Ανοσοποιητικό σύστημα:Τροφές που συμβάλλουν στην προστασία του

Ο χειμώνας ήρθε! Και μαζί με αυτόν τα κρυολογήματα και οι ιώσεις βρίσκονται σε έξαρση! Όσο και να προσπαθούμε να τα αποφύγουμε, τις περισσότερες φορές καταλήγουμε στο κρεβάτι κάτω από τα σκεπάσματα, αγκαλιά με τη θερμοφόρα . Πώς μπορούμε, λοιπόν, να εξασφαλίσουμε έναν ξέγνοιαστο και χωρίς ιώσεις χειμώνα αλλά και τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος ; Μα φυσικά, τηρώντας τους κανόνες υγιεινής (πλύσιμο χεριών, αποφυγή συγκέντρωσης σε κλειστούς χώρους με πολύ κόσμο κ.ο.κ) καθώς και με το να  ακολουθούμε μία σωστή και ισορροπημένη διατροφή.

ανοσοποιητικό σύστημα

Συστατικά και τροφές που ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού

Τα λευκά αιμοσφαίρια παίζουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην άμυνα του οργανισμού. Εξίσου σημαντικός,λοιπόν, φαίνεται να  είναι και ο ρόλος των τροφών, που περιέχουν συστατικά χάρη στα οποία εξασφαλίζεται η σωστή λειτουργία των αιμοσφαιρίων. Τα συστατικά και οι τροφές αυτές μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:

  • Σίδηρος: Βρίσκεται στους ξηρούς καρπούς, στο συκώτι, στο κρέας, στα όσπρια και στα αυγά.
  • Ω-3 λιπαρά οξέα: Συναντώνται στους ξηρούς καρπούς, τα φυτικά έλαια και στα ψάρια.
  • Μαγνήσιο: Υπάρχει στα δημητριακά ολικής άλεσης, στα γαλακτοκομικά, στο σουσάμι, στον τόνο.
  • Σελήνιο: Βρίσκεται στα κρέατα, τα θαλασσινά, τους ξηρούς καρπούς και τα δημητριακά ολικής άλεσης.
  • Βιταμίνη Α: Βρίσκεται στο βούτυρο, στο αυγό, στα γαλακτοκομικά, στα καρότα και στα βερίκοκα.
  • Βιταμίνη Β12, Β6, φυλλικό οξύ: Βρίσκονται στο γάλα, το συκώτι, τους ξηρούς καρπούς, το κρέας, τα κίτρινα φρούτα.
  • Βιταμίνη C: Περιέχεται στα ακτινίδια, στο μπρόκολο, στις φράουλες, στα ακτινίδια, στα εσπεριδοειδή.
  • Βιταμίνη E: Βρίσκεται στο ελαιόλαδο, στα θαλασσινά, στη βρώμη, στα αμύγδαλα.
  • Ψευδάργυρος: Πλούσια σε αυτόν είναι τα θαλασσινά, τα ψάρια, το κρέας και τα αυγά.
  • Σκόρδο: Το σκόρδο έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες χάρη στην αλισίνη και συμβάλλει στην παραγωγή λευκοκυττάρων.
  • Κρεμμύδι: Το κρεμμύδι έχει αντισηπτική, αντιφλεγμονώδη και αντιμικροβιακή δράση λόγω της κερκετίνης που περιέχει.
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα χάρη στα προβιοτικά που περιέχουν συμβάλλουν στην σωστή λειτουργία της μικροβιακής χλωρίδας του εντέρου.
  • Ζωικές πρωτεΐνες: Περιέχονται στα ψάρια και στο κρέας και συμβάλλουν στην σύνθεση αντισωμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Κατερίνα Δροσοπούλου

Ονομάζομαι Κατερίνα Δροσοπούλου! Είμαι φοιτήτρια του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Λάτρης της καλής μουσικής και των ταξιδιών, δε χάνω ποτέ ευκαιρία να ανακαλύπτω νέα μέρη. Αγαπώ τις ατέλειωτες συζητήσεις με φίλες και δε θα ακούσεις ποτέ όχι από μένα σε κάποια πρόταση για έξοδο. Υπέρμαχη οπαδός της φράσης: «Μέρα χωρίς να χαμογελάς, είναι χαμένη μέρα» E-mail επικοινωνίας: cathrindrosopoulou@gmail.com

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;