Ford Fiesta ST: Το πιο «λιτό» Gti της εποχής του

Πηγή εικόνας: autocar.co.uk

Ας το γνωρίσουμε από μέσα…

Ξεκινώντας από την ομορφιά του «εσωτερικού του κόσμου», το νέο Ford Fiesta ST είναι εφοδιασμένο με 3κύλινδρο 1.5 EcoBoost βενζινοκινητήρα, μια πρωτοπορία για τον κόσμο των ST. Οι τεχνικοί της Ford Performance, έχοντας ως στόχο την εξέλιξη της «καρδιάς» του Fiesta ST, κατάφεραν τη δημιουργία ενός κινητήρα με λιγότερους κυλίνδρους, πράγμα που σημαίνει λιγότερες τριβές, με ταυτόχρονη εξοικονόμηση καυσίμου και περιορισμό των ρύπων. Βέβαια, με το έξυπνο σύστημα της απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου (χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό), οι άλλοι δύο κύλινδροι λειτουργούν με μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου, ενώ ο απενεργοποιημένος κύλινδρος δεν καταναλώνει ενέργεια στο χρόνο συμπίεσης. Η απενεργοποίηση αυτή του ενός κυλίνδρου εξαρτάται από την ταχύτητα και το φορτίο του κινητήρα. Παράλληλα, η παρουσία ενός μηχανικού διαφορικού περιορισμού ολίσθησης ενισχύει την πρόσφυση και τον έλεγχο όταν το χρειαζόμαστε περισσότερο. Επιπλέον, αποδίδει 200 άλογα στις 6.000 rpm χάρη στο συνδυασμένο άμεσο και έμμεσο ψεκασμό των κυλίνδρων, το διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων σε εισαγωγή και εξαγωγή, αλλά και την υπερτροφοδότηση. Τέλος, διατηρεί τη ροπή των 290 Nm σε ένα αρκετά καλό εύρος (1.600-4.000 rpm) ακόμη και στην τελική σχέση του 6τάχυτου σασμάν.

…προς τα έξω…

Πηγή εικόνας: autoagora.gr

Χωρίς να χαρακτηρίζεται από τίποτα κραυγαλέο, με έλλειψη υπερβολών στο σχεδιασμό, έχει όλα όσα χρειάζεται ένα σπορ αυτοκίνητο, μη δίνοντας ψεύτικες υποσχέσεις με την εικόνα του. Έχοντας  δώσει έμφαση στο πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος με τις 18’’ ζάντες στην έκδοση του ST3, αλλά και τα πλαϊνά μασπιέ, που παραμένουν διακριτικά, προσδίδεται μια αίσθηση φινέτσας. Παραμένοντας πάντα στα πλαίσια της διακριτικότητας, θα πρόσεχε κανείς τις κυψελωτές γρίλιες στη μάσκα, τις εισαγωγές αέρα, τις τροποποιήσεις στον προφυλακτήρα και στους προβολείς ομίχλης καθώς και το κόκκινο ST έμβλημα εμπρός και πίσω. Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε φυσικά τα ειδικά εξελιγμένα καθίσματα της Recaro, τα οποία αγκαλιάζουν το σώμα και στηρίζουν τα πλευρά, επιτρέποντας στον οδηγό να στρίβει το τιμόνι, χωρίς να ανασηκώνονται οι ώμοι από την πλάτη της θέσης. Ακόμη, είναι εμφανώς εμπλουτισμένο με το flat bottom τριάκτινο τιμόνι, ντυμένο με δέρμα, τα πεντάλ αλουμινίου, τον ενημερωμένο πίνακα οργάνων, αλλά και την 8’’ οθόνη που εξέχει στην κονσόλα, προσφέροντας επιπλέον ευκολίες κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Μπορούμε εύκολα λοιπόν να συμπεράνουμε…

Το Fiesta ST είναι με διαφορά το πιο ελκυστικό hot hatch της κατηγορίας. Είναι άμεσο και συμμετοχικό, δυνατό και γρήγορο (0-100 σε 6,5 δεύτερα, τελική 232 χλμ./ ώρα), σπορ αλλά και αρκετά άνετο. Fun to drive αλλά και πρακτικό στην καθημερινή χρήση, ειδικά ως πεντάθυρο, είναι ένα από τα ελάχιστα της κλάσης πλέον που διατίθεται και με τρεις πόρτες.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πηγές:

www.gocar.gr

 www.autotriti.gr

www.ford.gr

www.carzine.gr


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Νάντια Υφαντίδη

Απόφοιτη τμήματος οικονομικών επιστημών με πάθος τα αυτοκίνητα!

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;