Αναιμία: Ποιά τρόφιμα πρέπει να αποφύγετε

Πηγή Εικόνας: onmed.gr

Η αναιμία είναι μια κλινική κατάσταση που πλήττει πολλούς, ιδιαίτερα γυναίκες, σε όλο τον κόσμο. Αν και υπάρχουν διάφοροι παράγοντες υπεύθυνοι για τη μειωμένη παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων στο σώμα, οι κύριες αιτίες είναι η ανεπάρκεια του σιδήρου και του φολικού οξέος.

Με την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε σίδηρο και φολικό οξύ μπορεί κανείς να αυξήσει τα επίπεδα της αιμοσφαιρίνης. Αλλά υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που εμποδίζουν την απορρόφηση αυτών των θρεπτικών ουσιών. Γνωρίζοντας αυτά τα τρόφιμα θα βοηθήσει στην καλύτερη θεραπεία και την πρόληψη της αναιμίας.

Παρακάτω, παρουσιάζονται είδη τροφίμων που καταναλώνονται σε καθημερινή βάση, και που θα πρέπει να αποφεύγονται, ειδικά υπάρχει αναιμία.

  1. Τρόφιμα που περιέχουν ασβέστιο. Μία από τις κύριες αιτίες της αναιμίας είναι η έλλειψη σιδήρου και επομένως, οι άνθρωποι που υποφέρουν από αυτό το είδος αναιμίας συνιστάται να μην τρώνε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το ασβέστιο παρεμβαίνει στην απορρόφηση του σιδήρου στο σώμα, επιδεινώνοντας έτσι την κατάσταση. Τα τρόφιμα που περιέχουν ασβέστιο περιλαμβάνουν γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα όπως τυρί, γιαούρτι, καρύδια και μπανάνες.
  2. Τρόφιμα πλούσια σε τανίνες. Αν και το μαύρο τσάι, το πράσινο τσάι και ο καφές είναι ωφέλιμα για την υγεία, τα άτομα που πάσχουν από αναιμία με ανεπάρκεια σιδήρου θα πρέπει να περιορίζουν την πρόσληψη αυτών των τροφών, καθώς περιέχουν τανίνες, μια ένωση που παρεμβαίνει στην απορρόφηση του σιδήρου. Άλλα τρόφιμα που είναι πλούσια σε τανίνες είναι τα σταφύλια και το καλαμπόκι.
  3. Τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη. Τα τρόφιμα πλούσια σε γλουτένη πρέπει να αποφεύγονται από άτομα που πάσχουν από αναιμία, καθώς μπορεί να επιδεινώσουν την πάθηση. Η γλουτένη, σε μερικούς ανθρώπους, βλάπτει το εντερικό τοίχωμα, εμποδίζοντας την απορρόφηση του σιδήρου και του φολικού οξέος , τα οποία απαιτούνται για την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων (RBCs). Η γλουτένη απαντάται κυρίως σε ζυμαρικά, προϊόντα σιταριού, κριθάρι, σίκαλη και βρώμη.
  4. Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες, συνήθως συνδέονται με το σίδηρο που υπάρχει στο πεπτικό σύστημα εμποδίζοντας έτσι την απορρόφησή του. Ως εκ τούτου, άτομα με αναιμία ανεπάρκειας σιδήρου, συνιστάται να αποφεύγουν τα τρόφιμα που περιέχουν φυτικές ίνες όπως όσπρια, καστανό ρύζι και σιτηρά ολικής αλέσεως.
  5. Τροφές πλούσιες σε οξαλικό οξύ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα τρόφιμα που περιέχουν οξαλικό οξύ είναι γνωστό ότι παρεμβαίνουν στην απορρόφηση του σιδήρου. Λόγω αυτού, τα άτομα με αναιμία συνιστάται να καταναλώνουν αυτά τα τρόφιμα σε περιορισμένες ποσότητες. Και αν είναι δυνατόν, να μείνουν μακριά από αυτά κατά τη διάρκεια της φαρμακευτικής αγωγής. Τα τρόφιμα που περιέχουν οξαλικό οξύ είναι φιστίκια, σπανάκι, μαϊντανός και σοκολάτες.

 Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι οι παραπάνω τροφές δεν πρέπει να αποκλείονται τελείως από το καθημερινό διαιτολόγιο ενός ατόμου με αναιμία, αλλά θα πρέπει να αποφεύγεται η ταυτόχρονη κατανάλωσή τους με τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο.

Για παράδειγμα: Πρέπει να αποφεύγεται η ταυτόχρονη κατανάλωση κόκκινου κρέατος με τυρί φέτα, ή η κατανάλωση οσπρίων με τυρί φέτα κτλ. Όσον αφορά την κατανάλωση καφέ, θα πρέπει να απέχει η κατανάλωσή του τουλάχιστον 2 ώρες πρίν/μετά το γεύμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Κατάθλιψη και διατροφή: Υπάρχει σύνδεση;

Τί να προσέξω στη διατροφή μου τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης

https://thehealthlab.gr/fitness/paidiki-diatrofi/kindinos-gia-anaimia-sta-vrefi-symvainei

 

 


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Χαρά Παπαδάκη

Παπαδάκη Χαρά : Σύμβουλος διατροφής , γεννημένη το 1991 στη Καβάλα και κάτοικος Μονάχου . Λάτρης των βιβλίων , της μουσικής και των ταξιδιών. Ανεξήγητη αγάπη για τη φιλοσοφία. Δυσανασχετεί στη ρουτίνα και λατρεύει τις προκλήσεις.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;