Τα καλύτερα ελληνικά κανάλια στο YouTube γύρω από την επιστήμη

ελληνικά κανάλια

Στην προσπάθεια να λύσουμε κάποια απορία ή να καταλάβουμε μια επιστημονική θεωρία καταφεύγουμε στο διαδίκτυο αναζητώντας κείμενα και σελίδες πάνω σε κάθε θέμα που μας απασχολεί. Υπάρχει, όμως, κι άλλος τρόπος. Το YouTube. Και, μάλιστα, το ελληνικό YouTube.

Μπορεί να μην το περιμέναμε, όμως το ελληνικό YouTube διαθέτει ένα πολύ αξιόλογο περιεχόμενο σε βίντεο από ελληνικά κανάλια γύρω από επιστημονικές εξηγήσεις, θεωρίες και ανακαλύψεις.

Ένας βασικός λόγος για να καταφύγουμε σε βίντεο είναι τα ερεθίσματα που μπορούν να συνδιαστούν και να κάνουν την εκμάθηση πολύ πιο εύκολη. Εικόνα, μουσική, φωνή, κίνηση, όλα αυτά μαζί, κάνουν την θέαση ενός βίντεο γύρω από ένα επιστημονικό ζήτημα πολύ πιο ενδιαφέρον από ότι ένα κείμενο, πχ στην Βικιπαίδεια.

Έτσι, μάζεψα τα καλύτερα ελληνικά κανάλια στο YouTube επιστημονικού περιεχομένου και σας τα παρουσιάζω.

Astronio

Το κανάλι Astronio είναι, ίσως, ο καλύτερος τρόπος για να μάθουμε τα πιο ενδιαφέροντα ζητήματα γύρω από το σύμπαν. Επικεντρώνεται σε περιεχόμενο που αφορά την εξωγίηνη μορφή, τους πλανήτες, το Big Bang και τον ουρανό.

Μια βόλτα στο κανάλι είναι αρκετή για να μαγευτούμε με την επιστήμη της Κοσμολογίας αλλά και με τον μυστηριώδη κόσμο που δεν έχουμε ανακαλύψει ακόμα.

The Mad Sc1ent1st

Ας περάσουμε τώρα σε κάτι διαφορετικό. Ο The Mad Sc1ent1st ή, αλλιώς, τρελός επιστήμονας είναι πράγματι τρελός. Με τις λανθασμένες επιστημονικές θεωρίες και τους ψευδοεπιστήμονες που τις υποστηρίζουν. Και με το δίκιο του βέβαια.

Σε κάθε βίντεο, ο τρελός επιστήμονας συνήθως επικεντρώνεται σε κάποιο βίντεο στο οποίο τα κεντρικά πρόσωπα υποστηρίζουν κάποια δική τους θεωρία ή κάποια λανθασμένη σκέψη γύρω από κάποιο επιστημονικό ζήτημα. Μέσα από το βίντεό του, ο Mad Scientist απαντάει και εξηγεί με την χρήση αποδείξεων αλλά και με πολύ χιούμορ που πηγάζει από τα δικαιολογημένα νεύρα του.

Καθημερινή Φυσική

Ο ιδιοκτήτης της Καθημερινής Φυσικής είναι ένας καθηγητής που όλοι θα ήθελαν. Με ήρεμο ύφος και υπομονή εξηγεί όσο τον δυνατόν καλύτερα πολυάριθμα ερωτήματα όπως “Γιατί περιστρέφεται η ατμόσφαιρα;”, “Τί είναι ο ήχος;” ή “Γιατί ο ουρανός είναι μπλε;”.

Συνήθως “κάθεται” στο γραφείο του σε μορφή ζωγραφισμένου ανρθωπάκου και μας εξηγεί απλά και κατανοητά κάθε ερώτημα ή δύσκολη θεωρία.

Rogue Astrophysics

Η γλυκύτατη Ελένη, μια εξαιρετική αστροφυσικός, κάθεται μπροστά από την βιβλιοθήκη της, μας χαιρετά και μας καλωσορίζει στην διηγήση μιας ιστορίας του σύμπαντος. Το κανάλι Rogue Astrophysics δεν θα μπορούσε να λείψει από τα καλύτερα ελληνικά κανάλια επιστήμης.

Μέσα από τα βίντεό της μαθαίνουμε για διάφορες δυσνόητες έννοιες του σύμπαντος με τον πιο αφηγηματικό τρόπο.

SciTalksGR

Το κανάλι SciTalksGR είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας των 3 πρώτων καναλιών που αναφέραμε. Οι επιστήμονες που γνωρίζουμε μέσα από τα δικά τους ελληνικά κανάλια Astronio, The Mad Sc1ent1st και Καθημερινή Φυσική ενώνουν τις δυνάμεις τους και, κυρίως, τις γνώσεις τους για να δημιουργήσουν βίντεο περίπου 2 ωρών στα οποία συζητούν μεταξύ τους για πολυάριθμα ζητήματα.

Αποτελεί έναν εξαιρετικά ενδιαφέρον τρόπο εκμάθησης αφού νιώθεις κομμάτι της κουβέντας και όχι μαθητής απέναντι στον δάσκαλο που εξηγεί.

Μάλιστα, σε κάποια βίντεο υπάρχουν guest εμφανίσεις, όπως είναι η Ελένη από το Rogue Astrophysics που προαναφέραμε.

Τα παραπάνω ελληνικά κανάλια έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς ο συγκεκριμένος τρόπος εκμάθησης της επιστήμης μπορεί εύκολα να μας ενθουσιάσει.

Αρχισυντάκτρια της στήλης Επιστήμη-Τεχνολογία, φοιτήτρια, βιβλιοφάγος, gamer, rocker καθώς και travel addict με άπειρη αγάπη περί τέχνης και τεχνολογίας.