Η στροφή της τηλεόρασης στην μουσική βιομηχανία

6 Σεπτεμβρίου 2016

μουσική βιομηχανία

Η μουσική ανέκαθεν αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι τόσο του κινηματογράφου, όσο και της τηλεόρασης. Ένα καλό soundtrack μπορούσε να βελτιώσει δραματικά μια μέτρια ταινία ή σειρά, ενώ φανταστείτε τι θα μπορούσε να κάνει ένα υψηλού επιπέδου soundtrack σε μία αντίστοιχου επιπέδου παραγωγή.

Τα τελευταία δύο χρόνια όμως, η σχέση τηλεόρασης και μουσικής έχει περάσει σε ένα νέο επίπεδο, καθώς τηλεοπτικοί κολοσσοί όπως η HBO και η Netflix αποφάσισαν να <<πετάξουν>> στην τηλεοπτική αρένα δύο πολύ ακριβές παραγωγές με θέμα την εξέλιξη της μουσικής βιομηχανίας στο σκοτεινό αλλά παράλληλα σαγηνευτικό φόντο της Νέας Υόρκης του 1970. Ο λόγος φυσικά για το περσινό Vinyl του HBO και το φετινό The Get Down του Netflix.

Vinyl

μουσική βιομηχανία

Advertisements
Ad 14

Η περσινή παραγωγή του ΗΒΟ είχε σκορπίσει ενθουσιασμό από τα πρώτα τρέιλερ, ενώ φαινόταν έτοιμη να παραλάβει τη σκυτάλη της επιτυχίας που είχαν σημειώσει τα προηγούμενα χρόνια οι υπερπαραγωγές του καναλιού, όπως το Sopranos, το Boardwalk Empire, το True Detective και φυσικά το Game of Thrones. Και πως θα μπορούσε να μην το πετύχει άραγε ;

Όλα τα συστατικά της επιτυχίας υπήρχαν, αφού η σειρά ήταν σε ένα εξαιρετικό τηλεοπτικό δίκτυο, είχε budget 100 εκ. και στη σκηνοθεσία υπήρχε το δίδυμο Mick Jagger και Martin Scorsese, ενώ υπήρχε πολύ μεγάλο κοινό που διψούσε για το συγκεκριμένο είδος. Παρ’ όλα αυτά όμως η σειρά κατάφερε να αποτύχει παταγωδώς, αφού μετά τις καλές κριτικές των πρώτων επεισοδίων άρχισε μια κατηφόρα η οποία δεν μπόρεσε να σταματήσει, με αποτέλεσμα το Vinyl να μην ανανεωθεί για δεύτερη σεζόν.

Διαβάστε επίσης  Το ασανσέρ και η μουσική είναι φίλοι

Η σειρά διαδραματίζεται στη Νέα Υόρκη του 1970, μία πόλη που μαστίζεται από εγκληματικότητα, παρακμή, οικονομική κρίση και κοινωνικές διαταραχές. Περιστρέφεται γύρω από την προσπάθεια του αντί-ήρωα Richie Finestra, μουσικού παραγωγού στο επάγγελμα, να σώσει το στούντιο του από τη χρεοκοπία. Οι απόψεις για το λόγο όπου η σειρά απέτυχε διαφέρουν ανάμεσα στους κριτικούς και τους παραγωγούς, αλλά υπάρχουν κάποια κοινά σημεία.

Στην Νέα Υόρκη των Rolling Stones, ο πρωταγωνιστής προσπαθεί να βρει το επόμενο ταλέντο της Rock and Roll σκηνής, τα μουσικά ακούσματα όμως είναι πολύ λιγότερα απ’ όσο πρέπει για μια τέτοιου είδους σειρά, ενώ ο εθισμός του Richie στην κοκαΐνη δείχνει να κουράζει το κοινό. Τέλος, το ’70 έκαναν την εμφάνιση τους στη μουσική σκηνή πολύ σημαντικά είδη όπως η Hip Hop, η Punk Rock και η Glam Rock, με τη σειρά να αδυνατεί να παρουσιάσει σωστά τα είδη, δείχνοντας ότι δεν υπήρχαν στην παραγωγή άτομα που να γνωρίζουν την εξέλιξη αυτών των ειδών. Όπως και να’ χει όμως, το Vinyl παραμένει μία ιδιαίτερη σειρά, η οποία βέβαια έχει χτυπητές αδυναμίες.

The Get Down

μουσική βιομηχανία

Πάμε τώρα στην φετινή προσέγγιση, με το Netflix να προσφέρει μία διαφορετική όψη του ίδιου νομίσματος. Πιο συγκεκριμένα, του νομίσματος της Νέας Υόρκης κατά το τέλος του 1970, με τη σειρά να περιστρέφεται γύρω από τη ζωή μιας παρέας εφήβων στο Bronx. Σε αντίθεση με το Vinyl, το The Get Down δεν απογοητεύει, καθώς πρόκειται για μία τρομερά ποιοτική σειρά. Η απεικόνιση της ζωής στο Bronx, τόσο από κοινωνικής πλευράς, όσο και στη μουσική σκηνή της εποχής είναι απόλυτα ακριβής, και πως θα μπορούσε να μην είναι άραγε, όταν στην ομάδα παραγωγής της σειράς βρίσκονται γνώστες του είδους, όπως οι Nas, Grandmaster Flash, Herc και Kurtis Blow.

Διαβάστε επίσης  8 μουσικοί που υπήρξαν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης.

Στο επίκεντρο φυσικά ένα Love Story δύο εφήβων, όπου με την ενασχόληση τους με τη Disco και τη Hip Hop προσπαθούν να ξεφύγουν από το δράμα μίας κοινωνίας που καταρρέει από κάθε είδους παθογένειες. Η σειρά είναι γεμάτη μουσική, ενώ υπάρχουν απεικονίσεις ιστορικών για τη χιπ χοπ σκηνή προσωπικοτήτων, με το μπάτζετ της παραγωγής να ανέρχεται στα 120 εκατομμύρια. Μετά την επιτυχία του The Get Down, η πόρτα ίσως παραμείνει ανοιχτή για περισσότερες τηλεοπτικές απεικονίσεις της μουσικής σκηνής, αρκεί βέβαια τα προτζεκτ να είναι καλά μελετημένα και με τα σωστά άτομα στο <<τιμόνι>> της παραγωγής, ώστε το αποτέλεσμα να είναι το κατάλληλο.

Γεννήθηκα στην Αθήνα και μεγάλωσα στο Βόλο. Προς το παρόν απολαμβάνω την φοιτητική ζωή στην Κομοτηνή, όπου φοιτώ στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Κοινωνικής Διοίκησης. Τα ενδιαφέροντα μου περιστρέφονται γύρω απο τη μουσική, τα αθλητικά και τα κοινωνικά ζητήματα.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Όλοι κουβαλάμε "red flags"

Όλοι κουβαλάμε “red flags”

Όλοι κουβαλάμε red flags. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Κι όλοι

Το σεξ ως εργαλείο χειραγώγησης στον κινηματογράφο

Η απεικόνιση του σεξ στον κινηματογράφο δεν αφορά μόνο συναισθήματα,