Εισαγόμενα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: έφτασε η «δύση» τους!

Πηγή εικόνας: BusinessNews.gr

Μια ακόμη «φούσκα», που ξεφούσκωσε κάπως απότομα, φαίνεται να είναι το «φαινόμενο» που αφορά την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας. Είναι γεγονός, ότι το φαινόμενο της εισαγωγής «κακών» μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με τόση ασυδοσία, από χώρες όπως η Γερμανία, η Βουλγαρία και η Ιταλία, είχε αρχίσει να εμφανίζει ολοένα και περισσότερα προβλήματα. Αυτοκίνητα ρυπογόνα, ανασφαλή, με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στα κοντέρ τους, συνεχώς εισάγονταν στη χώρα μας δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα όπως η αύξηση των ρύπων, η μείωση της ασφάλειας στους δρόμους, αλλά και το «μαράζωμα» των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων.

Η νέα νομοθεσία ως εμπόδιο…

Αυτά φάνηκε να διαπίστωσε και ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, και πέρασε προς εφαρμογή νέο νομοσχέδιο με εναρκτήρια ημερομηνία την 27 Σεπτεμβρίου του 2019. Πιο συγκεκριμένα, με το νέο νόμο αλλάζει το καθεστώς ελέγχου για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Πλέον, όποιος εισάγει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο στην Ελλάδα από άλλη χώρα της Ε.Ε. θα πρέπει πέρα των νόμιμων εγγράφων του αυτοκινήτου από το εργοστάσιο κατασκευής του, να συλλέξει και πλήθος άλλων. Τα έγγραφα αυτά, κάποια από τη χώρα εισαγωγής, κάποια από από τη δική μας μετά την εισαγωγή του, θα πρέπει να είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά. Σύμφωνα μάλιστα με τον ΣΕΕΑΕ (Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος), η συλλογή κάποιων από τα απαραίτητα αυτά έγγραφα καθίσταται «αδύνατη», λόγω του νόμου της Ε.Ε. περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Αναλυτικότερα, με απόφαση που δημοσιεύθηκε στις 24 Ιουνίου στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ανακοινώθηκε η δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος καταχώρησης βεβαιώσεων τεχνικής επικαιροποίησης μεταχειρισμένων οχημάτων που προέρχονται από άλλες χώρες. Στο νέο αυτό ηλεκτρονικό σύστημα, θα δηλώνονται πλήθος στοιχείων όπως: ο αριθμός πλαισίου, ο αριθμός κινητήρα, βεβαίωση από τον Εγχώριο Εθνικό Διανομέα, τον τύπο του οχήματος, την έκδοση, τον εξοπλισμό, τις ανακλήσεις που έχουν γίνει, αλλά και εκείνες που εκκρεμούν, τις πληροφορίες οδομέτρου από τη μηχανογραφική βάση του εργοστασίου, συμπληρωματικά με υπεύθυνη δήλωση ορθότητας όλων των παραπάνω.

Κι όμως δεν τελειώνουμε εδώ

Υποχρεωτική θα είναι και η προσκόμιση της βεβαίωσης ΚΤΕΟ, στην οποία θα αναγράφονται όλοι οι τεχνικοί έλεγχοι με κάθε λεπτομέρεια (πόσοι ήταν επιτυχείς, πόσοι εκκρεμούν και πόσα χιλιόμετρα ανέγραφε το κοντέρ του οχήματος σε κάθε έλεγχο). Σε περίπτωση δε, που διαπιστωθεί πως τα Δελτία Τεχνικού Ελέγχου είναι πλαστά, τότε το πρόστιμο που επιβάλλεται είναι ίσο με το 5πλάσιο της αξίας αγοράς του αυτοκινήτου. Επιπλέον, για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας απαιτείται υπεύθυνη δήλωση του αγοραστή ότι έχει λάβει πλήρη γνώση των στοιχείων των παραπάνω βεβαιώσεων, αλλά και του δελτίου ΚΤΕΟ.

Τέλος, η νέα νομοθεσία «τσιμπάει» και αυτούς που ήδη κατέχουν ένα ή περισσότερα μεταχειρισμένα εισαγόμενα αυτοκίνητα, καθώς αν επιθυμήσουν να τα πουλήσουν, θα πρέπει να προμηθευτούν βεβαίωση τεχνικής επικαιροποίησης από τον εγχώριο εθνικό εισαγωγέα, πακέτο με παράβολο των 20€ πλέον ΦΠΑ, αλλά και βεβαίωση της Αρχής που εξέδωσε την ξένη άδεια κυκλοφορίας, ώστε να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τη μεταβίβαση του οχήματός τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Πηγές:

www.newsauto.gr

www.sport24.gr


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Νάντια Υφαντίδη

Απόφοιτη τμήματος οικονομικών επιστημών με πάθος τα αυτοκίνητα!

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;