Ιστορίες πίσω από γνωστές συνθέσεις κλασικής μουσικής

SHARE

Η αφήγηση μιας ιστορίας, κατακτώντας ανά τους αιώνες διάφορες μορφές τέχνης, έχει αναμφίβολα καθιερωθεί ως εξαιρετικό μέσο έκφρασης της ανθρώπινης δημιουργικότητας. Μια απλή αλληλουχία γεγονότων αποκτά πλοκή και νόημα, καθώς τα αίτια μπλέκονται με τα αιτιατά σε ένα παιχνίδι που εξιτάρει τη φαντασία.Μέσα στον χορό αυτό, η μουσική έχει θεμελιώσει, με όργανα τόσο τη μελωδία όσο και τη σιωπή, γοητευτικές τέτοιες συνθέσεις. Όμως, άγνωστες πτυχές κρύβει κάθε κομμάτι, στην έμπνευση της δημιουργίας του, στην αναζήτηση της ταυτότητας του δημιουργού του, στο κοινωνικό ξέσπασμα μιας διαφορετικότητας που το κοινό άργησε να ενστερνιστεί. Και έτσι ανακύπτουν πάντα ενδιαφέρουσες ιστορίες πίσω από κάθε μουσικό άκουσμα,  με μια γεύση  της καθημερινής πραγματικότητας.

#1 Water Music & Royal Fireworks Suites- Handel

Περίπου 50 μουσικοί συνόδευσαν μια αριστοκρατική κρουαζιέρα του βασιλιά Γεωργίου Ι της Μεγάλης Βρετανίας, κατά την πλεύση της φορτηγίδας του στον ποταμό Τάμεση. Οι περίοπτοι καλεσμένοι, ενθουσιασμένοι από το άκουσμα, υπέβαλαν την ορχήστρα σε υπερωρίες, υπό το άγρυπνο βλέμμα ενός πλήθους που ακολουθούσε το ποταμίσιο αυτό υπερθέαμα. Βάσει φημών, η εντυπωσιακή παρουσίαση αποτελούσε στρατηγική δράση για τη στροφή των βλεμμάτων μακριά από τον τότε πρίγκιπα, που ακολουθούσε έναν πολυτελή και υπερβολικά εξωστρεφή -για μέλος της βασιλικής οικογένειας- τρόπο ζωής.

#2 3η Συμφωνία- Beethoven

Η γνωστή και ως Eroica, είχε εξαρχής αφιερωθεί στον Ναπολέοντα Βοναπάρτη, μια φιγούρα που κατά τον Beethoven ενσάρκωνε έναν έντονα αντι-μοναρχιστικό ιδεαλισμό με τα δημοκρατικά στοιχεία της Γαλλικής επανάστασης.Αργότερα όμως, με την αυτοανακήρυξή του ως ηγεμόνα της Γαλλίας τον Μάιο του 1804, ένας εμφανώς νευριασμένος Beethoven απέσυρε την αφιέρωση, καθώς αυτή δεν άρμοζε σε έναν “τύραννο”.

#3 The rite of spring -Stravinsky

Η ορχηστρική δουλειά- μπαλέτο του Ρώσου συνθέτη Igor Stravinsky, με τις χορογραφίες του  Vaslav Nijinsky, προκάλεσε αίσθηση κατά την πρώτη της παρουσίαση στο Παρίσι. Η ανορθόδοξη για την εποχή μουσική, μαζί με τη γενικότερη τόσο πειραματική, όσο και καινοτόμο παράσταση, δημιούργησε από ενθουσιασμό έως δυσφορία στο κοινό, αποσπώντας έντονες αντιδράσεις, ενώ χαρακτηρίστηκε σαν “βαρβαρότητα” και ” άτεχνα εκτελεσμένη προσπάθεια” από ανελέητους κριτικούς.

Advertisement

 

 

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Φοιτήτρια στο τμήμα Φυσικής του ΕΚΠΑ και part-time digital artist ,τον υπόλοιπο χρόνο ''καλλιεργεί'' δύο blogs ,το Quantum Abstraction ( http://quantumabstraction.blogspot.gr/ ) και το Χάριν Δυστυχίας ( http://xarindystyxias.blogspot.gr/ ).

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG