Η πανδημία του COVID-19 αλλάζει την εκπαίδευση

Η πανδημία του COVID-19 αλλάζει την εκπαίδευση
Πηγή εικόνας: Spectrum

Η πανδημία του COVID-19 αλλάζει την εκπαίδευση. Περισσότερα από 1,2 δισεκατομμύρια παιδιά σε 186 χώρες έχουν επηρεαστεί από το κλείσιμο των σχολείων λόγω της πανδημίας. Στη Δανία παιδιά ηλικίας έως και 11 ετών επιστρέφουν και πάλι στα σχολεία που είχαν κλείσει από τις 12 Μαρτίου. Στη Νότια Κορέα, όμως, μαθητές και καθηγητές κάνουν το μάθημά τους μέσω διαδικτύου.

Με αυτή την ξαφνική απομάκρυνση από την τάξη σε πολλά μέρη του πλανήτη, ορισμένοι αναρωτιούνται εάν πρέπει η διαδικτυακή μάθηση να υιοθετηθεί και να παραμείνει και μετά την πανδημία. Μια τέτοια αλλαγή σίγουρα θα επηρεάσει την εκπαίδευση στην παγκόσμια αγορά. Ακόμη και πριν από το COVID-19, υπήρχε ήδη ανάπτυξη και υιοθέτηση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Οι παγκόσμιες επενδύσεις edtech έφτασαν τα 18,66 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019. Η συνολική αγορά διαδικτυακής εκπαίδευσης προβλέπεται να φτάσει τα 350 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας σημειώθηκε σημαντική αύξηση στη χρήση εφαρμογών γλωσσών, εικονικής διδασκαλίας, εργαλεία τηλεδιάσκεψης.

Πώς ανταποκρίνεται η εκπαιδευτική τεχνολογία;

Η εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχε σημαντική ζήτηση, κάτι που οδήγησε πλατφόρμες μάθησης να προσφέρουν δωρεάν πρόσβαση στις υπηρεσίες τους. Πλατφόρμες όπως το BYJU’S μια διαδικτυακή εταιρεία διδασκαλίας με έδρα τη Μπανγκαλόρ που ιδρύθηκε το 2011 και αποτελεί πλέον την πιο πολύτιμη εταιρεία edtech στον κόσμο. Από τη στιγμή που ανακοίνωσε τα δωρεάν μαθήματα ζωντανά στην εφαρμογή Think and Learn, το BYJU’S, έχει σημειώσει αύξηση 200% στον αριθμό των νέων μαθητών που χρησιμοποιούν το προϊόν της.

Η διαδικτυακή τάξη Tencent έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς για την εκπαίδευση πολλών μαθητών από τα μέσα Φεβρουαρίου στη Κίνα. Η κινεζική κυβέρνηση ανέθεσε σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό μαθητών πλήρους απασχόλησης να συνεχίσουν τις σπουδές τους μέσω αυτών των διαδικτυακών πλατφορμών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το μεγαλύτερο «διαδικτυακό κίνημα» στην ιστορία της εκπαίδευσης. Περίπου 730.000 ή αλλιώς το 81% των μαθητών δημοτικού, παρακολουθούν μαθήματα μέσω του διαδικτυακού σχολείου Tencent στη Γιουχάν.

Διαβάστε επίσης  Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: γιατί πρέπει να διδάσκεται
Advertisements
Ad 14

Άλλες εταιρείες ενισχύουν τη δυνατότητα για εκπαίδευση μέσω ενιαίων καταστημάτων για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Η Lark μια πλατφόρμα συνεργασίας με έδρα τη Σιγκαπούρη, άρχισε να προσφέρει σε καθηγητές και μαθητές, μεταξύ άλλων, απεριόριστο χρόνο τηλεδιάσκεψης, δυνατότητες αυτόματης μετάφρασης, συν-επεξεργασία εργασιών σε πραγματικό χρόνο. Για να το κάνει γρήγορα και σε μια περίοδο κρίσης, η Lark αύξησε την παγκόσμια υποδομή διακομιστών και τις μηχανικές δυνατότητές της για να εξασφαλίσει αξιόπιστη συνδεσιμότητα.

Ορισμένες σχολικές περιοχές δημιουργούν μοναδικές συνεργασίες για την εκπαίδευση. Η συνεργασία του Los Angeles Unified School District και του PBS SoCal / KCET για να προσφέρουν τοπικές εκπαιδευτικές εκπομπές, με ξεχωριστά κανάλια επικεντρωμένα σε διαφορετικές ηλικίες και μια σειρά από ψηφιακές επιλογές. Οργανισμοί μέσων, όπως το BBC ενισχύουν επίσης την εικονική μάθηση. Το Bitesize Daily, που κυκλοφόρησε στις 20 Απριλίου, προσφέρει 14 εβδομάδες διαδικτυακής μάθησης για παιδιά σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο.

Τι σημαίνει, όμως, αυτό για το μέλλον της μάθησης;

Οι απόψεις διίστανται πάνω σε αυτό το θέμα. Ορισμένοι θεωρούν ότι η διαδικτυακή μάθηση είναι μια μάθηση ταχεία και απρογραμμάτιστη με αποτέλεσμα μια ανεπαρκή εκπαίδευση, χωρίς προετοιμασία και ανάπτυξη. Άλλοι θεωρούν ότι θα προκύψει ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης με σημαντικά οφέλη. «Πιστεύω ότι η ενσωμάτωση της πληροφορικής στην εκπαίδευση θα επιταχυνθεί περαιτέρω και ότι η διαδικτυακή εκπαίδευση θα γίνει τελικά αναπόσπαστο στοιχείο της σχολικής εκπαίδευσης», λέει ο Wang Tao, αντιπρόεδρος της Tencent.

Αρκετοί είναι αυτοί που επισημαίνουν τα οφέλη. Ο Dr. Amjad, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Ιορδανίας, χρησιμοποιεί τη Lark για να διδάξει στους μαθητές του. «Έχει αλλάξει τον τρόπο διδασκαλίας. Μου δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσω με τους μαθητές μου πιο αποτελεσματικά μέσω ομάδων συνομιλίας, μέσω βίντεο, ψηφοφορίας και κοινής χρήσης εγγράφων, ειδικά κατά τη διάρκεια αυτής της πανδημίας. Οι μαθητές μου θεωρούν επίσης ότι είναι πιο εύκολο να επικοινωνήσω μαζί τους μέσω του Lark. Θα συνεχίσω την εκπαίδευση στο Lark ακόμη και μετά τον κορωνοϊό. Πιστεύω ότι η παραδοσιακή μάθηση και η διαδικτυακή μάθηση μπορούν να πάνε χέρι-χέρι».

Διαβάστε επίσης  Υποχρεωτική LGBTI+ εκπαίδευση στα σχολεία της Αγγλίας

Είναι αποτελεσματική η εκπαίδευση μέσω διαδικτύου;  

Για όσους έχουν πρόσβαση στη σωστή τεχνολογία, υπάρχουν ενδείξεις ότι η διαδικτυακή μάθηση μπορεί να είναι αποτελεσματική. Έρευνες δείχνουν ότι κατά μέσο όρο, οι μαθητές διατηρούν 25-60% περισσότερο υλικό όταν μαθαίνουν στο διαδίκτυο, συγκριτικά με το 8-10% στην τάξη. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι οι μαθητές μπορούν να μάθουν γρηγορότερα στο διαδίκτυο. Η ηλεκτρονική μάθηση απαιτεί 40-60% λιγότερο χρόνο για μάθηση από ότι σε ένα παραδοσιακό σχολικό περιβάλλον. Οι μαθητές μπορούν να μάθουν με τον δικό τους ρυθμό, να επιστρέψουν και να ξαναδιαβάσουν, να παρακάμψουν ή να επιταχύνουν. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα της διαδικτυακής μάθησης ποικίλλει μεταξύ των ηλικιακών ομάδων. Για τα μικρότερα σε ηλικία παιδιά απαιτείται ένα πιο δομημένο περιβάλλον, καθώς η προσοχή τους αποσπάται ευκολότερα.

Δεδομένου ότι μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά χρησιμοποιούν εκτενώς τις αισθήσεις τους για να μάθουν, είναι ζωτικής σημασίας η μάθηση να γίνει πιο διασκεδαστική και αποτελεσματική. Αυτό κατά ένα μέρος μπορεί να επιτευχθεί μέσω της χρήσης της τεχνολογίας. «Έχουμε παρατηρήσει ότι η έξυπνη ενσωμάτωση των παιχνιδιών έχει δείξει μεγαλύτερη εμπλοκή και αυξημένο κίνητρο για μάθηση, ιδίως μεταξύ των νεότερων μαθητών, κάνοντάς τους πραγματικά ερωτευμένους με τη μάθηση», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της BUJY’S.


Πηγές

The COVID-19 pandemic has changed education forever. This is how. Ανακτήθηκε από https://www.weforum.org/agenda/2020/04/coronavirus-education-global-covid19-online-digital-learning/?fbclid=IwAR3-K1I0jWDs9wg_LN9e9nOzmQFX4rmmjBpuafEJY211Kv9J7ZGRgVWESaU (Τελευταία προβολή 05/05/2020)

Επίσημη ιστοσελίδα Tencent. Ανακτήθηκε από https://www.tencent.com (Τελευταία προβολή 05/05/2020)

Επίσημη ιστοσελίδα BYJU’S. Ανακτήθηκε από https://byjus.com/ (Τελευταία προβολή 05/05/2020)

Welcome to Bitesize Daily. Ανακτήθηκε από  https://www.bbc.co.uk/bitesize/articles/z6vpnrd (Τελευταία προβολή 05/05/2020)

Είμαι η Χριστίνα. Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσα στο Ηράκλειο, Κρήτης. Απόφοιτη Φιλοσοφικής Σχολής, του τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών. Μεγάλες μου αγάπες ο αθλητισμός, το διάβασμα, η μουσική και το γράψιμο.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Στην εικόνα απεικονίζεται ένα ζευγάρι εφήβων στην δεκαετία του '80. Είναι ντυμένοι με ρόζ γυναικείες μπιτζάμες και ξαπλώνουν σε ένα κρεβάτι.

Lisa Frankenstein: Mary Shelley του ’80

 Η Lisa Frankenstein είναι μια αμερικανική κωμική ταινία τρόμου του
Για να πας μπροστά, πρέπει να αφήσεις πίσω

Για να πας μπροστά, πρέπει να αφήσεις πίσω

Για να πας μπροστά, πρέπει να αφήσεις πίσω. Το παρελθόν.