Τουρκία vs VW σημειώσατε… συνεργασία!

SHARE

Πηγή εικόνας: thedrive.com

Η Τουρκία νικήτρια…

Με 50 χρόνια ιστορίας στην αυτοκινητοβιομηχανία και συνεργασίες με μεγάλα ονόματα όπως της Fiat, Renault, Mercedes-Benz, MAN, Otokar, Isuzu, Honda, Hyundai, Toyota και Temsa, η Τουρκία φάνηκε να κέρδισε την εμπιστοσύνη της VW ώστε να επενδύσει στη χώρα της ιδρύοντας το νέο της εργοστάσιο.

Η Τουρκία έδωσε αγώνα 14 ετών προκειμένου να πείσει την κορυφαία σε πωλήσεις VW να επενδύσει στη χώρα της. Η πρώτη πρόταση έγινε το 2005 στο Motor Show της Γενεύης από τον Dogus, αλλά μόνο η πιο πρόσφατη ήταν επιτυχημένη. Η επιτυχία αυτή, φαίνεται να οφείλεται στη γενναιοδωρία του Ερντογάν, ο οποίος προσέφερε απλόχερα πολλά ανταλλάγματα στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, προκειμένου να τη «ρίξει».

Εδώ και καιρό, Τουρκία, Βουλγαρία και Σαουδική Αραβία διεκδικούν την κατασκευή ενός νέου, μεγάλου εργοστασίου της VW στο έδαφός τους. Με την Τουρκία στο βάθρο των νικητών, το μόνο που εκκρεμεί ακόμα είναι το αίτημα της VW για μείωση του ΦΠΑ αγοράς νέων αυτοκινήτων, όπου ανάλογα με το μοντέλο φθάνει μέχρι και το 40% της συνολικής αξίας του οχήματος.

Το εργοστάσιο…

Η νέα μονάδα θα κατασκευαστεί στη Μανίσα, 40 περίπου χλμ βορειοανατολικά της Σμύρνης, στη δυτική ακτή της Τουρκίας. Εκεί θα κατασκευαστούν οι νέες γραμμές παραγωγής των VW Passat και Skoda Superb της επόμενης γενιάς.

Το εργοστάσιο θα εξυπηρετεί την εγχώρια αγορά αλλά θα χρησιμεύει και ως κέντρο εξαγωγής για την ανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας και της Μέσης Ανατολής. Με μέγιστη ετήσια παραγωγική δυνατότητα τις 300.000 μονάδες, υπολογίζεται ότι περίπου τα δύο τρίτα του όγκου παραγωγής θα είναι για το επόμενης γενιάς Passat. Το εργοστάσιο προβλέπεται να ξεκινήσει το 2020 και να παράγει το 2022, χάρη στην «πολλών ευρώ» επένδυση της VW, και να δημιουργήσει 5.000 θέσεις εργασίας.

Advertisement

Γιατί στην Τουρκία;

Η αφορμή της επιλογής της τοποθεσίας του νέου εργοστασίου της VW φαίνεται να είναι οι «θετικές μακροοικονομικές συνθήκες». Το να εισέρχεσαι σε μια αγορά 80 εκατομμυρίων σίγουρα δεν είναι κάτι λίγο.

Σύμφωνα με τη Deutsche Welle, που δίνει μια εξήγηση εκ των έσω: «Παρά το μισθολογικό κόστος στη Βουλγαρία, η πλάστιγγα έγειρε προς την πλευρά της Τουρκίας, με κύριο επιχείρημα υπέρ της Μανίσας την πρόσβαση στην τουρκική αγορά. Η VW υπολογίζει σε 40.000 πωλήσεις Passat το χρόνο μόνο από την Τουρκία. Ένα μεγάλο μέρος από αυτά τα οχήματα αναμένεται να απορροφήσει το τουρκικό δημόσιο, μιας και η λιμουζίνα Passat είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε υψηλόβαθμους δημόσιους υπαλλήλους. Εκτός από το Passat, η νέα μονάδα, θα κατασκευάζει μοντέλα των θυγατρικών Skoda και της Seat».

Τέλος, η τουρκική κυβέρνηση φαίνεται να παρείχε όλα τα ανταλλάγματα που ζητούσαν οι Γερμανοί ακόμα κι εκείνο της έγγραφης δέσμευσης του τουρκικού δημοσίου.

 

 

Πηγές:

4drivers.gr

dw.com

europe.autonews.com

 

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Απόφοιτη τμήματος οικονομικών επιστημών με πάθος τα αυτοκίνητα!

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG