Πίδακες νερού εντοπίστηκαν στον δορυφόρο Ευρώπη

Το απόγευμα της Δευτέρας ανακοινώθηκε από την NASA μια σημαντική ανακάλυψη. Από πληροφορίες που άντλησαν από το τηλεσκόπιο Hubble, φαίνεται πως στην επιφάνεια του δορυφόρου του Δία, Ευρώπης, υπάρχουν πίδακες νερού.

Οι παρατηρήσεις αυτές ενισχύονται και από άλλες παλαιότερες, το 2013.

Το συμπέρασμα που βγαίνει από την ανακάλυψη αυτή είναι ότι, κάτω από την επιφάνεια του δορυφόρου υπάρχει ένας τεράστιος ωκεανός από νερό. Επίσης, όπως σημειώνουν οι επιστήμονες, ανεβάζουν την θέση του δορυφόρου αυτού στην λίστα με τα πιθανά μέρη για εύρεση εξωγήινης ζωής. Εξάλλου πάντα ο συγκεκριμένος δορυφόρος ήταν στόχος ερευνητών για εύρεση εξωγήινης ζωής.

artistsconceptmain-full_0

Οι πίδακες αυτοί, εν είδει ηφαιστείων, εκτοξεύουν νερό σε ύψος πάνω από 100 χιλιόμετρα, το οποίο στην συνέχεια πέφτει στην επιφάνεια της Ευρώπης. Αν υπήρχε ζωή στον υπόγειο ωκεανό τότε στοιχεία και ενδείξεις θα μπορούσαν να παρατηρηθούν από μια διερχόμενη διαστημοσυσκευή.

“Ποιος θα το πίστευε; Η Ευρώπη ήταν πάντα ενδιαφέρον στόχος για βιολογικές έρευνες, και εκεί που σχεδιάζαμε να στείλουμε μια άκατο για να προσεδαφιστεί, με ένα τρυπάνι ώστε να πάρουμε δείγματα από το υπέδαφος, η Ευρώπη μας το δίνει στο πιάτο! Το μόνο που χρειάζεται πλέον είναι μια συσκευή που θα περάσει πάνω από τον δορυφόρο και θα συλλέξει το αιωρούμενο υλικό, ώστε να το φέρει πίσω στην Γη και να το μελετήσουμε από την ευκολία του εργαστηρίου μας.” δήλωσε ο Seth Shostak, ερευνητής από το SETI, το ίδρυμα που ασχολείται με την αναζήτηση εξωγήινης ζωής.

europa03-2up-1920x960-160922-1

Η αναμονή της ανακοίνωσης ήταν μεγάλη καθώς η NASA είχε ανακοινώσει ότι έπεται κάτι σημαντικό, και όλοι βιάστηκαν να μιλήσουν για εξωγήινη ζωή. Λίγες ώρες πριν την επίσημη ανακοίνωση όμως η NASA μέσω Twitter είπε ότι δεν αφορά κάτι τέτοιο.

Οι επιστήμονες για καιρό πιθανολογούσαν ότι κάτω από την επιφάνεια της υπάρχει ένας ωκεανός, και μάλιστα η ποσότητα του νερού της Ευρώπης ίσως ξεπερνά την ποσότητα του νερού που υπάρχει στην Γη. “Το μόνο που μένει να επιβεβαίωσουμε είναι η παραδοχή που ισχύει πάνω στην Γη, η οποία λέει ότι όπου υπάρχει νερό, υπάρχει και ζωή”, δήλωσε ο Robert Pappalardo, ερευνητής της NASA.

Μελλοντικές αποστολές για την Ευρώπη θα υπάρξουν στα μέσα της δεκαετίας του 2020, με την αποστολή JUICE της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας να ξεκινά το 2022.

Η Ευρώπη είναι ένας από τους τουλάχιστον 67 δορυφόρους του πλανήτη Δία, του μεγαλύτερου πλανήτη του Ηλιακού Συστήματος. Ανακαλύφθηκε από τον Γαλιλαίο το 1610, την πρώτη φορά που άνθρωπος έστρεψε τηλεσκόπιο προς τον πλανήτη Δία. Κι αυτό γιατί είναι ορατή από την Γη, μαζί με τους άλλους 3 δορυφόρους που αποτελούν την τετράδα των “δορυφόρων του Γαλιλαίου”, την Ιω, τον Γανυμήδη και την Καλλιστώ.

Αν έπρεπε να χωρέσω τον εαυτό μου σε τρεις λέξεις, αυτές θα ήταν: Αστρονομία, Σειρές και Gaming. Μετά μουσικής βεβαίως.