6 λόγοι που δείχνουν ότι έχουμε στα αλήθεια αρχίσει να αντιμετωπίζουμε την κλιματική αλλαγή

κλιματική αλλαγή
Πηγή εικόνας: www.unsplash.com

Έχουμε αρχίσει στα αλήθεια να αντιμετωπίζουμε την κλιματική αλλαγή, και ως άτομα, και ως οργανισμοί, και ως κυβερνήσεις. Και εδώ παραθέτουμε μερικούς λόγους που το αποδεικνύουν!

Πάνω από 1.000 εταιρείες παγκοσμίως δεσμεύτηκαν να μειώσουν τις εκπομπές τους

Οι παγκόσμιοι ηγέτες των μεγάλων εταιρειών (όπως η Nike, Diageo, Patagonia, Starbucks, Google, Microsoft, HP) έχουν καταλάβει τη σημασία της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, όχι μόνο για το περιβάλλον αλλά και για τις ίδιες τις εταιρείες.

Φυσικά, η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής από τις εταιρείες θα δώσει μια ανάσα στο περιβάλλον καθώς ευθύνονται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό για την κατάσταση που βρίσκεται τώρα ο πλανήτης. Παράλληλα, θα επωφεληθούν και οι εταιρείες με πολλούς τρόπους. Θα βελτιώσουν την εταιρική τους εικόνα, θα αποκτήσουν περισσότερους πιστούς πελάτες, θα προσελκύσουν πιο εύκολα επενδυτές, θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενώ επίσης θα κάνουν τους υπαλλήλους τους πιο αποδοτικούς και αφοσιωμένους στην εταιρεία, ξέροντας ότι δουλεύουν σε έναν οργανισμό που βοηθάει το περιβάλλον και την κοινωνία.

Μερικές από τις πιο φιλόδοξες εταιρείες έχουν θέσει σαν στόχο όχι μόνο τη μείωση των εκπομπών τους σε ένα ποσοστό, αλλά να φτάσουν τις net-zero εκπομπές, δηλαδή τις μηδενικές εκπομπές. Πολλές εταιρείες έχουν επίσης δεσμευτεί να χρησιμοποιούν 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειες μέχρι το 2030.

Ο εταιρικός κόσμος κάνει μεγάλα βήματα για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, τα οποία θέλουν τη βιωσιμότητα ως κύριο πυλώνα δράσης των επιχειρήσεων. Για τον λόγο αυτό πολλές εταιρείες έχουν ήδη ξεχωριστό τμήμα που ασχολείται με αυτές τις δράσεις (Τμήμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης) ή προσλαμβάνουν συμβούλους βιωσιμότητας για να τους καθοδηγούν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι πράσινες επενδύσεις

Οι επενδυτές (τόσο ιδιώτες, όσο και δημόσιοι), όχι μόνο επενδύουν πλέον σε νέες, καθαρές και καινοτόμες εναλλακτικές, αλλά σταματούν επίσης να επενδύουν σε παλιές ρυπογόνες τεχνολογίες. Επενδύουν δηλαδή σε εταιρείες ή startups, οι οποίες χαρακτηρίζονται από χαμηλές εκπομπές, ανθεκτικότητα στη κλιματική αλλαγή και καινοτομία.

Περίπου το 30% του budget της Ε.Ε θα αποδοθεί σε πράσινες επενδύσεις, ενώ παράλληλα η Ευρωπαϊκή Επενδυτική Τράπεζα σκοπεύει να ευθυγραμμίσει τη στρατηγική της με τους στόχους της συμφωνίας των Παρισίων και να σταματήσει να χρηματοδοτεί τους τομείς του πετρελαίου και του άνθρακα. Εν τω μεταξύ, 130 ιδιωτικές τράπεζες (το 1/3 του παγκόσμιου τραπεζικού τομέα) έχουν συμφωνήσει να εφαρμόσουν πρακτικές που συμβαδίζουν με τη συμφωνία των Παρισίων.

κλιματική αλλαγή
Πηγή εικόνας: www.cleantechloops.com

Τα παγκόσμια κινήματα αντικατοπτρίζουν την αυξανόμενη ζήτηση του κοινού για δράση

Το 2019, η Greta Thunberg και άλλοι νεαροί ακτιβιστές καθιέρωσαν τις εβδομαδιαίες σχολικές απεργίες, γνωστές ως Fridays for Future, για να διαμαρτυρηθούν για την έλλειψη δράσης απέναντι στην κλιματική αλλαγή από τους παγκόσμιους ηγέτες. Το 2019 επίσης, περισσότεροι από 7 εκατομμύρια ανθρώπους σε 185 χώρες πήραν μέρος στη μεγαλύτερη απεργία για να απαιτήσουν κυβερνητικές δράσεις.

Δεν είναι λίγα τα κινήματα και οι οργανώσεις που έχουν δημιουργηθεί για να καταλάβει κανείς ότι μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων (συμπεριλαμβανομένης της γενιάς Ζ), απαιτούν και παλεύουν για να ληφθεί ακόμα μεγαλύτερη δράση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Μεγάλες πόλεις βελτιώνουν την αστική ζωή και χτίζουν ανθεκτικότητα στη κλιματική αλλαγή

Σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου 400 πόλεις έχουν δεσμευτεί να φτάσουν μηδενικές εκπομπές έως το 2050, ενώ πάνω από 10.500 πόλεις συμμετέχουν στο Global Covenant of Mayors for climate & energy, τη μεγαλύτερη παγκόσμια συμμαχία για την ηγεσία της κλιματικής αλλαγής στις πόλεις.

Μερικές δράσεις των δημάρχων συμπεριλαμβάνουν τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, την προσθήκη ηλεκτρικών λεωφορείων, τη μείωση χρήσης ενέργειας και νερού σε δημόσια κτίρια, κίνητρα για οικοδόμηση πράσινων κτιρίων, χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από σπίτια και επιχειρήσεις με τη παροχή κινήτρων, την προώθηση της μετακίνησης με τα πόδια ή με το ποδήλατο και την ανακύκλωση των αποβλήτων αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και πολλά ακόμα.

κλιματική αλλαγή
Πηγή εικόνας: www.globechain.medium.com

Στελέχη επιχειρήσεων, δήμαρχοι, επενδυτές, νέοι επιχειρηματίες, ακτιβιστές, έχουν μιλήσει: Θέλουν μεγαλύτερη παγκόσμια δράση για την κλιματική αλλαγή.

Αύξηση των φιλικών προς το περιβάλλον αγαθών

Τα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα που διατίθενται στο εμπόριο αυξήθηκαν ταχύτερα από τα συμβατικά. Αντιπροσώπευαν το 16,6% της αγοράς το 2018, από 14,3% το 2013 και πραγματοποίησαν πωλήσεις σχεδόν 114 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι εταιρείες πρέπει να γνωρίζουν ότι οι καταναλωτές στηρίζουν όλο και περισσότερο με τα χρήματά τους βιώσιμα εμπορικά σήματα.

Αύξηση των μαθημάτων βιωσιμότητας στην εκπαίδευση

Καθώς η βιωσιμότητα είναι κρίσιμη για την οικονομική ανάπτυξη, πολλά business schools ανά τον κόσμο έχουν προσθέσει μαθήματα για τη βιώσιμη ανάπτυξη στα προγράμματά τους. Οποιαδήποτε επαγγελματική πορεία ακολουθήσει κάποιος, πρέπει να είναι ενημερωμένος για θέματα βιωσιμότητας. Η βιωσιμότητα θα γίνει ο «κανονικός τρόπος να κάνεις επιχειρήσεις» και τα πανεπιστήμια θέλουν να προετοιμάσουν τους φοιτητές τους για αυτό που έρχεται.

κλιματική αλλαγή
Πηγή εικόνας: www.iso.500px.com

Αν και οι παραπάνω 6 λόγοι αποδεικνύουν ότι επιχειρήσεις, κυβερνήσεις και πολίτες έχουν πάρει στα σοβαρά την κλιματική αλλαγή και κάνουν σπουδαία βήματα για την αντιμετώπισή της, δεν σημαίνει ότι το πρόβλημα λύθηκε. Υπάρχει μεγάλος δρόμος μπροστά μας για να καταφέρουμε να εμποδίσουμε τις βαριές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, και μερικοί επιστήμονες αναφέρουν ότι ακόμα κι αν ο κόσμος σταματούσε σήμερα τις εκπομπές, δεν θα ήταν αρκετό για να αποφύγουμε την αντίδραση του περιβάλλοντος στις ήδη υπάρχουσες εκπομπές.

Sustain the world


Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για αυτό το άρθρο:

  1. Are we really ready to tackle the climate crisis? Yes, here’s 6 reasons why, ανακτήθηκε από www.weforum.org, τελευταία επίσκεψη 28/1/2021
  2. Research: Actually, Consumers Do Buy Sustainable Products, ανακτήθηκε από www.hbr.org, τελευταία επίσκεψη 28/1/2021

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Αιμιλία Βαΐτση

Ονομάζομαι Αιμιλία και είμαι μια μη φυσική κοκκινομάλλα. Μου αρέσει να μαθαίνω καινούργια πράγματα, να γνωρίζω καινούργιους ανθρώπους, να απολαμβάνω όμορφα τοπία και να ονειρεύομαι.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;