Στόχοι για τη νέα χρονιά: 6+1 τρόποι για να τους πετύχετε

πηγή εικόνας: www.shutterstock.com

 

Στόχοι νέας χρονιάς:

Φέτος θα ξεκινήσω γυμναστήριο, θα τρώω πιο υγιεινά, θα κοιμάμαι νωρίς, θα αποταμιεύω, θα δουλεύω λιγότερο, θα κόψω το κάπνισμα, θα βγαίνω περισσότερο, θα κάνω ταξίδια, θα περνάω περισσότερο ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους μου, θα…, κάπως έτσι δεν ξεκινάει το νέο έτος για τους περισσότερους από εμάς; Γεμάτοι με αισιοδοξία και όρεξη να υλοποιήσουμε πολλούς στόχους, αποχαιρετάμε τον παλιό χρόνο και υποδεχόμαστε τον νέο. Ορίζουμε λοιπόν, αυτήν την πρώτη ημέρα του χρόνου ως αφετηρία και κάνοντας την αποτίμηση της χρονιάς που πέρασε, με όλα τα ευχάριστα ή δυσάρεστα γεγονότα και με τις επιτυχίες και τις αποτυχίες που ζήσαμε, θέτουμε τους στόχους για τις 365 μέρες που έρχονται να συμβολίζουν την ιδανική ζωή για εμάς.

Και ενώ θέτουμε πολλούς και μεγάλους στόχους, γεμάτοι με όρεξη να τους υλοποιήσουμε, λίγο μετά την εορταστική περίοδο, κρύβουμε στην αποθήκη την όρεξη και τις αποφάσεις ζωής που πήραμε.  Έπειτα, επιστρέφουμε στη γνώριμη καθημερινότητά μας με τους γρήγορους ρυθμούς που την χαρακτηρίζουν, σκεπτόμενοι πολλές φορές ότι δεν μπορούμε ή ακόμη ότι δεν είμαστε ικανοί να καταφέρουμε να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας.

Αυτό πολλές φορές συμβαίνει γιατί βάζουμε πολύ μεγάλους και γενικούς στόχους. Στόχους που μπορεί να αφορούν παραπάνω από έναν τομέα της καθημερινότητάς μας, όπου θέλουμε το αποτέλεσμα εδώ και τώρα, χωρίς να υπολογίζουμε ότι ίσως πρόκειται για μία διαδικασία που απαιτεί περισσότερο χρόνο. Άλλες φορές πάλι, βάζουμε πολλά πρέπει και  απαγορευτικά στον εαυτό μας, με αποτέλεσμα να πιεζόμαστε ψυχολογικά και να εγκαταλείπουμε πολύ γρήγορα τις προσπάθειες αλλαγής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι μπορούμε όμως να κάνουμε φέτος διαφορετικά, έτσι ώστε να μην καταλήξουν στην αποθήκη ανάμεσα στο ξύλινο έλκηθρο και στα λαμπάκια οι στόχοι μας;

Διαδρομή προς τον στόχο:

Σκέψου το ταξίδι που θα σε οδηγήσει στην κατάκτηση του στόχου σου και ακολούθησε το. Όρισε μικρούς στόχους που θα μπορείς να πετύχεις με συγκεκριμένες συμπεριφορές, έτσι ώστε να φτάσεις στον κεντρικό σου στόχο. Αν για παράδειγμα, θέλεις να πάρεις έναν μεταπτυχιακό τίτλο, υπολόγισε τον χρόνο που θα χρειαστεί να διαθέσεις και το διάβασμα. Άρα με αυτόν τον τρόπο θα στοχεύεις στο χρόνο διαβάσματος που χρειάζεται για να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Δική σου επιλογή:

Αν οι στόχοι είναι απόρροια κάποιου ή κάποιων άλλων που με τον τρόπο τους σου τους επιβάλλουν, είναι πολύ πιθανό να αντιδράσεις και να παραιτηθείς πολύ γρήγορα. Θέσε στόχους που συμβάλλουν στην προσωπική σου ανάγκη, ισορροπία και εξέλιξη.

Ρεαλιστικοί στόχοι:

Να θυμάσαι ότι οι στόχοι σου είναι σημαντικό να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, να μην απαιτούν υπεράνθρωπη προσπάθεια και να είναι μετρήσιμοι, έτσι ώστε να δεις τα αποτελέσματα που θέλεις. Αν για παράδειγμα, δεν γυμνάζεσαι και ο στόχος σου είναι ότι θέλεις να πηγαίνεις κάθε μέρα στο γυμναστήριο, είναι πολύ πιθανό να εγκαταλείψεις την προσπάθεια πολύ γρήγορα. Αντίθετα, θα μπορούσες για παράδειγμα να βάλεις σαν στόχο να πηγαίνεις στο γυμναστήριο αρχικά μία φορά την εβδομάδα. Στη συνέχεια, μόλις κατακτήσεις αυτό το στόχο, μπορείς σταδιακά να αυξήσεις τις φορές.

Χρονοδιάγραμμα:

Όρισε χρονικά τις ενέργειες που θα σε οδηγήσουν στον κάθε στόχο σου. Μ’ αυτόν τον τρόπο, γίνεσαι πιο συγκεκριμένος και περισσότερο συνεπής στη διαδικασία.

Θετικές συμπεριφορές:

Εστιάζοντας στα πράγματα που θέλεις να αλλάξεις με αρνητική διάθεση, είναι στα να αυτοτιμωρείς τον εαυτό σου. Αντί λοιπόν να λες “θα σταματήσω να τρώω γλυκά”, εστίασε στην θετική αλλαγή του “θέλω ξεκινήσω να τρώω πιο υγιεινά”.

Μπορείς:

Η απαισιοδοξία και τα εμπόδια μπορεί να σε κάνουν να παραιτηθείς από τους στόχους σου. Να θυμάσαι πως οι αποτυχίες είναι μέρος κάθε της διαδικασίας και δεν χρειάζεται να σε αποδυναμώνουν. Να προσπαθείς να παραμένεις συναισθηματικά αισιόδοξος παρά τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσεις.

Μπράβο μου:

Μη ξεχνάς να επιβραβεύεις τον εαυτό σου τακτικά. Αν για παράδειγμα, έχεις βάλει σαν στόχο να τηρείς ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής, μη ξεχνάς να δίνεις στον εαυτό σου κάτι που τον ευχαριστεί, ανά χρονικά διαστήματα που εσύ θα ορίσεις, χωρίς να επηρεάζεις αρνητικά το πρόγραμμά σου. Η επιβράβευση δεν είναι απαραίτητο να είναι κάτι υλικό.

Οι στόχοι είναι το κίνητρο και η ελπίδα μας για να εξελισσόμαστε και να βελτιώνουμε την ζωή μας όπως εμείς θεωρούμε καλύτερα. Η αλλαγή όμως, δεν  έρχεται από τη μία στιγμή στην άλλη, αλλά χρειάζεται υπομονή και επιμονή. Πίστεψε στις ικανότητες σου και θα τα καταφέρεις!


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ειρήνη Κατωγυρίτη

Ψυχολογία - Ψυχοθεραπεία CBT

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;