες να λειτουργούν σωστά.
Εκτός των άλλων, τα φυστίκια περίεχουν βιοτίνη (βιταμίνη Β) και βιταμίνη Ε. Η πρώτη, είναι απαραίτητη για την καλή υγεία του τριχωτού της κεφαλής, ενώ η δεύτερη θρέφει το δέρμα και το προστατεύει.

Advertisement

Ποιο πρέπει να επιλέξετε

Το φυστικοβούτυρο θέλει προσοχή όσον αφορά την επιλογή του, καθώς διατίθεται στην αγορά σε ποίκιλες μορφές. Συχνά προστίθενται τρανς λιπαρά για να βελτιωθεί η υφή και η γεύση του. Σε άλλα με μειωμένα λιπαρά, προκειμένου να τα αναπληρώσουν, προσθέτουν ένα σωρό άλλα υλικά. Καλό θα ήταν να αποφεύγονται επίσης, αυτά στα οποία έχουν προστεθεί συντηρητικά όπως αλάτι, ζάχαρη και λάδι. Προτιμήστε ένα απλό,αγνό φυστικοβούτυρο με μόνο συστατικό τα φυστίκια.

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Σπουδές στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και πιστοποιημένος προσωπικός γυμναστής. Έχω πάθος για τον αθλητισμό, ενώ μου αρέσει επίσης ο κινηματογράφος, το φαγητό, τα ταξίδια και να είμαι πολυπράγμων και να ασχολούμαι με πολλά και διαφορετικά πράγματα ταυτόχρονα.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG