Hyundai i30 N: Το «μπλε χαπάκι» της Hyundai

Το Hyundai i30 N – Πηγή εικόνας: motor1.uol.com.br

Έμπνευση, αλλά και δυνατές «μεταγραφές» χρειάστηκαν στη Hyundai προκειμένου να βάλει μπροστά και να δημιουργήσει το «γαλάζιο δυναμίτη» των hatchback.

Εκμεταλλευόμενη, αφενός, το 3ης γενιάς  i30 και την εμπλοκή της με το Motosport (WRC), και, αφετέρου, το νέο μέλος της ομάδας της, Albert Biermann, η Hyundai συστήνει ένα ειδικό τμήμα με το όνομα «Ν», που θα ασχολείται μόνο με αμάξια υψηλών επιδόσεων.

Νέα «μεταγραφή»: ο αρχιμηχανικός της BMW

Η κίνηση αυτή του αρχιμηχανικού του αγωνιστικού τμήματος της BMW να εγκαταλείψει τη θέση του μετά από 30 ολόκληρα χρόνια και να ηγηθεί του νέου αυτού τμήματος της Hyundai, μας δείχνει ένα μικρό δείγμα της βαρύτητας της νέας αυτής σειράς. Το πρώτο δείγμα της δουλειάς του Albert Biermann, αλλά και όλου του τμήματός του, αποτελεί το νέο Hyundai i30 N. Ο «γαλάζιος σίφουνας» πήρε το όνομά του από το κέντρο R&D της Hyundai στη Ναμγιάνγκ της Κορέας όπου σχεδιάστηκε, αλλά και από την πίστα του Nürburgring στη Γερμανία, όπου και εξελίχθηκε σε αυτό που είναι σήμερα.

Ρίχνοντας μια ματιά στο σχεδιασμό…

Πηγή εικόνας: top10motor.com

Διακριτικά δυναμικό, χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού, που δεν περνά όμως απαρατήρητο. Στο κομψό αμάξωμα του 5θυρου i30 N, έχουν ενσωματωθεί πολλά νέα στοιχεία, που αναδεικνύουν τον επιθετικό προσανατολισμό της έκδοσης Ν. Πιο συγκεκριμένα, οι προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα, ο διαχύτης στο πίσω μέρος, οι διπλές μπούκες των εξατμίσεων, η αεροτομή αλλά και οι 19άρες ζάντες της έκδοσης Performance, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του νέου μικρομεσαίου hatch της Hyundai που θα τραβήξουν το ενδιαφέρον.

…αλλά και στις επιδόσεις

Γεννημένο στις πίστες, το νέο Hyundai i30 N, τροφοδοτείται από έναν εξελιγμένο τετρακύλινδρο turbo κινητήρα, άμεσου ψεκασμού, 2.0 λίτρων, υψηλής ιπποδύναμης και πλούσιας ροπής. Με απόδοση 275 ίππων (ή 250 χωρίς το πακέτο Performance), ο νέος κινητήρας του i30 N επιτυγχάνει τα 0-100 σε μόλις 6,1” (ή 6,4” χωρίς το Performance Package). Βέβαια και η γενναία ροπή του, υποστηριζόμενη από τη λειτουργία over boost, που αυξάνει προσωρινά τη ροπή κατά 7%, στα 378N, από τις 1750 έως τις 4200 στροφές είναι ακόμη ένα από τα χαρακτηριστικά του κινητήρα που είναι άξιο αναφοράς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υποβοηθήσεις και για newbies

Τέλος, θα καταπλήξει και τους όχι και τόσο έμπειρους οδηγούς, με τον έλεγχο πρόσφυσης και ευστάθειας που βοηθάει τον οδηγό, όταν αυτό είναι απαραίτητο, ενώ στη λειτουργία Sport, θα σας επιτρέψει να ελιχθείτε ταχύτερα. Ακόμη, με το σύστημα ελέγχου επιτάχυνσης (launch control), ελέγχει τη δύναμη ώθησης του κινητήρα, αλλά και πρόσφυσης των τροχών, επιτυγχάνοντας πολύ καλή επιτάχυνση από στάση. Και κλείνοντας, με το σύστημα αυτόματης προσαρμογής στροφών (Rev-matching) του κινητήρα, κατά την αλλαγή ταχύτητας, κάνει τη δυναμική οδήγηση ομαλότερη και ασφαλέστερη, δίχως απότομες αλλαγές ροπής.

 

Πηγές:

https://www.newsauto.gr/

https://www.hyundai.gr/hyundai-i30-n/

https://www.autotriti.gr/


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Νάντια Υφαντίδη

Απόφοιτη τμήματος οικονομικών επιστημών με πάθος τα αυτοκίνητα!

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;