Ξεκίνα να γράφεις στο χαρτί, είναι θεραπευτικό

SHARE

γραφή
Πηγή εικόνας: psychografimata.com

“Είσαι φορτισμένος συναισθηματικά, το ξέρω. Νιώθεις μια θλίψη, ένα βάρος στην καρδιά σου. Είναι τόσα πολλά αυτά που σκέφτεσαι, που δεν μπορείς να τα βάλεις σε λέξεις για να τα πεις. Και δε λες τίποτα.
Είσαι αγχωμένος, νιώθεις έναν κόμπο στο στομάχι σου και δεν τρως. Όχι γιατί δε θες, αλλά γιατί έχει γεμίσει άγχος το μέσα σου τόσο που δε χωράει τίποτα άλλο. Και δε λες τίποτα.
Και μια άλλη φορά, είσαι τόσο πληγωμένος. Ίσως και να βοηθούσε να μιλήσεις, το ξέρεις, αλλά δεν έχεις και πολλά να πεις. Τις φοβάσαι τις λέξεις που ακούγονται. Και δε λες τίποτα.
Τα ξέρω όλα αυτά, τα νιώθω και εγώ.
Πάρε, λοιπόν, ένα χαρτί και ξεκίνα. Γράψε τις σκέψεις σου, ό,τι νιώθεις. Κι ας είναι μπερδεμένα, κι ας μην τα καταλαβαίνεις ούτε εσύ για αρχή. Γράψε σκόρπιες λέξεις, γέμισε απλά το χαρτί. Και όσο το κοιτάς, θα δεις. Θα βγάλουν κάπως μαγικά όλα νόημα. Κάτι θα σημαίνουν. Κάτι θα ανακαλύψεις που δε γνώριζες.”

Γράψε όλα όσα φοβάσαι να πεις.

Όπως τονίζει ο γιατρός και ψυχολόγος James W. Pennebaker, το γράψιμο είναι εξαιρετικά ευεργετικό κι αυτό διότι η διαδικασία αυτή μας επιτρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να αξιολογήσουμε αυτό που βιώνουμε με μια διαφορετική ματιά. Επίσης, αναφέρει πως η καταγραφή καθημερινών σκέψεων και συναισθημάτων βοηθά στις επικοινωνιακές και οργανωτικές δεξιότητές μας αλλά και στη δημιουργία περισσότερων θετικών συναισθημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, το να ξεκινήσεις να γράφεις καθημερινά συναισθήματα και σκέψεις σου βοηθά:

  1. Στην καθαρότερη επικοινωνία : Η γραφή αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο βελτίωσης των επικοινωνιακών μας δεξιοτήτων.
  2. Στην οργάνωση και στις προτεραιότητές σου: Γράφοντας τις σκέψεις και τις ανησυχίες μας είναι πιο εύκολο να τις κατανοήσουμε και ύστερα να τις ιεραρχήσουμε ανάλογα με το πόσο σημαντικές είναι.
  3. Στα θετικά συναισθήματα: Γράφοντας για τους μελλοντικούς μας στόχους, τις φιλοδοξίες και τα όνειρά μας αυτόματα αισθανόμαστε πιο σίγουροι, χαρούμενοι και υγιείς σε σύγκριση με εκείνους που δεν το κάνουν.
  4. Στην ευγνωμοσύνη: Είναι σημαντικό να καταγράφουμε αυτά για τα οποία είμαστε χαρούμενοι και ευγνώμονες και να ανατρέχουμε σε αυτά μετά από κάποιο καιρό ώστε να τα διαβάζουμε ξανά. Κάτι τέτοιο φέρνει αυτόματα ευεργετική επίδραση στην ψυχολογίας μας.
  5. Στην αύξηση της συνειδητότητάς σου: Δίνουμε ένα σχήμα στη ζωή μας. Είναι πιο εύκολο για εμάς να κατανοήσουμε το ποιοι είμαστε και τι ζητάμε από τη ζωή μας.
  6. Στην κατανόηση του παρελθόντος σου:  Όταν γράφουμε για το παρελθόν μας, μας βοηθά να καταλάβουμε καλύτερα το παρόν μας. Ρίχνοντας φως σε γεγονότα και συναισθήματα της παιδικής ηλικίας, αποκτάμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τον εαυτό μας και μπορούμε να κατανοήσουμε τις αντιδράσεις μας σήμερα.
  7. Στην πνευματική και συναισθηματική θεραπεία: Η εκφραστική γραφή έχει συνδεθεί με βελτιωμένα επίπεδα ψυχικής ευημερίας, μειωμένα επίπεδα στρες και ενισχυμένη διάθεση. Η ελεύθερη έκφραση έχει αποδειχθεί ότι μας βοηθά να καταλάβουμε τα ζητήματα που μας απασχολούν σε βάθος. Έτσι, αυτόματα, η επίλυσή τους φαίνεται πιο εύκολη. Επιπλέον, η ελεύθερη και καθημερινή γραφή φαίνεται πως μας βοηθά να έρθουμε σε μεγαλύτερη επαφή με το συναίσθημά μας και αυτό να μας φαίνεται λιγότερο τρομακτικό.

“Πάρε λοιπόν ένα χαρτί και ξεκίνα.”

Advertisement

 

γραφή
Πηγή εικόνας: lexitanil.nured.uowm.gr

 

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ονομάζομαι Αλεβίζου Θέμις και είμαι πτυχιούχος στο τμήμα της ψυχολογίας με κατεύθυνση στην ειδική αγωγή. Αυτήν την περίοδο, εκπαιδεύομαι ,επίσης, στην Γνωστική - Συμπεριφορική ψυχοθεραπεία. Όταν έχω ελεύθερο χρόνο, μου αρέσει να διαβάζω βιβλία, να ακούω μουσική και να γράφω. Κλείνοντας, θα αφήσω εδώ αυτό το quote : "Don't forget to tell yourself positive things daily."

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG