Κυριακή 26 Μαρτίου 2023
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
      • Εγκλήματα
      • Ελλάδα 1821
      • Επιστήμονες
      • Ιστορία
      • Καλλιτέχνες
      • Μικρασιάτικη Καταστροφή
      • Πολιτικοί
      • Συγγραφείς
    • Συνεντεύξεις
      • Life & Style
      • Επιστήμη & Έρευνα
      • Επιχειρηματικότητα
      • Λογοτεχνία
      • Ποιότητα Ζωής
      • Πολιτισμός
      • Τέχνες
      • Υπέρβαση Ζωής
      • Ψυχαγωγία
    • Πολιτισμός
      • Τέχνη
      • Φιλοσοφία
      • Μουσεία
      • Κοινωνία
      • Γλώσσα
      • Εκπαίδευση
      • Κουλτουρα
      • Αρχαιολογία
      • Ιστορία
      • Θρησκεία
      • Festival
    • Βιβλίο
      • Βιβλιολίστες
      • Βιβλιονέα
      • Βιβλιοπαρουσιάσεις
      • Βιβλιοπροτάσεις
      • Νέες Κυκλοφορίες
      • Παιδικό βιβλίο
      • Ποίηση & Ποιητές
      • Προτάσεις Συγγραφέων
      • Συγγραφείς
    • Ειδική Αγωγή
      • ΑμεΑ
      • ΔΕΠΥ
      • Διαταραχές Λόγου
      • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
      • Μαθησιακές Δυσκολίες
      • Νοητική καθυστέρηση
      • Προβλήματα Όρασης
    • Περιβάλλον
      • Άγρια Ζωή
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
      • Box Office
      • Specials
      • Κινηματογραφικά Νέα
      • Κριτικές
      • Λίστες Ταινιών
      • Προτάσεις Ταινιών
    • Μουσική
      • Happenings
      • Music News
      • Reviews
      • Tracklisting
      • Έρευνα
      • Χρονομηχανή
      • Προσωπικά
    • Θέατρο
      • Ηθοποιοί
      • Θεατρικές Μορφές
      • Θεατρικές Προτάσεις
      • Θεατρική Ατζέντα
      • Θεατρική εκπαίδευση
      • Θέατρο και παιδί
      • Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
      • Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων
      • Οικονομικό Θέατρο
      • Παρουσιάσεις Παραστάσεων
      • Πρεμιέρες
      • Προσεχώς
      • Τελευταίες Παραστάσεις
    • Τηλεόραση
      • #EditorsChoice
      • Series Review
      • Tv Guide
      • Tv People
      • TvNewsflash!
      • VintageTv
      • Where Are They Now
      • Προτάσεις Σειρών
      • Σειρές
      • Τηλεταινίες
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
      • Guide
      • Άγνωστες Φωτογραφίες
      • Απόψεις
    • Gaming
      • Classics
      • Gaming Reviews
      • Tabletop
      • Techday
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
      • Αισθητική
      • Άσκηση
      • Γυναικολογία
      • Διατροφή
      • Ιατρικά νέα
      • Υγεία και πρόληψη
    • Γαστρονομία
    • Μόδα & Ομορφιά
      • Μόδα
      • Ομορφιά
    • Design
      • Αρχιτεκτονική
      • Διακόσμηση
      • Φτιάξτο μόνος σου
    • Ψυχολογία
      • Κοινωνική Ψυχολογία
      • Πειράματα στην Ψυχολογία
      • Ψυχολογία & τέχνη
      • Ψυχολογία στην παιδική ηλικία
    • Αψυχολόγητα
      • Ξαφνικά Συνέβη
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
      • Tips
      • Εργασία
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
      • Event
      • Προϊστορία
      • Ανθρώπινο Σώμα
      • Διάστημα
      • Πλανήτες
      • Ανακαλύψεις
      • Επιστήμονες
    • Τεχνολογία
      • Event
      • Smart Living
        • Προστασία
      • Smartphones
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
      • Ρομπότ
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
      • Max Ταξίδια
      • Ελλάδα
        • Ηπειρώτικη Ελλάδα
        • Νησιωτικη Ελλαδα
      • Εναλλακτικός Τουρισμός
      • Εξωτερικό
        • Αμερική
        • Ασία
        • Αφρική
        • Ευρώπη
        • Ωκεανία
    • Άγνωστη Ελλάδα
      • Άγνωστη Αθήνα
      • Άγνωστη Ήπειρος
      • Άγνωστη Θεσσαλονίκη
      • Άγνωστη Θράκη
    • City Guide
      • Αθήνα
      • Αλεξανδρούπολη
      • Βιβλιοστέκια
      • Βόλος
      • Γεύση
      • Εξωτερικό
      • Ηράκλειο
      • Θεσσαλονίκη
      • Ιωάννινα
      • Κατερίνη
      • Κρήτη
      • Κύπρος
      • Λίστες με μαγαζία
      • Πάτρα
      • Πειραιάς
      • Προτασεις
  • PLUS
    • Next Chapter
      • Αυγερινός
      • Μια Εβδομάδα Ακόμα
      • Ο Δρόμος της Επανάστασης
      • Ουρανία
      • Πεταλούδα στο Φως
      • Πικραλίδες
      • Σπουδαία Γυναίκα
      • Σταυροδρόμι Ψυχών
    • #Egrapsa
      • Απόψεις
        • Θέατρο
      • Μικρές ιστορίες
      • Μόδα
      • Πληροφοριακά
      • Προσωπικές Εμπειρίες
      • Σκέψεις
    • Διαγωνισμοί
      • Διαγωνισμοί Θεάτρου
      • Διαγωνισμός Διηγήματος
      • Διαγωνισμός Παραμυθιού
      • Νικητές Διαγωνισμών
    • Podcasts
    • QUIZ
Απόψεις Κοινωνία Κουλτουρα Πολιτισμός

Η ανάγκη για De-influencing

Από Κυριακή Στεργιάδου 11 Μαρτίου 2023
 Η ανάγκη για De-influencing
Πηγή: Rollingstone.com
de-influencing
Πηγή: The Star.com

Πολύ καλά άκουσες! Η ανάγκη για de-influencing είναι γεγονός και εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο. Τι είναι το de-influencing; Ως σωστός millennial ή μέλος της Gen Z σίγουρα ξέρεις. Αν όχι.. πάμε να το δούμε μαζί.

Σίγουρα έχεις δει viral προϊόντα των social media με πολύ καλές κριτικές εν μία νυκτί να αποδομούνται ως απάτη ή overhyped, όπως λέμε οι νέοι σήμερα. Κρίνονται υπερεκτιμημένα χωρίς να υλοποιούν τα αποτελέσματα που υπόσχονται. Τι έρχεται να κάνει το de-influencing στη μάστιγα του καταναλωτισμού; Πάει κόντρα στο modus operandi των influencers σήμερα αποτελώντας τη νέα ιντερνετική τάση! Έτσι, όσο οι influencers προσπαθούν να κάνουν το σωστό Influencing προμοτάροντας προϊόντα επί πληρωμή, τόσο οι de-influencers αποδομούν κάθε επιχείρημά τους. Κυκλοφορούν αποτρεπτικά βίντεο στο TikTok, το Instagram και άλλες πλατφόρμες σχετικά με την καταναλωτική μανία. Ίσως αυτό να είναι και το αντίδοτο στον υπερκαταναλωτισμό.. τι λέτε;

#deinfluencing

Έφτασε η εποχή κορεσμού του influencing (της επιρροής); Το hashtag #antihaul έρχεται να ασκήσει κριτική στα βίντεο haul (αγορών των δημοσίων προσώπων). Αγγίζει μάλιστα, τις 58 εκατομμύρια προβολές. Έπειτα, το hashtag #deinfluencing αγγίζει τις 76 εκατομμύρια προβολές με εκφραστές ποιους άλλους; Τη Generation Z και τους millennials. “Είμαι εδώ για να σας αποτρέψω..” αρχίζει ένα βίντεο της Estefany Teran Rodriguez πριν αναφέρει όσα προϊόντα/ τάσεις δεν αξίζει να αγοράσουμε. Εκτός των άλλων,  2 είναι τα σκάνδαλα του beauty/ scincare χώρου (του χώρου της ομορφιάς και της περιποίησης) που καθήλωσαν το αγοραστικό κοινό.. αν και υπήρξαν παρόμοια περιστατικά. Τα περιστατικά που θα αναφερθούν μπορεί να ακούγονται γελοία, παρόλα αυτά κλόνισαν την εμπιστοσύνη πολλών αγοραστών.

Ξεκινάμε με τη γνωστή influencer Mikayla Nogueira, η οποία σε βίντεο της έδειχνε τις βλεφαρίδες της πριν και μετά την τοποθέτηση μίας μάσκαρα που διαφήμιζε. Το αποτέλεσμα έλεγε ότι είναι εξαιρετικό και είναι ικανοποιημένη από το προϊόν. Όμως, ήταν οφθαλμοφανές ότι χρησιμοποίησε ψεύτικες βλεφαρίδες και όχι τη συγκεκριμένη μάσκαρα που διαφήμιζε. Το δεύτερο παράδειγμα αφορά στη γνωστή εταιρεία Tarte Cosmetics, που συνήθιζε να χορηγεί υπερπολυτελή ταξίδια σε εξωπραγματικούς προορισμούς για τη διαφήμιση των προϊόντων της. Στα ταξίδια αυτά με όλα τα έξοδα καλυμμένα οι influencers τραβούσαν βίντεο και προωθούσαν την εταιρεία. Τελικά, όμως η τακτική αυτή δεν συνάδει με την σύγχρονη πραγματικότητα δεδομένου ότι εξαγριώνει το αγοραστικό κοινό, αν και σε κάποια περίοδο μερικά χρόνια πίσω ήταν αποδοτική.

Δύο γνωστά επίσης, πρόσωπα με εκατομμύρια ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η Addison Rae και ο Hyram Yabro. Παρά την αναγνωρισιμότητά τους δεν κατόρθωσαν να παράξουν μεγάλους αριθμούς πωλήσεων και να πείσουν το κοινό τους. Άρα, που καταλήγουμε; Στην δυσπιστία του κοινού εξαιτίας της υπερκορεσμένης αγοράς, που γεννά με τη σειρά της την έλλειψη αξιοπιστίας. Δηλαδή, δεν απορροφάμε πλέον οτιδήποτε μας πλασάρουν ως σωτήριο και αποτελεσματικό οι influencers. Και αν οι ίδιοι οι influencers επιχειρήσουν να δημιουργήσουν κάτι δικό τους, το κοινό το αποκαλεί gash grabs, δηλαδή προϊόντα που υπάρχουν μόνο για το κέρδος και γι’ αυτό δημιουργήθηκαν.

Advertising
de-influencing
Πηγή: Energy.de

Έτσι, φίλες και φίλοι βλέπουμε μία δυσπιστία ολόγυρα μας σε ό,τι υπερτονίζεται. Αυτό το εντείνουν οι viral λογαριασμοί με τους ψεύτικους followers και οι κριτικές καλλυντικών προϊόντων που στο μεταξύ για να διαφημιστούν χρησιμοποιούνται φίλτρα και ειδικός φωτισμός. Αλλά ξέρετε ποιο είναι το αρχαιότερο ρητό στο marketing? “Δεν υπάρχει κακή διαφήμιση”. Πώς το εξηγούμε αυτό; Πολύ απλά! Η μάσκαρα της Mikayla μπορεί να αποδείχθηκε fake, παρόλα αυτά αγοράστηκε από τους haters της για να αποδειχθεί ακριβώς ότι έλεγε ψέματα! Συνεπώς, η δουλειά έγινε! Τα προϊόντα πουλήθηκαν, οι εταιρείες πλούτισαν!

Έχει διαπιστωθεί ότι οι αρνητικές κριτικές συγκεντρώνουν διπλάσιο engagement σε σχέση με τις θετικές, γιατί εκλαμβάνονται από το αγοραστικό κοινό ως αυθεντικές. Αν και αυτό δε σημαίνει ότι είναι πάντα αυθεντικές και αξιόπιστες. Διαπιστώνουμε ότι ενώ, το de-influencing ξεκίνησε τη λειτουργία του ως αντίδραση στην υπερκατανάλωση τείνει να γίνει ένας νέος, καινοτόμος τρόπος προώθησης απομιμήσεων (dupes) ή άλλων προϊόντων. Μήπως τελικά βρισκόμαστε σε μονόδρομο πλέον; Είναι το de-influencing το νέο, εναλλακτικό influencing;

Οι ήρεμες κριτικές δεν έχουν προβολές, ενώ οι ακραίες και γεμάτες ένταση αυξάνουν τις προβολές και άρα, τις αγορές. Προκαλούν μια διάδραση με το κοινό και εν τέλει την ανταπόκρισή του. Επιπλέον, το hashtag #TikTokMadeMebuylt είναι σε πλήρη αντίθεση με την απο-επιρροή (de-influencing).  Ποια ήταν τα πρώτα βίντεο της σύγχρονης τάσης του de-influencing; Τα βίντεο αυτά έγιναν από την Πέιτζ Πρίτσατντ, πωλήτρια καταστήματος καλλυντικών και θύμα του καταναλωτικού μοντέλου. Η ίδια διαφήμισε όσα προϊόντα επιστρέφονταν από τους καταναλωτές αποτρέποντας μας από άσκοπες δαπάνες, καθώς υποστήριξε, ότι έχει ξοδέψει πάνω από 60.000 δολάρια σε ένδυση και προϊόντα περιποίησης, για τα οποία μετάνιωσε.

Βέβαια, όπως είπαμε πιο πάνω η αρνητική προβολή οδηγεί συχνά, αν όχι πάντα σε θετικά αποτελέσματα. Η αναλύτρια κοινωνικών μέσων Jasmine Enberg στο Insider Intelligence ανέφερε ότι το de-influencing οδηγεί σε ευεργετικά αποτελέσματα στο χώρο του marketing, με αποτέλεσμα να επικρατεί ως τρόπος προώθησης και πώλησης προϊόντων παρά ως δυσφήμηση. Καταλήγουμε λοιπόν, στους influencers, που προμοτάρουν προϊόντα για να αποκομίσουν έσοδα διατηρώντας τη φήμη τους και στους de-influencers, που καταδικάζουν την καταναλωτική μανία. Ποια είναι όμως τα αληθινά κίνητρα των de-influencers;  Θέλουν όντως να προβάλουν έναν πιο απλό τρόπο ζωής χωρίς πλασματικές ανάγκες; Ή θέλουν να κλέψουν έστω και λίγη λάμψη από τους influencers;

De-influencing
Πηγή: woomie.com

Δύσκολες ερωτήσεις… Η αλήθεια είναι ότι σήμερα σημαντικός αριθμός νέων επιθυμεί να βγάζει χρήματα online ποστάροντας ωραίες φωτογραφίες και βίντεο. Προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κατακτήσουν τα φώτα της δημοσιότητας και να γίνουν influencers/content creators. Χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα το TikTok για να κερδίσουν views. Δεν είναι τυχαίο που συνέχεια δημιουργούνται καινούρια φίλτρα “ομορφιάς” στις εφαρμογές αυτές. Γνωστό είναι το φίλτρο Bolt Glamour δημιουργημένο μέσω τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργεί πλήρως αληθοφανή αποτελέσματα. Παρόλα αυτά δεν είμαστε όλοι για όλα! Από τη μία ζηλεύουν τους influencers για τον εύκολο τρόπο αποκόμισης εσόδων από την άλλη όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι influencers προωθούν συχνά εταιρείες fast fashion και όλοι γνωρίζουμε τις ζημιογόνες περιβαλλοντικές συνέπειες…και όχι μόνο!!

Στην εποχή μας βέβαια, όλα αυτά είναι συνήθη και ξεπροβάλλουν από παντού. Το ερώτημα είναι εσύ τι κάνεις και πώς ερμηνεύεις τη σύγχρονη τάση του de-influencing; Ήρθε αλήθεια να καθίσει στη θέση των influencers ή είναι μία τάση που θα εκλείψει μία νυκτί;

 

Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν:

De-influencing: Είναι αυτό η αρχή του τέλους για τους influencers;. (2023) Ανάκτηση από https://gegonota.news/2023/02/22/de-influencing-einai-afto-i-archi-tou-telous-gia-tous-influencers/ (τελευταία πρόσβαση 11/3/2023)

De-influencing: Η νέα τάση!. (2023).Άρθρο στο διαδίκτυο. Ανάκτηση από https://sayyestothepress.gr/2023/02/de-influencing-i-nea-tasi/ (τελευταία πρόσβαση 11/3/2023)

Gavriilidou Agapi. New Era: Είναι τελικά το τέλος των influencers στα social media πιο κοντά από ποτέ;. Ανάκτηση από https://glow.gr/new-era-inai-telika-to-telos-ton-influencers-sta-social-media-pio-konta-apo-pote-43954 (τελευταία πρόσβαση 11/3/2023)

Χατζή Σίντυ. Άρθρο στο διαδίκτυο. Ανάκτηση από https://olafaq.gr/way-of-life/trend/de-influencing-einai-ayto-i-archi-toy-teloys-gia-toys-influencers/ (τελευταία πρόσβαση 11/3/2023)

Advertising

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Κυριακή Στεργιάδου

Αρχισυντάκτης

Νυν φοιτήτρια του πολιτικού τμήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Αρθρογράφος με θεματολογία που εστιάζει σε σχολιασμό κυρίως κοινωνικών φαινομένων και θέματα πολιτισμού που αφορούν στην ελληνική κουλτούρα, την ιστορία και την ποίηση. Στοχεύω στην καλύτερη δυνατή εξέλιξή μου στο αντικείμενο σπουδών μου και στην αρθρογραφία που είναι σημαντική προτεραιότητα για εμένα.

Μόλις ανέβηκαν
Κοινωνία

Τεχνητή νοημοσύνη και τέχνη: Σε διάλογο ή αντιπαράθεση;

25 Μαρτίου 2023
Ηθοποιοί

Φοίβος Μαρκαντώνης: Ένας δραστήριος πολυκαλλιτέχνης της νέας γενιάς

25 Μαρτίου 2023
Βιβλίο

Πόλεμος και Ειρήνη: ένα έμβλημα της κλασικής λογοτεχνίας

25 Μαρτίου 2023
Ελλάδα

Γιάννενα : η πόλη που οι μνήμες του 1821 απλώνονται παντού

25 Μαρτίου 2023

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Απόψεις

Να βλέπω καλά το χιτζάμπ σου

Απόψεις

Παγκόσμιο βασικό εισόδημα: Μια ρεαλιστική «ουτοπία»

Απόψεις

Κορωνοϊός: εμβολιασμός και (νέα) δημοκρατία

Απόψεις

Στη μνήμη της Δήμητρας: ας μιλήσουμε για το φύλο

Απόψεις

Τα σχόλια για τα κιλά της Παπαρίζου στη Eurovision

Απόψεις

Η σημασία της ιστορίας στο σχολείο και στη ζωή

Απόψεις

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και λεκτικές επιθέσεις

Απόψεις

Τοξική Παραγωγικότητα και Νεολαία

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Συνεντεύξεις

ΩΡΛ: από το σύνδρομο eagle ως τη νόσο Μενιέρ

Αψυχολόγητα

Ωριμάζω και αλλάζω

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2023 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED