Πέμπτη 30 Ιουνίου 2022
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Widget+
    • Newsletter
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
    • Next Chapter
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Πολιτισμός
    • Κοινωνία
    • Βιβλίο
    • Εκπαίδευση
    • Ειδική Αγωγή
    • Φιλοσοφία
    • Ιστορία
    • Μουσεία
    • Πρόσωπα
    • Festival
    • Γλώσσα
    • Περιβάλλον
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
    • Μουσική
    • Θέατρο
    • Τηλεόραση
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
    • Gaming
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
    • Γαστρονομία
    • Μόδα & Ομορφιά
    • Design
    • Ψυχολογία
    • Αψυχολόγητα
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
    • Άγνωστη Ελλάδα
    • City Guide
  • PLUS
    • Next Chapter
    • #Egrapsa
    • Διαγωνισμοί
    • Podcasts
    • QUIZ
Εκπαίδευση Πολιτισμός Πρωτοσέλιδο

Βιωματική μάθηση: Η ανατροπή στο εκπαιδευτικό σύστημα διδασκαλίας

by Αρέλια Ντούφο 27 Ιουλίου 2021
 Βιωματική μάθηση: Η ανατροπή στο εκπαιδευτικό σύστημα διδασκαλίας
βιωματική
Πηγή εικόνας: othisavros.com

Η Βιωματική μέθοδος στην εκπαίδευση αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Ήδη έχουν εισχωρήσει στο εκπαιδευτικό σύστημα, στο αναλυτικό πρόγραμμα, μαθήματα που ενισχύουν τη βιωματική μέθοδο. Σε αντίθεση με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, που ενισχύει τη στείρα απομνημόνευση, την μετωπική διδασκαλία, την ύπαρξη του εκπαιδευτικού ως αυθεντία, η βιωματική διδασκαλία ανατρέπει όλα όσα προαναφέρθηκαν. Θέτει στο επίκεντρο τον μαθητή, τα βιώματά του, καθώς και τα ενδιαφέροντά του. Το μάθημα κρίνεται από το αποτέλεσμα, συγκεκριμένα από το τι και το πώς, τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν οι μαθητές κι όχι από το τι θυμούνται.

Η βιωματική μάθηση έχει ως στόχο να φέρει τους μαθητές σε άμεση επαφή με το αντικείμενο μάθησης, τα Project, την παρατήρηση, την έρευνα. Επίσης, υπάρχουν κι άλλες δραστηριότητες που ενισχύουν τη βιωματική μέθοδο, όπως είναι οι συνεντεύξεις, τα παιχνίδια ρόλων, η χρήση της παιχνιδοποίησης, η αφήγηση ιστοριών, το τραγούδι, η χρήση δημιουργικής γραφής, καθώς και οι εικαστικές δημιουργίες.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες, αναπτύσσουν το ομαδικό τους πνεύμα, δρουν συλλογικά, άρα σκέφτονται συλλογικά, κοινωνικοποιούνται, επικοινωνούν και αναπτύσσουν κριτική σκέψη. Θα μπορούσαμε για την καλύτερη κατανόηση της βιωματικής μάθησης, να προσδώσουμε στους μαθητές ορισμένα χαρακτηριστικά, που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ο Μαθητής ως «Μικρός Επιστήμονας» Ο Μαθητής γίνεται «μικρός επιστήμονας», δηλαδή: αποκτά γνωστική επάρκεια στον χειρισμό μαθηματικών εννοιών και στην εφαρμογή τους στην καθημερινή ζωή και, παράλληλα, αναπτύσσει τη μαθηματική λογική και αφαιρετική του ικανότητα και κατακτά αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες στις Φυσικές / Κοινωνικές Επιστήμες στην Τεχνολογία και στον Πολιτισμό.

Ο Μαθητής ως «Μικρός Ερευνητής» Ο Μαθητής γίνεται «μικρός ερευνητής», δηλαδή αποκτά ποιότητα και ταχύτητα στην ανάλυση και στη σκέψη, επάρκεια στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ώστε με κριτική ικανότητα να μπορεί να επιλέγει/επεξεργάζεται μέσα από πληθώρα πληροφοριών και γνώσεων που έχει πλέον στη διάθεση του.

Ο Μαθητής ως Ενεργό Υποκείμενο της Μάθησης. Ο Μαθητής με τις νέες διδακτικές μεθόδους, τα εκπαιδευτικά υλικά και τα ψηφιακά εργαλεία κατακτά το «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω» και, έτσι, περιορίζεται δραματικά το «μαθαίνω απ’ έξω».

Μαθητές Εμπλέκονται Ατομικά και Ομαδικά σε δραστηριότητες όπως οι παρακάτω:
• Αναγνωρίζουν αιτίες, αντιφάσεις, αποτελέσματα, ενδείξεις, επιχειρήματα, ιδέες κεντρικές, κίνητρα, λάθη, συγκρούσεις, σχέσεις, χαρακτηριστικά.

• Αναζητούν αιτίες, αντιθέσεις, αξίες, αποτελέσματα απόψεις, δεδομένα, εναλλακτικές αιτίες/αποτελέσματα/κίνητρα/λύσεις, μεθοδολογίες, πρακτικές, προθέσεις, προτάσεις, συνθέσεις, σχέσεις, τεχνικές.

•Αναλαμβάνουν δεσμεύσεις, δράσεις, επίλυση προβλημάτων/διλημμάτων/συγκρούσεων, ευθύνες, παρεμβάσεις, πρωτοβουλίες, ρόλους,

• Αναλύουν αιτιώδεις σχέσεις σε αίτιο και αποτέλεσμα, αντιπαραθέσεις σε θέσεις και αντιθέσεις, στα επιχειρήματα στήριξης των θέσεων και των
αντιθέσεων, αξίες, διαδικασίες στις φάσεις τους, έννοιες στα συστατικά τους στοιχεία, προβλήματα στα δεδομένα τους, μεθοδολογίες στα βήματά τους, μηχανήματα στα μέρη και τα εξαρτήματά τους, συλλογισμούς λογικούς στα μέρη τους, σύνολα στα δομικά τους μέρη, συστήματα, φυσικά στοιχεία, χημικές ενώσεις/ουσίες.

• Αναφέρουν αποτελέσματα, δικαιώματα, ευθύνες, κύρια σημεία, παραδείγματα, προϋποθέσεις, συνθήκες, σφάλματα, σχεδιασμούς, υποχρεώσεις, χαρακτηριστικά.

• Αντιδιαστέλλουν αίτια από αποτελέσματα, ανάγκες από επιθυμίες, αφορμές από αιτίες, γεγονότα από απόψεις, δεδομένα από ζητούμενα, πρωτεύοντα από δευτερεύοντα, συγχεόμενες έννοιες.

• Συγκρίνουν αξίες, απεικονίσεις, αποτελέσματα, δεδομένα, δράσεις, έννοιες, επιλογές, λύσεις, μεγέθη, μοντέλα, μοτίβα, προτάσεις, στοιχεία,
συστήματα, σχέσεις, σχηματισμούς.

• Συνεργάζονται ενδο-ομαδικά και δι-ομαδικά για σχεδιασμό και υλοποίηση κοινών δράσεων έρευνας και παρεμβάσεων .

• Συσχετίζουν κοινωνικές και φυσικές παραμέτρους μεταξύ τους και με τα αποτελέσματά τους.

• Συνθέτουν καλλιτεχνικά έργα (γλυπτικά, εικαστικά, θεατρικά, μουσικά, φωτογραφικά, χορευτικά), σχήματα.


Βιβλιογραφία

Τί είναι η βιωματική μάθηση; Ανακτήθηκε από https://mellon-gr.com/blog/191-2018-05-08-17-57-40.html (Τελευταία πρόσβαση 26/7)

Βιωματικές δράσεις, από τη βιωματική μάθηση στο συνεργατικό μοντέλο βιωματικών. Ανακτήθηκε από http://ebooks.edu.gr/info/newps/%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%92%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82%20%CE%B4%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%2C%20%CE%B1%CF%80%CF%8C%20%CF%84%CE%B7%20%CE%B2%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%20%20%CE%BC%CE%AC%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B7%20%CF%83%CF%84%CE%BF%20%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%20%CE%B2%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD%20%CE%B4%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD.pdf (Τελευταία πρόσβαση 26/7)


ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Αρέλια Ντούφο

Αρθρογράφος

Φοιτήτρια Φιλοσοφικής, με ιδιαίτερη αγάπη για την συγγραφή και την ενασχόληση με τον εθελοντισμό. Να θυμάστε, πως με όλες τις δραστηριότητες που ζεσταίνουν την καρδιά μας, μπορούμε να βρούμε τον εαυτό μας. Μία από τις δικές μου δραστηριότητες, που μου προσφέρουν αυτή τη ζεστασιά, είναι το να αρθρογραφώ.

Μόλις ανέβηκαν
Κινηματογράφος

«Blood and Black Lace»: Η πιο «σικάτη» ταινία του Bava

29 Ιουνίου 2022
Αψυχολόγητα

Γιατί έχει χαθεί η ευγένεια;

29 Ιουνίου 2022
City Guide

Potato King: Το απόλυτο street food της Αθήνας

29 Ιουνίου 2022
Βιβλίο

Οι Απαράφθορες του Στέλιου Χαλκίτη

29 Ιουνίου 2022

Μην χάσεις
Εκπαίδευση

Ευφάνταστες καλοκαιρινές δραστηριότητες για κάθε παιδί

Εκπαίδευση

Έρωτας και εφηβεία: ο ρόλος των φορέων διαπαιδαγώγησης

Εκπαίδευση

Δημοκρατική συνείδηση: ο ρόλος του σχολείου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εκπαίδευση

Ευφάνταστες καλοκαιρινές δραστηριότητες για κάθε παιδί

Εκπαίδευση

Έρωτας και εφηβεία: ο ρόλος των φορέων διαπαιδαγώγησης

Εκπαίδευση

Δημοκρατική συνείδηση: ο ρόλος του σχολείου

Εκπαίδευση

Μουσική και μάθηση: αλληλένδετη σχέση

Εκπαίδευση

Ο ρόλος του κουκλοθέατρου στην εκπαίδευση

Εκπαίδευση

165 δωρεάν Μεταπτυχιακά στα Ελληνικά Πανεπιστήμια

Εκπαίδευση

Αισθητική αγωγή: ο ρόλος του σχολείου

Εκπαίδευση

Εξωσχολικές δραστηριότητες: οφέλη στο σώμα και στην ψυχή

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Αψυχολόγητα

Ωριμάζω και αλλάζω

Βιβλίο

Ώρες των Άστρων, ένα καλλιτέχνημα σπάνιας ποιητικής σκέψης

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2022 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED