Τι άκουσαν περισσότερο σε YouTube και Vevo για το 2016;

Μιας και το 2016 πλησιάζει στο τέλος του, ήρθε η στιγμή να αναρωτηθούμε ποιες ήταν οι προτιμήσεις των περιπλανόδιων του YouTube και Vevo για αυτήν την χρονιά. Ποιες είναι άραγε οι μαγικές λίστες με τις μεγαλύτερες επιτυχίες ανάλογα με τα views και την γενικότερη αντίδραση του κοινού; (shares, comments, likes).

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το YouTube καλύπτει την Top δεκάδα του με καλλιτέχνες όπως, Fifth Harmony feat. Ty Dolla Sign, Calvin Harris feat. Rihanna, Nicky Jam, The Chainsmokers, Rihanna, Mike Posner, Sia, Zayn, Coldplay και Twenty One Pilots.

Οι τελευταίοι φαίνεται να διαφοροποιούν κάπως τον κατά γενική ομολογία pop χαρακτήρα της λίστας και ίσως χρωστούν ένα ευχαριστώ στο promote τους μέσω της ταινίας «Suicide Squad», της οποίας το τραγούδι τους «Heathens» αποτέλεσε βασικό soundtrack. Όπως και να ‘χει το κομμάτι αξίζει την παρουσία του στην δεκάδα.

Την πρωτιά κατάφερε να κερδίσει το γυναικείο group Fifth Harmony με την συνεργασία του rapper  Ty Dolla Sign. Το τραγούδι τους «Work from Home» με 1,184,701,874 views κυκλοφόρησε στις 26 Φεβρουαρίου 2016 και εμφανίστηκε στο Νο12 του Billboard Hot 100 με 88.000 λήψεις στις Η.Π.Α ενώ κατά τη διάρκεια του έτους απέσπασε αρκετά βραβεία.

Σειρά έχει το «This Is What You Came For»με 1,032,529,463 views, το οποίο έκανε την κυκλοφορία του στις 29 Απριλίου 2016 από τον, έμπειρο πια στον χώρο της παραγωγής, Calvin Harris με την συνεργασία της ασυναγώνιστης σχεδόν  Rihanna.

Ο Πουερτορικανός Nicky Jam με το κομμάτι του «Hasta el Amanecer» (877,707,603) που κυκλοφόρησε στις 15 Ιανουαρίου 2016 και πλαισιώνεται από λατινογενή στοιχεία με ένα αναπάντεχα γλυκό, όπως και το clip του, τρόπο ολοκληρώνει την πρώτη τριάδα.

YouTube worldwide most-viewed videos of 2016:

  1. Fifth Harmony- “Work from Home” feat. Ty Dolla Sign 1,184,701,874
  2. Calvin Harris- “This Is What You Came For” feat. Rihanna 1,032,529,463
  3. Nicky Jam- “Hasta el Amanecer” 877,707,603
  4. The Chainsmokers- “Closer” (Lyric Video) feat. Halsey 817,500,580
  5. Rihanna- “Work” (Explicit) feat. Drake 797,387,872
  6. Mike Posner – ‘I Took A Pill In Ibiza’ (Seeb Remix) (Explicit) 703,189,891
  7. Sia – ‘Cheap Thrills’ (Lyric Video) feat. Sean Paul 684,151,503
  8. Zayn- “Pillowtalk” 650,533,728
  9. Coldplay- “Hymn For The Weekend” 621,893,527
  10. Twenty One Pilots- “Heathens” 481,424,181

Advertisement

Τα δεδομένα της Vevo διαφοροποιούνται ελαφρά σε παγκόσμιο πάντα επίπεδο. Σε αυτήν την κατηγορία κυριαρχούν οι καλλιτέχνες Justin Bieber, Adele, Fifth Harmony, Calvin Harris, Drake, Mark Ronson, Rihanna και The Chainsmokers. Φαίνεται πως οι δισκογραφικές τους κάνουν καλή δουλειά για να μην ξεχνάμε πως η Vevo θωρακίζεται από τις δύο εταιρείες ογκόλιθους του χώρου, την Universal Music Group και την  Sony Music Entertainment.

Ο νεαρός μουσικός που, είδε την φήμη του να απογειώνεται τα τελευταία χρόνια, ακούει στο όνομα Justin Bieber και κατάφερε να ξεπεράσει την επιτυχία της Adele όσον αφορά στον αριθμό των προβολών για το 2016. Το τραγούδι του «Sorry» με 1,824,823,909 views κυκλοφόρησε στις 23 Οκτωβρίου 2015 και παρέμεινε επτά εβδομάδες στο Νο1 του  καναδικού Hot 100 και τρεις εβδομάδες στο Νο1 Billboard Hot 100 στις ΗΠΑ. Το γεγονός πως συναντάμε τον  Justin και στις θέσεις 5 και 6 με τα τραγούδια «What Do You Mean?» και «Love Yourself» αντίστοιχα πιστοποιούν για άλλη μια φορά την μεγάλη του απήχηση στο κοινό.

Περισσότερη βαρύτητα αξίζει να δοθεί στο κομμάτι της δεύτερης θέσης «Hello» της μοναδικής ερμηνεύτριας Adele. Πριν το οτιδήποτε, αξίζει να υπογραμμιστεί πως το κομμάτι κατέχει μέχρι στιγμής το record στην λίστα της Vevo με τα video με τις περισσότερες προβολές μέσα στο πρώτο τους 24ωρο σε απευθείας σύνδεση (27.700.000 views). Με το όνομα του Xavier Dolan σε σκηνοθεσία και παραγωγή/ έκδοση και σε συνδυασμό με την καταπληκτική φωνή της Adele το κομμάτι κέρδισε επάξια την αγάπη και την αποδοχή.

Στην τρίτη θέση ξανασυναντάμε σταθερά τις Fifth Harmony  με το τραγούδι τους «Work from Home», το οποίο μεταξύ μας έχει δώσει μια πιο χορευτική διάθεση στα μεταμεσονύχτια ξενύχτια μας. Οι Calvin Harris, Drake και Rihanna που συναντάμε στις επόμενες θέσεις ήταν σταθερά και αναμενόμενα ονόματα ενώ οι Mark Ronson ft. Bruno Mars και  The Chainsmokers εντείνουν τη χορευτική νότα που αυστηρά και αμετάβλητα χαρακτηρίζει τις δεκάδες.

Advertisement

Vevo’s worldwide most-viewed videos of 2016:

  1. Justin Bieber- “Sorry” (PURPOSE : The Movement) 1,824,823,909
  2. Adele- “Hello” 1,255,754,358
  3. Fifth Harmony- “Work from Home” 1,173,014,751
  4. Calvin Harris- “This Is What You Came For” (Official Video) 1,008,115,358
  5. Justin Bieber- “What Do You Mean?” 1,002,151,667
  6. Justin Bieber- “Love Yourself” (PURPOSE : The Movement) 966,846,883
  7. Drake- “Hotline Bling” 899,014,469
  8. Mark Ronson- “Uptown Funk” 825,589,463
  9. Rihanna- “Work” (Explicit) 800,984,121
  10. The Chainsmokers- “Closer” (Lyric) 776,806,154

Ρίχνοντας μια ματιά στις αντίστοιχες λίστες της Vevo για το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Η.Π.Α, δεν παρατηρούνται μεγάλες αλλαγές. Στις Η.Π.Α η πρώτη τριάδα παραμένει η ίδια, ενώ στην Αγγλία διαφοροποιείται ελαφρά με τον Bieber να έχει μεγαλύτερο fan club. Στην Αγγλία, κομμάτι που δεν ξανασυναντήσαμε σε άλλη δεκάδα αποτελεί το “Stitches” της Shawn Mendes ενώ στις Η.Π.Α το “Watch Me (Whip/Nae Nae)” Silentó, το “Low Life” του Future και το “The Hills” του The Weeknd αποτελούν μια ιδιαίτερη μουσική επιλογή για τη συγκεκριμένη χώρα.

Vevo’s UK most-viewed videos of 2016:

1.Justin Bieber- “Sorry” (PURPOSE : The Movement) 87,152,761

2.Fifth Harmony- “Work from Home’” 68,826,339

3.Justin Bieber- “Love Yourself”(PURPOSE : The Movement) 65,616,618

4.Adele- “Hello” 50,894,044

5.The Chainsmokers- “Closer” (Lyric) 50,583,787

6.Mike Posner- “I Took A Pill In Ibiza” (Seeb Remix) (Explicit) 49,306,678

7.Calvin Harris- “This Is What You Came For” (Official Video) 46,417,510

8.Justin Bieber – “What Do You Mean?” 45,442,43

9.Shawn Mendes- “Stitches” (Official Video) 44,603,140

Advertisement

10.ZAYN- “Pillowtalk” 42,939,753

 

Vevo’s US most-viewed videos of 2016:

1.Justin Bieber- “Sorry” (PURPOSE : The Movement) 210,948,179

2.Adele- “Hello” 204,603,192

3.Fifth Harmony- “Work from Home” 200,347,587

4.Drake- “Hotline Bling” 173,973,993

5.Silentó- “Watch Me (Whip/Nae Nae)” (Official) 163,948,557

6.Future “Low Life” 158,771,709

7.The Weeknd- “The Hills” 145,661,617

8. The Chainsmokers- “Closer” (Lyric) 142,680,045

9.Justin Bieber- “Love Yourself” (PURPOSE : The Movement) 134,602,893

10.Rihanna- “Work” (Explicit) 125,578,425

11.Calvin Harris- “This Is What You Came For” (Official Video)  116,576,685

Ενδιαφέρον έχει και μια επιπλέον δεκάδα που αυτήν την φορά επικεντρώνεται στα ονόματα καλλιτεχνών τα οποία παρουσιάζονται ως τα δημοφιλέστερα με βάση τον αριθμό αναζήτησής τους από την μηχανή του Google παγκοσμίως. Είχατε αναρωτηθεί ποτέ επ’ αυτού; Πάρτε λίγο χρόνο και κάντε τις μικρές δικές σας μαντεψιές προτού διαβάσετε τον αντίστοιχο κατάλογο.

  1. Beyoncé
  2. Céline Dion
  3. Kesha
  4. Kehlani
  5. Coldplay
  6. Τeyana Τaylor
  7. Grace VanderWaal
  8. Kanye West
  9.  Jacob Sartorius
  10. Guns N’ Roses

Η αλήθεια είναι πως κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει επακριβώς τους λόγους που προκύπτουν τα αποτελέσματα των περισσότερων αναζητήσεων στο Google. Το πιθανότερο είναι να πρόκειται για ένα συνδυασμό συνθηκών και παραγόντων. Για παράδειγμα, η χρονιά στην οποία κυκλοφόρησε ένας δίσκος και μάλιστα έκανε μεγάλη επιτυχία ή ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης για ποικίλους λόγους για ένα διάστημα να είναι πολυσυζητημένος.

Για τα δεδομένα του 2016, αφενός  φαίνεται πως οι δημοφιλέστεροι μουσικοί δεν βρίσκονται απαραίτητα και στις δεκάδες με τα περισσότερα views. Για την ακρίβεια μόνο οι Goldplay κάνουν την διαφορά. Αφετέρου ίσως δεν είναι τυχαίο που στη δεκάδα βρίσκονται δύο καλλιτέχνες πολύ μικρής ηλικίας, η Grace VanderWaal και ο Jacob Sartorius, και αυτό μπορεί να δικαιολογείται από την περιέργεια και συνάμα τον ενθουσιασμό απέναντι στο ταλέντο των δύο μουσικών παρά το νεαρό της ηλικίας τους.

Οι δύο πρώτες θέσεις εύκολα ερμηνεύονται από τη δημοτικότητα της πρώτης και τη διαχρονικότητα της δεύτερης. Όσον αφορά στην Kehlani, λίγο η συμμετοχή της στην soundtrack list της ταινίας «Suicide Squad» λίγο η επικείμενη δισκογραφική της δουλειά, αποτελούν τεκμήριο της κατοχής της τρίτης θέσης. Οι Guns N’ Roses πάντως θα μπορούσαν να είναι και στην πεντάδα.

Για να μην παραλείψουμε να τοποθετήσουμε στο μικροσκόπιο των Top10 τις προτιμήσεις της χώρας μας, οι έρευνες δείχνουν πως οι Έλληνες έδειξαν αρκετή συμπόνια και επηρεάστηκαν στις μουσικές τους επιλογές στο YouTube από την ξαφνική απώλεια του γνωστού τραγουδιστή Παντελή Παντελίδη, ο οποίος και συναντάται στην 2η και 7η θέση με δύο πολυξακουσμένες επιτυχίες του.

Η πρώτη τριάδα ολοκληρώνεται με ελληνικό ρεπερτόριο με τους Knock Out ft. Κωνσταντίνο Νάζη και Κωνσταντίνο Κουφό. Ξαφνιάζει λίγο, θα λέγαμε, η 4η θέση με την Era Istrefi, ενώ οι Coldplay, Calvin Harris και  Rihanna , και Sia δεν λείπουν από την ελληνική δεκάδα του Youtube. Τέλος, ο Έλληνας θέλει τον Υποχθόνιό του, ο οποίος κατάφερε να εξασφαλίσει δύο θέσεις στην δεκάδα.

Τα 10 δημοφηλέστα τραγούδια στο YouTube στην Ελλάδα

  1. Knock Out ft. Κωνσταντίνος Νάζης | Όταν Πονάω Το Γλεντάω – Official Videoclip
  2. Παντελής Παντελίδης – Θυμάμαι
  3. Κωνσταντίνος Κουφός – Μετρώ Αντίστροφα (5,4,3,2,1) | Official Music Video [HD]
  4. Era Istrefi – Bonbon (Official Video)
  5. Sia – Cheap Thrills (Lyric Video) ft. Sean Paul
  6. SNIK feat Ypo – DAB
  7. Παντελής Παντελίδης – Της Καρδιάς Μου Το Γραμμένο
  8. Ypo – Maradona
  9. Calvin Harris – This Is What You Came For (Official Video) ft. Rihanna
  10. Coldplay – Hymn For The Weekend (Official video)

Το κυρίαρχο συμπέρασμα είναι πως για άλλη μια φορά τα τραγούδια με την μεγαλύτερη απήχηση σε views και reaction κυμαίνονται σε ρυθμούς pop, house, ημι- Rn’B και dance. Μικρές προσπάθειες να διαφοροποιηθούν με κάπως πιο alternative ή ballad στοιχεία παρατηρούνται σε κανά δυο κομμάτια.

Κατά τα άλλα, όλα οδηγούν στο ότι πάνε οι εποχές με rock ή και punk κομμάτια στις πρώτες θέσεις. Η νέα τάση της εποχής θέλει αισιόδοξους χορευτικούς ρυθμούς με καλλιτέχνες που ξέρουν να promoτάρουν την δουλειά τους με ό,τι σημαίνει αυτό. Το clubbing είναι κι αυτό που καθορίζει σε αισθητό βαθμό την μουσική βιομηχανία τουτ’ έστιν.

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:


SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Βόλου (κι ακόμα απορώ γιατί). Από μικρή μου άρεσε να γράφω και γρήγορα ανακάλυψα ότι μου ήταν πιο εύκολο να εκφράζομαι μέσω της ποίησης. Εκτός από την ποίηση και την λογοτεχνία, δύο άλλες μεγάλες μου λατρείες είναι το ποδήλατο και ο καφές. Μου αρέσει να ανακαλύπτω όμορφα στέκια και να τα μοιράζομαι με την δεύτερη οικογένειά μου, την παρέα μου. Οι νερντουλίστικες συζητήσεις για μουσική, σειρές, ταινίες, βιβλία και ταξίδια φυσικά είναι τρόπος ζωής.

Αφήστε το σχόλιο σας

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG