Η βιομηχανία μόδας έχει το λάθος σώμα, όχι εσύ

Μοντέλα σε επίδειξη γνωστού οίκου μόδας

Μπορεί το GNTM να ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο προβολής στην χώρα, αλλά ένα ερώτημα παραμένει: πόσο έχει επηρεάσει η βιομηχανία μόδας την αντίληψη που έχουμε σήμερα για το όμορφο και το σέξι;

Σύμφωνα με έρευνες που διεξήχθησαν στις ΗΠΑ το διάστημα 2016-2017, 98% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι δεν θεωρούν τους εαυτούς τους όμορφους! Τα αποτελέσματα της έρευνας  επιβεβαιώνουν ότι η βιομηχανία μόδας  έχει δημιουργήσει αρνητικά στερεότυπα για το ιδεατό σώμα.

Οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες απαντούν ότι το σώμα τους δεν ταυτίζεται με τα αντίστοιχα που βλέπουν στην τηλεόραση και στα social media.

Η διαφήμιση της μόδας έχει δημιουργήσει ιδεατούς σωματότυπους που δεν έχουν καμία σχέση με τον μέσο άνθρωπο.

Βιομηχανία μόδας του κέρδους

Η διαφήμιση μόδας έχει ως στόχο την αύξηση των πωλήσεων των διαφόρων οίκων μόδας. Σε αυτήν την προσπάθεια, τα social media και πολύ περισσότερο το Instagram έχουν “προπαγανδίσει” ιδεατούς σωματότυπους. Η στρατηγική επικοινωνίας είναι απλή: όσο πιο πολύ διαφημίσεις, τόσο πιο πολύ θα πουλήσεις.

Οι διαφημιζόμενοι σωματότυποι απλά καθιστούν το διαφημιζόμενο προϊόν πιο ελκυστικό στα μάτια του εκάστοτε καταναλωτή. Η λογική της διαφήμισης αποσκοπεί στην αύξηση των προσόδων της εκάστοτε σειράς ρούχων ή καλλυντικών.

Η Κάμερον Ράσελ, γνωστό μοντέλο, έχει μιλήσει δημόσια για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η διαφήμιση μόδας. Σύμφωνα με την Ράσελ, η διαφήμιση αποσκοπεί στο να σε πείσει ότι η εικόνα σου είναι ελαττωματική.

Δεν είσαι σαν τον Μπέκαμ ή την Κιμ; Αυτοί είναι όμορφοι. Εσύ, τι είσαι; Μην αγχώνεσαι. Μπορούμε να το διορθώσουμε.  Δεν έχεις παρά να αγοράσεις αυτό που σου δείχνουμε! Έτσι, θα είσαι ελκυστικός/-ή και η εικόνα σου θα έχει επιδιορθωθεί.

Τα παραπάνω λόγια είναι αυτά που είπε η Ράσελ σε διάλεξη της σε αμερικανικό πανεπιστήμιο σχετικά με τα φύλα και την μόδα.

Advertisement

Η διαφήμιση μόδας δεν χτυπά μόνο τις γυναίκες.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής, οι πωλήσεις προϊόντων ανδρικής περιποίησης αυξήθηκαν από το 2013 κατά 73%. Η λογική της διαφήμισης είναι η ίδια.

Δεν είναι, άλλωστε, τυχαία η επιλογή του Ρονάλντο για την διαφήμιση προϊόντων περιποίησης προσώπου ούτε και του Μπέκαμ στις διαφημίσεις ανδρικών εσωρούχων. Ο Ρονάλντο και ο Μπέκαμ, όμως, δεν έχουν καμία σχέση με το μέσο ανδρικό σώμα…

Αυτοί που είπαν όχι…

Η Rosia Nelson, μοντέλο από την Αυστραλία ξεκίνησε μία καμπάνια με σκοπό την ψήφιση νομοθεσίας που θα βάλει τέλος στην πίεση για την εικόνα σώματος που ασκούν οι οίκοι μόδας στα μοντέλα.

Είμαι αρκετά μεγάλη για να γνωρίζω ότι αυτά που μου λένε είναι ψέματα. Αν ήμουν 16, θα είχα καταστραφεί. Είχα φτάσει σε σημείο να γίνομαι σκλάβα στον παραλογισμό του κάθε κακόγουστου σχεδιαστή. Ως εδώ όμως!

Η Kate Winslet συνήψε ειδικό συμβόλαιο με την L’ Oreal. Σύμφωνα με τους όρους του συμβολαίου, η εταιρεία απαγορεύεται να ρετουσάρει τις φωτογραφίες της ηθοποιού. Η πράξη της ηθοποιού είναι ένα πρώτο βήμα στον τερματισμό της αναπαραγωγής μη ρεαλιστικών προτύπων μόδας που επηρεάζουν αρνητικά τις γυναίκες.

Ένα ερώτημα παραμένει:τελικά πόσο αξίζει μία βιομηχανία που έχει οδηγήσει τις γυναίκες στην νευρική ανορεξία και τους άνδρες στις ορμόνες αύξησης όγκου;

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

(ΒΑ, ΜΑ) Πολυάσχολος βορειοελλαδίτης και ερωτευμένος με την συγγραφή. Ταξιδεύω στα Βαλκάνια, όποτε το επιτρέπει το φοιτητικό budget μου. Προορισμοί των ονείρων μου; Ιαπωνία και Ινδία

Αφήστε ένα σχόλιο

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG