Διατροφή για αποτοξίνωση μετά τις διακοπές

SHARE

 Oι διακοπές είναι μία ευχάριστη εποχή για όλους μας! Παραλία όλη την ημέρα, ξεγνοιασιά, φαγητό σε γραφικά ταβερνάκια, παγωτά στο ηλιοβασίλεμα και ποτά στα πιο in μαγαζιά του μέρους που έχουμε επισκεφτεί… Και μετά η επιστροφή στην καθημερινότητα, κάτι δύσκολο και ψυχολογικά και σωματικά.  Το σημερινό μας θέμα λοιπόν είναι τι πρέπει να εντάξουμε στην διατροφή μας για σωστή αποτοξίνωση!

   1.Νερό, νερό, νερό! 

   Αν και δεν ανήκει στην κατηγορία της διατροφής, είναι μία κατηγορία από μόνο του, δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτή την λίστα. Ως γνωστόν θα πρέπει να πίνουμε τουλάχιστον 2 λίτρα νερό την ημέρα, αυτό όμως αλλάζει ανάλογα με τα κιλά μας και την σωματική μας δραστηριότητα. Υπάρχουν αρκετά site πού μπορείτε να υπολογίσετε την ιδανική ποσότητα για εσάς.

  Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι όταν ξυπνάμε να πίνουμε ένα ποτήρι χλιαρό νερό με λεμόνι και προαιρετικά μία κουταλιά του γλυκού μέλι. Είναι σούπερ ενυδατικό, δίνει ενέργεια και φυσικά είναι αρκετά αποτοξινωτικό.
Είναι δύσκολο για αρκετούς ανθρώπους να πίνουν αρκετό νερό, για αυτό μπορείτε να το αρωματίσετε: πάρτε ένα γυάλινο μπουκάλι, γεμίστε το με νερό και μπορείτε να προσθέσετε αγγούρι, μέντα, δυόσμο, τζίντζερ, φέτες λεμονιού και διάφορα άλλα βότανα και λαχανικά.

Σημαντικό είναι το νερό που καταναλώνουμε να είναι φίλτρου ή εμφιαλωμένο.

  2. Πράσινα λαχανικά!

Λαχανικά όπως το μπρόκολο, το μαρούλι, τα σπαράγγια, το σπανάκι και οι αγκινάρες βοηθούν πολύ στην αποτοξίνωση του οργανισμού και παρακάτω θα δούμε τους λόγους.

Το μπρόκολο βοηθάει το συκώτι να παράγει ένζυμα τα οποία μετατρέπουν τις τοξίνες σε συστατικά που αποβάλλονται πιο εύκολα. Επίσης έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C (αμινοξέα) και τονώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
Τα σπαράγγια έχουν μία θέση στην λίστα μας κυρίως επειδή είναι διουρητικά, με αποτέλεσμα να απομακρύνουν έτσι τις τοξίνες. Επίσης βοηθούν το συκώτι στην παραγωγή χολής. Φυσικά έχουν και άλλες καλές ιδιότητες, όπως το ότι είναι αντιοξειδωτικά, ενισχύουν το ανοσοποιητικό και έχουν πολλές βιταμίνες.
Το μαρούλι περιέχει μεταλλικά στοιχεία τα οποία βοηθούν στην απομάκρυνση των τοξινών και κρατάει το όξινο/αλκαλικό στοιχείο σε ισορροπία η οποία βοηθάει στο να έχει ο οργανισμός μας περισσότερη ενέργεια, πιο καθαρή σκέψη, βαθύ ξεκούραστο ύπνο και νεανικό δέρμα.
Οι αγκινάρες έχουν και αυτές διουρητικές αλλά και καθαρτικές ιδιότητες, καθώς και λιποδιαλυτικές ιδιότητες και βοηθούν στην παραγωγή χολής. Είναι καλό αποτοξινωτικό, καθαρίζει τα έντερα, το συκώτι και τα νεφρά σας. Ωφέλιμο επίσης, είναι το “νερό” αγκινάρας, του οποίου την συνταγή θα διαβάσετε σε επόμενο άρθρο.
Το σπανάκι είναι super food, δεν είναι τυχαίο που ο Popeye έτρωγε συνέχεια για να πάρει ενέργεια και να αυξήσει την δύναμη του. Εκτός από αυτό, βοηθάει στην ομαλή λειτουργία του εντέρου, η οποία είναι σημαντική για την αποτοξίνωση μας. Επίσης είναι πλούσιο σε βιταμίνες A,B,C, σε φυτικές ίνες, σε σίδηρο, μαγγάνιο, ασβέστιο και φυλλικό οξύ. Super food it is!

Advertisement

 Φυσικά όλα αυτά μπορούν να συνδιαστούν, μαζί με θρεπτικά φρούτα, και να φτιάξετε ένα υπέροχο green smoothie!

3. Τζίντζερ, σκόρδο, κουρκουμάς, κανέλα!

Το τζίντζερ ανήκει και αυτό στα super foods και όχι άδικα. Εκτός από την υψηλή αποτοξινωτική του δράση, είτε ωμό για όποιον αντέχει, είτε στο νερό, είτε σε αφεψήματα είτε σε σκόνη μέσα σε φαγητά, βοηθάει πολύ στο πεπτικό σύστημα, στην πρόληψη των εντερικών προβλημάτων και μειώνει την διάρροια και την δυσκοιλιότητα. Βοηθάει με λίγα λόγια μία από τις βασικότερες λειτουργίες του σώματος που είναι απαραίτητη στην αποτοξίνωση.
Το σκόρδο είναι φυσικό ιατρικό και αυτό το ξέρουμε οι περισσότεροι. Αυτό που λίγοι όμως ξέρουν, είναι ότι η ποσότητα του σε αποτοξινωτικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες είναι τεράστια. Προσθέστε το άφοβα στην αποτοξινωτική διατροφή σας απλά προσέξτε να μην το μαγειρέψετε πολύ (5-10 λεπτά το πολύ και όχι σε δυνατή φωτιά) γιατί χάνει τις ιδιότητες του.
Ο κουρκουμάς είναι ένα μπαχαρικό όχι και πολύ γνωστό ειδικά στην χώρα μας και αυτό είναι πολύ κακό διότι έχει αρκετά οφέλη για την υγεία μας και είναι και αυτό ένα φυσικό ιατρικό όπως το σκόρδο. Βοηθάει πολύ το πεπτικό μας σύστημα, θεραπεύει τις φλεγμονές στο έντερο, θεραπεύει την κυστική ίνωση και βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου. Επιπλέον, βοηθά στην αποτοξίνωση του συκωτιού, βελτιώνει την φυσική παραγωγή χολής και ενισχύει την λειτουργία της χοληδόχου κύστης.
Την κανέλα ή θα την αγαπήσεις ή θα την μισήσεις! Εμείς σε αυτό το άρθρο την αγαπάμε γιατί βοηθάει στην δυσπεψία, στο στομαχικό έλκος και τον δωδεκαδάχτυλο, καθυστερεί το ρυθμό γαστρικής κένωσης, είναι λιποδιαλυτική και βοηθάει το συκώτι να αποβάλλει τις τοξίνες!

Μπορείτε να φτιάξετε ένα εύκολο αποτοξινωτικό αφέψημα συνδιάζοντας τζίντζερ, κανέλα και λίγο μέλι!

Advertisement

4.Παντζάρια!

Τα παντζάρια ίσως και να είναι ο καλύτερος φίλος του συκωτιού μας! Πλούσια σε αντιοξειδωτικά στοιχεία και βιταμίνες, περιέχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, συμβάλλοντας έτσι στην πρόληψη της συσσώρευσης τοξινών και κατακράτησης υγρών, ενώ βοηθούν στην πέψη και την δυσκοιλιότητα. Επίσης βελτιώνουν την λεμφική λειτουργία του συστήματος μας με αποτέλεσμα την αποβολή των τοξινών από το σώμα μας.

Μπορείτε να τα προσθέσετε και σε smoothie μαζί με σπανάκι και φρούτα ή να τα φάτε ωμά με χυμό λεμονιού και ελαιόλαδο!

5. Πράσινο τσάι!

Φυσικά από την λίστα μας δεν θα μπορούσε να λείπει το (ίσως) πιό διαδεδομένο αποτοξινωτικό και αδυνατιστικό διατροφικό στοιχείο. Το πράσινο τσάι μας βοηθάει από το να “καθαρίσουμε” από τις τοξίνες, μας βοηθάει στο να χάσουμε βάρος καθώς είναι λιποδιαλυτικό, βοηθάει στην καταπολέμηση του άγχους, ενώ έχει και αντιγηραντικές ιδιότητες.

Συνδιάστε το με λεμόνι για μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση!

Φυσικά υπάρχουν και κάποιοι γενικοί κανόνες διατροφής για αποτοξίνωση μετά τις διακοπές, όπως μείωση του καφέ και των αναψυκτικών, αποφυγή της ζάχαρης και του αλατιού, μείωση κατανάλωσης κρέατος, μείωση του αλκοόλ όσο το δυνατόν περισσότερο και φυσικά όλα αυτά καλό θα είναι να συνδιάζονται με άσκηση.

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Γεννήθηκα στην Αθήνα όπου μένω μέχρι και σήμερα. Ασχολούμαι με την διατροφή και την άσκηση τα τελευταία 10 χρόνια. Αγαπάω τα ταξίδια και το καλό φαγητό.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG