7 συμβουλές για καλύτερο ύπνο

συμβουλές για καλύτερο ύπνο

Ο ύπνος, αναμφισβήτητα, είναι μια από της σημαντικότερες λειτουργίες του οργανισμού μας. Οι περισσότεροι ενήλικες κοιμόμαστε περίπου 6-9 ώρες κάθε βράδυ. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ένας ενήλικας συνήθως χρειάζεται 8-9 ώρες ύπνο, ώστε να μην αισθάνεται νυσταγμένος την επόμενη μέρα. Από την άλλη, όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά μπορεί να παρουσιαστεί κάποια διαταραχή ύπνου, η οποία προκύπτει όταν η δυσκολία μας να έχουμε έναν ποιοτικό ύπνο διαταράσσει τη λειτουργία μας κατά τη διάρκεια της ημέρας ή προκαλεί υπερβολική νύστα. Ας δούμε, λοιπόν, πως μπορούμε να αποφύγουμε τα προβλήματα ύπνου:

  • Κάτι που φαίνεται σημαντικό είναι το τακτικό ωράριο ύπνου. Είναι καλό να κοιμόμαστε και να ξυπνάμε μια τακτική ώρα. Αυτό, όσο φυσικά μπορούμε, είναι ωφέλιμο να το τηρούμε και τα Σαββατοκύριακα, ακόμη κι αν έχουμε κοιμηθεί λίγο, διαφορετικά μπορεί να διαταραχτεί ο κύκλος του ύπνου μας. Σταθερά θα πρέπει να είναι τα πράγματα και με το μεσημεριανό μας ύπνο: ή να κοιμόμαστε κάθε μεσημέρι ή καθόλου. Αν κοιμόμαστε μερικές μόνο φορές ίσως επηρεαστεί ο βραδινός μας ύπνος.συμβουλές για καλύτερο ύπνο
  • Ας αποφεύγουμε όσο μπορούμε το πολύ βραδινό φαγητό. Αν δεν γίνεται να μη φάμε πριν κοιμηθούμε, ας προτιμήσουμε ένα ελαφρύ γεύμα.
  • Το να εντάξουμε στο πρόγραμμά μας κάποια μορφή τακτικής άσκησης μας βοηθάει να κοιμόμαστε καλύτερα αλλά δεν πρέπει να ασκούμαστε έντονα πριν τον ύπνο γιατί μπορεί να έχουμε αντίθετα αποτελέσματα.
  • Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται με τα υπνωτικά χάπια τα οποία διαταράσσουν τον κύκλο του ύπνου και η μακρόχρονη χρήση τους οδηγεί στην αϋπνία. Ας τα αποφύγουμε λοιπόν όσο μπορούμε. Καλύτερα να έχουμε μια νύχτα κακού ύπνου πάρα να καταφύγουμε στη λήψη ενός υπνωτικού χαπιού που μπορεί να επηρεάσει την απόδοσή μας την επόμενη μέρα.
  • Πριν τον ύπνο καλό είναι να αποφεύγουμε τις δραστηριότητες που προκαλούν στρες και να ασχοληθούμε με κάτι που μας χαλαρώνει. Αυτό μπορεί να είναι ένα ζεστό μπάνιο, η ανάγνωση ενός βιβλίου, η ακρόαση μουσικής για ύπνο και ό,τι άλλο κάνει τον καθένα από εμάς να χαλαρώνει.
  • Προτιμούμε ένα ποτήρι ζεστό γάλα πριν τον ύπνο και όχι οινοπνευματώδη ποτά! Μπορεί ένα ποτό πριν τον ύπνο να μας φέρει ύπνο αλλά διαταράσσει τον κύκλο του ύπνου και μας κάνει να ξυπνάμε νωρίτερα την επόμενη μέρα. Αυτονόητο, επίσης, είναι ότι πρέπει να αποφεύγουμε την καφεΐνη και τα αναψυκτικά τύπου κόλα. Η καφεΐνη έχει διεγερτική επίδραση στον οργανισμό μας και χρειάζονται 4-5 ώρες για να μειωθεί κατά το ήμισυ η ποσότητα καφεΐνης στο αίμα μας.
  • Τέλος, όταν δεν μπορούμε να κοιμηθούμε αντί να σηκωθούμε απ’ το κρεβάτι καλό είναι να παραμείνουμε ξαπλωμένοι και να προσπαθήσουμε να χαλαρώσουμε. Αν, όμως, δεν καταφέρουμε να χαλαρώσουμε αλλά αντίθετα αγχωνόμαστε ακόμη περισσότερο καλύτερα να σηκωθούμε και να κάνουμε κάτι που μειώνει το άγχος. Τότε ίσως σιγά-σιγά νυστάξουμε και πάμε ήρεμοι για ύπνο.

συμβουλές για καλύτερο ύπνο

Advertisement

Βιβλιογραφία:

Atkinson, R.L., Atkinson, R.C.,  Smith, E.E., Bem, D. J., & Hoeksema, S. N. (2003). Eισαγωγή στην ψυχολογία του Hilgard. Αθήνα: Παπαζήση.

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Γεννήθηκα στα Τρίκαλα. Σπουδάζω ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Παράλληλα με τις σπουδές μου κάνω εθελοντισμό στον ΣΟΨΥ Θεσσαλονίκης και συμμετέχω σε ραδιοφωνικές εκπομπές στο εθελοντικό ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης. Τα συγγραφικά μου ενδιαφέροντα αφορούν κυρίως θέματα ψυχολογίας. Γράφω επίσης γνωμικά,ποιήματα και ό,τι άλλο μου υπαγορεύει η έμπνευσή μου...Εκτός απ' την ψυχολογία κ το γράψιμο, αγαπώ τα ταξίδια,τη φύση και τα καλά βιβλία. Επίσης διαχειρίζομαι σελίδα στο facebook, σχετική με θέματα ψυχολογίας, όπου μπορείτε να διαβάζετε περισσότερα άρθρα μου και όχι μόνο. Για να την επισκεφθείτε πατήστε πάνω στο παρακάτω (στρόγγυλο) εικονίδιο:

Leave a Reply

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG