10 μύθοι για το λίπος

10 μύθοι για το λίπος
Πηγή εικόνας: clickatlife.gr

10 μύθοι για το λίπος, το οποίο αποτελεί ένα από τα βασικότερα προβλήματα για γυναίκες και άντρες. Η συσσώρευση του λίπους σε σημεία του σώματος όπως η κοιλιά και τα πόδια, τείνει να δημιουργεί σωματικά και ψυχικά προβλήματα. Έτσι, για πολλούς η αντιμετώπιση του γίνεται μια εμμονή, προκειμένου να επανέλθουν στην εικόνα που τους ικανοποιούσε. Οι έρευνες παρ’ όλα αυτά έχουν δείξει ότι υπάρχουν κάποιοι μύθοι γύρω από το λίπος. Αυτοί οι μύθοι μπορούν να καταστήσουν σε κίνδυνο την ζωή των ατόμων ή να σταθούν εμπόδιο στην άμεση αντιμετώπιση του. Πάμε να δούμε τους 10 μύθους για το λίπος.

Μύθος #1

Εύκολη υπόθεση η απώλεια λίπους

Ένας μύθος που επικρατεί είναι ότι το λίπος χάνεται εύκολα. Οι άνθρωποι που έχουν συσσώρευση λίπους σε μη επιθυμητά σημεία προσπαθούν να την αντιμετωπίσουν είτε με γυμναστική και καλή διατροφή, είτε με χειρουργικές επεμβάσεις. Όταν ασκείσαι και εστιάζεις σε ένα συγκεκριμένο σημείο του σώματος, υπάρχει ο κίνδυνος να σφίξεις τους μυς σε εκείνη την περιοχή. Το υπόλοιπο σώμα όμως εξακολουθεί να έχει λίπος, οπότε το σώμα αποκτά μια ανομοιόμορφη εικόνα. Για να αποτραπεί αυτό, θα πρέπει να γίνεται άσκηση σε όλο το σώμα, προκειμένου να μειωθεί το λίπος.

Μύθος #2

Τα γονίδιά είναι υπαίτια για το λίπος

Μια λανθασμένη αντίληψη που επικρατεί για το λίπος είναι ότι οφείλεται στα γονίδιά του ατόμου. Είναι πολύ σπάνιο φαινόμενο η συσσώρευση λίπους στο σώμα να οφείλεται μόνο στην κληρονομικότητα του ατόμου.

Μύθος #3

Η κυτταρίτιδα ελαττώνεται δυσκολότερα από το συνολικό λίπος

Η κυτταρίτιδα αποτελεί την συγκέντρωση νερού και λίπους στα ανώτερα στρώματα του δέρματος. Είναι δυσκολότερο να ελαττωθεί σε σύγκριση με το συνολικό λίπος, δεν είναι όμως ανέφικτο. Με σωστή διατροφή και άσκηση μπορεί να μειωθεί η εμφάνιση της στο δέρμα.

Μύθος #4

Πρέπει να αποφεύγουμε το βραδινό, διότι αποθηκεύεται περισσότερο λίπος στο σώμα

Οι θερμίδες είτε καταναλωθούν το πρωί είτε το βράδυ, παραμένουν οι ίδιες. Συνεπώς, το ελαφρύ βραδινό γεύμα δεν παχαίνει, σίγουρα όμως δεν είναι καλό να καταναλώνεται κοντά στην ώρα του ύπνου. Η πεποίθηση αυτή έχει δημιουργηθεί από ανθρώπους που τρώνε αρκετά, κυρίως όμως εκτός σπιτιού. Καταναλώνουν πολλά σνακς και «γρήγορο φαγητό». Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να φορτώνουν τον οργανισμό τους με επιπλέον θερμίδες, που οδηγούν στην αύξηση του βάρους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μύθος #5

Εάν δεν τρώμε λίπος, δεν αποθηκεύεται στο σώμα μας

Οι αποθήκες του λίπους στο σώμα μας μπορούν να γεμίσουν ακόμη και αν δεν καταναλώνουμε συνεχώς λιπαρά. Η επαρκής ποσότητα υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λίπους το εξισορροπεί στον οργανισμό.

Μύθος #6

Οι χυμοί αποτοξινώνουν

Οι άνθρωποι στρέφονται στα φρούτα και τα λαχανικά για να καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες και να έχουν μια ισορροπημένη διατροφή. Οι χυμοί αποτοξινώνουν, όμως το αποτέλεσμα είναι προσωρινό. Για να υπάρχει ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα, θα πρέπει να ελέγχεται η διατροφή προκειμένου, να υπάρξει καύση του λίπους.

Μύθος #7

Τα βάρη μας φουσκώνουν και εγκλωβίζουν το λίπος

Τα βάρη φουσκώνουν και δημιουργούν μυϊκή μάζα. Όταν συνδυάζεται με αερόβια άσκηση δεν φουσκώνουν, ενώ με την αύξηση της μυϊκής μάζας κάνουμε περισσότερες καύσεις, με αποτέλεσμα να μειώνεται το λίπος. Εάν ακολουθείται η άσκηση και από μια ισορροπημένη διατροφή, τότε τα αποτελέσματα είναι θεαματικά για το σώμα μας.

Μύθος #8

Η αερόβια άσκηση καίει το λίπος

Η έντονη άσκηση διατηρεί το σώμα σε φόρμα και δημιουργεί καύσεις. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η έντονη αερόβια άσκηση καίει το λίπος.

Μύθος #9

Πάνω από 20 λεπτά άσκησης καίει το λίπος

Ο τύπος της άσκησης και η ένταση με την οποία την κάνουμε, είναι υπαίτια για την καύση του λίπους. Εάν η άσκηση κρατάει ώρα, το σώμα χρησιμοποιεί το λίπος ως καύσιμη ύλη. Η θεωρία των 20 λεπτών όμως δεν ισχύει ότι βοηθάει στην καύση του λίπους.

Μύθος #10

Χάπι για καύση του λίπους

Τα σκευάσματα που κυκλοφορούν στην αγορά και υπόσχονται καύση του λίπους, δεν είναι τόσο αξιόπιστα. Συνήθως, οι ειδικοί συνιστούν ότι πρέπει να λαμβάνονται συμπληρωματικά με μία ισορροπημένη διατροφή. Η λάθος χρήση τους ή η υπερβολική, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην υγεία.

Πηγές

10 μύθοι για το λίπος – Fitness Pulse – 17/1/2018 – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: fitnesspulse.gr (Τελευταία ενημέρωση: 29/11/2020)

Top 10 μύθοι για τη διατροφή και την άσκηση (έτσι θα αποκτήσεις όμορφο σώμα) – SHΛPE – 29/7/2020 – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: shape.gr (Τελευταία ενημέρωση: 29/11/2020)

10 μύθοι και αλήθειες για την κυτταρίτιδα – Evzeen Online – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: evzeenonline.gr (Τελευταία ενημέρωση: 29/11/2020)


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ξανθή Κιούση

Είμαι η Ξανθή, μητέρα δύο παιδιών και τελειόφοιτη του πανεπιστημίου Cardiff Metropolitan University, στο τμήμα της Ψυχολογίας και έχω ενα μεταπτυχιακο στο Marketing. Τα τελευταλια χρόνια ασχολούμαι ενεργά με τον χώρο της μόδας και την αρθρογραφία. Έχω εργαστεί στην τηλεόραση και εταιρίες διαφήμισης. Πλέον είμαι μέλος του περιοδικού και σας προσκαλώ όλους να γίνουμε μια όμορφη παρέα που θα ενημερώνεται κάθε εβδομάδα για ότι αφορά στην σωματική ή ψυχική μας υγεία μέσα από τη στήλη «Σώμα και υγεία» . Στόχος μας είναι να κάνουμε τη ζωή μας ευκολότερη και ομορφότερη... άντε ... το όμορφο ταξίδι μας ξεκίνησε....

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;