Υγιεινοί τρόποι μαγειρικής – Ποιον να επιλέξουμε

Το υγιεινό μαγείρεμα δεν είναι κάτι δύσκολο, αντιθέτως είναι απλό και δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από τα σκεύη που έχετε ήδη στο σπίτι. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να μαγειρέψετε υγιεινά φαγητά, χωρίς να χάσουν ούτε στο ελάχιστο τη νοστιμιά τους, επηρεάζοντας όμως σε μεγάλο βαθμό τη θρεπτική τους αξία.
Για παράδειγμα, γνωρίζατε ότι υπάρχουν βιταμίνες, όπως η βιταμίνη C, οι οποίες καταστρέφονται σε ένα ποσοστό με τις υψηλές θερμοκρασίες. Ενώ υπάρχουν και κάποια ελάχιστα τρόφιμα, όπως η ντομάτα, που με την ζέστη απελευθερώνουν αντιοξειδωτικά με αποτέλεσμα να είναι και πιο ευεργετικά για τον οργανισμό.

Ψήσιμο στο φούρνο: Ο φούρνος επιτρέπει το ψήσιμο κρεατικών, πουλερικών, θαλασσινών, ψαρικών αλλά και λαχανικών. Δεν απαιτείται η χρήση λαδιού ή μπορεί να προστεθεί ελάχιστο.
Ψήσιμο στον ατμό: Ένας από τους πιο εύκολους τρόπους μαγειρέματος. Χρησιμοποιώντας ένα διάτρητο καλάθι το οποίο κρέμεται πάνω από το νερό που κοχλάζει.
Στο τηγάνι: Χρησιμοποιούμε αντικολλητικά σκεύη ώστε να αποφεύγουμε τη χρήση λαδιού. Εάν χρειάζεται λάδι για την Παρασκευή του φαγητού χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν λιγότερο.
Ψήσιμο στη σχάρα ή στη ψησταριά: Με το ψήσιμο στη σχάρα τα λιπαρά που υπάρχουν στο κρέας αποστάζονται και δεν καταναλώνονται. Ωστόσο, Η κατανάλωση ψητού κρέατος έχει θεωρηθεί κατά καιρούς επικίνδυνη για την υγεία μας, αφού με το ψήσιμο στα κάρβουνα πιθανόν να παράγονται καρκινογόνοι ουσίες.
Βράσιμο: Το βράσιμο σε νερό βοηθά τα τρόφιμα να γίνουν πιο μαλακά και το μόνο που χρειάζεται είναι νερό και λίγο αλάτι στο σκεύος με το φαγητό.
Τσιγάρισμα: Είναι γρήγορο και αν χρησιμοποιείτε αντικολλητικά σκεύη δεν είναι απαραίτητη η χρήση κάποιου λίπους.
Στο φούρνο μικροκυμάτων: Σίγουρα πρόκειται για μια γρήγορη μέθοδο. Οι φούρνοι μικροκυμάτων μαγειρεύουν το φαγητό ζεσταίνοντάς το από μέσα προς τα έξω. Εκπέμπουν ραδιοκύματα τα οποία διεγείρουν τα μόρια στις τροφές, παράγοντας θερμότητα, και έτσι αυτές μαγειρεύονται.

Όπως θα διαπιστώσατε δεν υπάρχει κάτι δύσκολο στον υγιεινό τρόπο μαγειρέματος, είναι θέμα συνήθειας. Δοκιμάστε να φτιάξετε κάποιες συνταγές προσπαθώντας να υιοθετήσετε κάποιες από τις παραπάνω μεθόδους και σίγουρα δεν θα απογοητευτείτε.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Άντα Καζαντζόγλου

Γεννημένη στον Πειραιά, με σπουδές πάνω στην διατροφή και με μεγάλη αγάπη για το ραδιόφωνο. Αδυναμία στη μουσική αλλά και στον κινηματογράφο, καθώς δηλώνω cinephile! Μαζί θα μιλήσουμε για θέματα που αφορούν κυρίως την διατροφή, αλλά και τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;