Το τέλος του Cassini

20 χρόνια μετά την εκτόξευση του, 13 χρόνια σε τροχιά, το Cassini είναι έτοιμο να κάνει την τελευταία του βουτιά στον Κρόνο. Αυτό θα συμβεί στις 15 Σεπτεμβρίου μετά από ένα πέρασμα από τον Τιτάνα. Στην συνέχεια θα μπει στην ατμόσφαιρα του πλανήτη και θα καεί, σε μια μεγαλειώδη “έξοδο”.

Τα συστήματα του Cassini, και ιδιαίτερα οι κάμερες του θα πάρουν τις τελευταίες λήψεις από το σύστημα του Κρόνου, από τον Τιτάνα και τον Εγκέλαδο, το εξάγωνο στον βόρειο πόλο και τις λεπτομέρειες στους δακτυλίους του. Με τις κεραίες του στραμένες προς την Γη, θα στείλει το τελευταίο σήμα με όλες τις τελευταίες πληροφορίες που θα συλλέξει. Αμέσως μετά θα βυθιστεί στον πλανήτη και θα καεί σαν μετέωρο. Αυτά δήλωσε η NASA σε ανακοίνωση σχετικά με το τέλος της αποστολής Cassini.

Η αποστολή Cassini είναι μαι συνεργασία της NASA με την ESA και την Ιταλική Διαστημική Υπηρεσία. Εκτοξεύτηκε στις 15 Οκτωβρίου 1997 και στις 30 Ιουνίου 2004 έφτασε στον Κρόνο. Μαζί του κουβαλούσε και την συσκευή Huygens, η οποία μελέτησε τον δορυφόρο Τιτάνα. Ο Τιτάνας είναι ο μοναδικός δορυφόρος του Ηλιακού Συστήματος που έχει ατμόσφαιρα. Η αρχική αποστολή του Cassini θα διαρκούσε 4 χρόνια. Από τότε πήρε παράταση 2 φορές.

Cassini in front of Titan. NASA

Οι σημαντικότερες ανακαλύψεις του έχουν να κάνουν με την υδροθερμική δραστηριότητα στον Εγκέλαδο, ένας πιθανός στόχος για έρευνα για ζωή, και την δραστηριότητα του υγρού μεθανίου στις θάλασσες του Τιτάνα. Επίσης στα τελευταία στάδια του, το Cassini πήρε κάποιες εκπληκτικές φωτογραφίες των πόλων του Κρόνου, των δακτυλίων και την γενικής μορφολογίας του πλανήτη. Εικόνες που δεν έχουμε ξαναδει ποτέ.

Με την βουτιά του το Cassini στον Κρόνο, θα συγκεντρώσει πληροφορίες, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές και δύσκολες στην συλλογή τους. Γι αυτό και δεν επιχειρήθηκε η συλλογή τους σε νωρίτερο στάδιο της αποστολής. Εκτός από την μελέτη του βαρυτικού και μαγνητικού πεδίου του πλανήτη, θα έχουμε την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση από την εσωτερική δομή του. Ίσως μάθουμε και πως ακριβώς περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του.

Στα τελευταία στάδια επίσης, θα συλλεγούν πληροφορίες και για την φύση και σύσταση των δακτυλίων, να εξακριβώσουμε την προέλευση τους και τον τρόπο δημιουργίας τους. Και φυσικά θα θέσει την φωτογραφική του μηχανή σε λειτουργία, παίρνοντας περισσότερες εκπληκτικές φωτογραφίες του πλανήτη και των δακτυλίων του σε γκρο πλαν.

Το Cassini έχει φτάσει στο τέλος του, λόγω των καυσίμων που τελειώνουν. Τα καύσιμα ήταν αυτά, τα οποία το βοηθούσαν να παραμένει σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη όλα αυτά τα χρόνια. Μετά το τέλος τους, το κέντρο επιχειρήσεων δεν θα έχει έλεγχο στην συσκευή. Και για την αποφυγή κάποιας ανεπιθύμητης πρόσκρουσης σε κάποιον δορυφόρο του Κρόνου, επιλέχθηκε η βουτιά στον πλανήτη.

Αν έπρεπε να χωρέσω τον εαυτό μου σε τρεις λέξεις, αυτές θα ήταν: Αστρονομία, Σειρές και Gaming. Μετά μουσικής βεβαίως.