Buzz – Λεωφόρος Καβάλας: Το αγαπημένο παιδί της κερκίδας στην πρώτη του solo δουλειά

Το ένα μισό ενός σούπερ επιτυχημένου διδύμου, μόλις έσκασε τον πρώτο του solo δίσκο. Ο Buzz με τη Λεωφόρο Καβάλας μας πήγε μια βόλτα από τα μέρη του. Κι άλλη μια σε αυτά που θα ήθελε να ταξιδέψει.

Zoro&Buzz Official TV Επίσημα

Οι Zoro&Buzz είναι ένα ντουέτο (τρεις, αν προσθέσουμε και τον Dolos στα beats) με τρομερά μεγάλη απήχηση τα τελευταία χρόνια. Άρχισε σιγά σιγά να ακούγεται με το Whiskey Bar (Οκτώβρης του ’15) μέχρι να έρθει η εκτόξευση με την Πιο Δύσκολη Χρονιά (Απρίλης του ’18). Όμως, το δύσκολο δεν είναι να κάνεις ένα κομμάτι επιτυχία. Το δύσκολο, είναι να εξελίσσεσαι, να διατηρείς υψηλά την ποιότητα, χωρίς να κουράσεις.

Advertisements
Ad 14

Δυο χρόνια, έναν δίσκο και αρκετά singles αργότερα, το συγκρότημα παραμένει από τα πιο δυνατά ονόματα στην ελληνική ραπ σκηνή. Κάθε κομμάτι, κάθε τους video clip, κάθε ρεφρέν και κάθε ατάκα έχει κάτι να σου δώσει. Και αν κρίνουμε από τον πρώτο solo δίσκο του Buzz, η στιγμή που θα πάψουν να μας απασχολούν, θα αργήσει πολύ ακόμα.

Λεωφόρος Καβάλας

Η Λεωφόρος Καβάλας (ή Αθηνών) είναι η λεωφόρος που ξεκινά από το κέντρο της Αθήνας και κατευθύνεται Δυτικά, καταλήγοντας τελικά ως Εθνική οδός Αθηνών – Κορίνθου. Δυτικά, η λέξη κλειδί. Γιατί σε κάθε τραγούδι ο Buzz κάτι έχει να πει για τα μέρη που μεγάλωσε. Στα δυτικά των δυτικών – Περιστέρι, Λόφος Αξιωματικών. Έτσι άλλωστε ονομάζεται και το intro του δίσκου. Ο Λόφος  Αξιωματικών, σε beat του Ήρωα, δίνει τον τόνο για το ύφος του δίσκου. Μας καλωσορίζει σπίτι του, με το γνώριμο πια flow του, σε λίγο πιο γρήγορο. Buzz Capitano Αθήνα LA, και ξανά Περιστέρι Αθήνα Εξάρχεια, Λόφος και Πλατεία Δέγλερη.

Διαβάστε επίσης  The Sailing Tomatoes: «Η μουσική εκφράζει συναισθήματα καλύτερα από τα λόγια!»

Το ομώνυμο Λεωφόρος Καβάλας ακολουθεί. Για το Περιστέρι, τη γειτονιά που μεγάλωσε ο Buzz (και ο γράφων, που νιώθει αυτά τα κομμάτια λίγο πιο προσωπικά). Τρομερή δουλειά από τον Sumo, scratches από τον DJ Marvel, Λιάκος και Buzz εναλλάξ, απο τη Γέφυρα στη Βιαμάξ και από την Κρήτη στη Θεσσαλονίκη. Ένα ραπ που μυρίζει Καβάλας, Φιλικών, Καρπενησίου Βασιλέως Αλεξάνδρου. Αφιερωμένο στη γειτονιά, στον δρόμο και στις πλατείες. Κοινή Γνώμη και Χειροβομβίδες τα επόμενα, και τα 2 σε beat του Eversor. DJ Moya στο πρώτο και DJ Marvel στο δεύτερο έρχονται να συμπληρώσουν τις ρίμες του Buzz. Punchlines, αναφορές, flow και beat αλληλοσυμπληρώνεται αρμονικά και δυο ρεφρέν θα σου κολλήσουν στο κεφάλι.

Συνέχεια με τους Ελεύθερους Σκοπευτές. Κατά τη γνώμη μου το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του δίσκου. Φταίει το beat? Φτάιει η αλλαγή στη φωνή που δίνει παραπάνω πάθος; Φταίει το flow του Buzz, που βγάζει κάθε κουπλέ με μια ανάσα; Φταίει το πιο επιθετικό ύφος, φταίει που τον έπιασε το ταξικό του; Μάλλον ένας συνδυασμός των παραπάνω, κάνει το κομμάτι αυτό τόσο ιδιαίτερο και τόσο ωραίο.

Από το Περιστέρι στη Νέα Υόρκη

Πέρα από τα Δυτικά της Αθήνας, ο Buzz στον δίσκο του μας δείχνει και τις μουσικες επηρροές του. Το επόμενο κομμάτι, με τίτλο flow Νεοϋορκέζου είναι το πιο χαρακτηριστικό. Πράγματι, το flow του εδώ είναι το σήμα κατατεθέν του Buzz. Είναι αυτό που του ταιριάζει, αυτό που έχει εξασκήσει πιο πολύ, αυτό που αγάπησε ο κόσμος. Και είναι βγαλμένο από τη Νέα Υόρκη. Με τη θεματολογία να ξεφεύγει από τα του δρόμου και να πιάνει θέματα πιο κοινωνικά, πολιτικά, και ταξικά. Κάστρο, Γλέζος και Κοροβέσης στο ρεφρέν είναι η απόδειξη, τα κουπλέ ωστόσο είναι ίσως τα πιο δύνατα του δίσκου.

Διαβάστε επίσης  «÷»: Η... «Διαίρεση» του Ed Sheeran

Κι από τη Νέα Υόρκη γενικά, ταξιδεύουμε πιο συγκεκριμένα στο Queens. Στο κομμάτι που βγήκε και στο youtube για να απολαύσουμε ταυτόχρονα και το υπέροχο βίντεο κλιπ – σκηνοθεσίας Γιάννη Μπούτση. O Buzz εκπροσωπεί το Περιστέρι όπως οι Mobb το Queens, ξαναδείχνοντας μας τα δυο βασικά του δίσκου: Οι επηρροές του από την άλλη πλευρά του κόσμου και οι αναφορές για τη δικιά του γειτονιά. Κατα τ’άλλα, πέρα από τα ταξίδια από το Οντάριο στην Αθήνα και από το Σαν Φρασίσκο στην Ήπειρο, έχουμε ίσως το ωραίοτερο ρεφρέν του δίσκου.

Κλείσιμο με συμμετοχές

Στα 2 τελευταία κομμάτια του δίσκου, έχουμε 2 συμμετοχές. Και είναι ακριβώς αυτές που περιμέναμε. Από τη μια, ο ράπερ που έχει συνεργαστεί ήδη άλλες 2 φορές με τον Buzz. Ο Εθισμός, στο Grammy. Που ίσως δεν είναι ούτε Vintage ούτε Face Control αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μια ακόμα δυνατή συνεργασία των 2 που αναδεικνύει τα δυνατά τους σημεία, πάνω στο beat του Eversor.

Και φυσικά, αν και solo δίσκος, Buzz χωρίς Zoro και Zoro χωρις Buzz, δεν γίνεται. Όσο κι αν απόλαυσα όλο τον δίσκο, η χημεία που έχουν αυτοί οι δυο και ο τρόπος που συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον είναι μοναδικός. Κι αυτό αποδεικύεται στο τελευταίο κομμάτι του δίσκου. Αν και κομμάτι του δίσκου του Buzz, οι φωλιές έρχονται να προστεθούν στα υπόλοιπα singles του ντουέτου μετά τον δίσκο τους. Και, έχω την εντύπωση, πως του κουπλέ του Buzz πάει για τον Zoro κι αντίστοιχα. ‘Ενας φόρος τιμής των 2 μελών του Crew και παράλληλα μια αποτίμηση της μέχρι τώρα πορείας τους.

Διαβάστε επίσης  «Θα Κοπώ»: Το Swish Swish μετατρέπεται στον απόλυτο φοιτητικό ύμνο!

Αυτή ήταν η Λεοφόρος Καβάλας

Και κάπως έτσι ολοκληρώνεται ο πρώτος solo δίσκος του Buzz. Όχι πως είχε τίποτα να αποδείξει, η εξέλιξη του είναι εμφανής ανά τα χρόνια, όπως και οι απόψεις του, ωστόσο πάντα η πρώτη προσωπική δουλειά κάθε καλλιτέχνη έχει μια παραπάνω αξία. Θα κλείσω, με την ευχή η Λεοφόρος Καβάλας να έχει την παρουσίαση που της αξίζει. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το συγκρότημα ήδη έχει χάσει ένα live λόγω του κορονοιού, αλλά αυτό το γεγονός, απλώς μεγάλωσε τη δίψα του κόσμου για μια συναυλία.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

70s boho chic: Το trend που κάνει δυνατό comeback.

Το boho chic των 70s, εμπνευσμένο από την ανεπιτήδευτη αισθητική

Απόγνωση, Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ: Μια χειριστική πρόζα

Το αριστούργημα του Ναμπόκοφ, Απόγνωση, συντίθεται με μια συγκλονιστική πρόζα