Αθλητικό μασάζ, το σημαντικό εργαλείο για τον αθλητή

SHARE

Το σώμα του αθλητή μετά από έντονες προπονήσεις, αγώνες και τραυματισμούς έχει ανάγκη από « αθλητικό μασάζ» δηλαδή λειτουργική μάλαξη. Βοηθάει στη χαλάρωση του αθλητή από το στρες και κυρίως βελτιώνει τη κυκλοφορία του αίματος, μειώνει την πίεση και προλαβαίνει τραυματισμούς. Μπορεί να γίνει πριν, ανάμεσα και μετά από προπόνηση ή αγώνα.

Υπάρχουν 3 κύριες τεχνικές όπου οι ειδικοί χρησιμοποιούν. Ονομαστικά είναι οι ακόλουθες :  Neuromuscular Technique, Soft Tissue Release και Connective Tissue Massage. Φυσικά υπάρχουν και άλλες τεχνικές και αναλόγως με τη κατάσταση του αθλητή ακολουθείται η σωστότερη. Οι προαναφερθείς θεωρούνται οι πιο διαδεδομένες και πιάνουν ένα εύρη φάσμα από την απλή μάλαξη μυϊκού ιστού και την επαναφορά του στη σωστή θέση μέχρι και τη διαχείριση του νεύρου που ελέγχει τη μυϊκή σύσπαση.

Οφέλη από το αθλητικό μασάζ

Εκτός από τα θετικά που αναφέρονται πιο πάνω (βλ. χαλάρωση, κυκλοφορικό σύστημα, μείωση πίεσης και τραυματισμοί) υπάρχουν και κάποια επιπλέον.

Το πρώτο όφελος είναι η διατήρηση της ελαστικότητας των μυών. Δηλαδή η ευλυγισία τους, παράγοντας σημαντικός για την απόδοση. Επιπλέον, οι έντονες προπονήσεις προκαλούν συγκέντρωση γαλακτικού οξέος στους μυς. Το μασάζ μειώνει τη μυϊκή δυσφορία και έτσι μειώνεται ο πόνος από το γαλακτικό οξύ.

Γενικότερα το αθλητικό μασάζ χρησιμοποιείται ως μέσο συντήρησης, δηλαδή πρόληψη τραυματισμών και μυϊκών προβλημάτων. Ο λόγος είναι η ικανότητα του να επιταχύνει την επούλωση, να κινητοποιεί τους ιστούς και διατηρεί το εύρος της κίνησης. Τρεις έννοιες-κλειδιά για τη μέγιστη απόδοση του αθλητή.

Σε ποιους απευθύνεται;

Σαφώς απευθύνεται σε αθλητές που επιβαρύνουν τη φυσική λειτουργία των μυών τους με τη σκληρή άθληση. Στην προπόνηση χρησιμοποιείται για να ετοιμάσει το σώμα να δεχτεί την επομένη δύσκολη προπόνηση ενώ στο ζέσταμα για την καλύτερη αιμάτωση των μυών. Η λειτουργία του μετά το τέλος ενός αγώνα (ή ενδιάμεσα αν μιλάμε για πολλά αγωνίσματα όπως π.χ. στη κολύμβηση) όπως αναφέρεται και πάνω είναι για λόγους συντήρησης.

Advertisement

Ωστόσο, δεν χρειάζεται να είσαι αθλητής. Αν υποφέρεις από μυϊκά προβλήματα ή η ζωή σου χαρακτηρίζεται από ακινησία λόγω δουλειάς, τότε η λύση είναι το αθλητικό μασάζ. Θα πρέπει να δώσεις μεγάλη σημασία στον άνθρωπο που θα αναλάβει να σου το κάνει. Ο ειδικός φυσιοθεραπευτής θα πρέπει να έχει γνώση του αντικείμενου για να σου εφαρμόσει την κατάλληλη τεχνική. Σε συνδυασμό με συχνές διατάσεις, το αθλητικό μασάζ μπορεί να λύσει χρόνια προβλήματα σε μυς και σκελετικό σύστημα.

Advertisement

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Φοιτήτρια στο τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών σπουδών. Απόφοιτη personal trainer - pilates instructor. Μιλάει 7 γλώσσες, αγαπά τη γυμναστική, τον καλό καφέ, τα ζώα και την ποίηση.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG