Επιτέλους, το .Hack//G.U. Last Recode έφερε τα .Hack//G.U. και στην Ευρώπη. Kαιρός ήταν, έπρεπε να περιμένουμε το remaster για να τα πάρουμε επίσημα 10 χρόνια μετά την επίσημη κυκλοφορία τους. Τα .Hack (διαβάζεται dot hack) είναι μια σειρά που δεν ακούω να συζητείται συχνά, και είναι μεγάλο κρίμα, αυτό πρέπει να αλλάξει ΤΩΡΑ. Στην Ιαπωνία τα .Hack είναι πολύ μεγάλο multimedia franchise, περιλαμβάνοντας παιχνίδια, anime, manga, light novels και feature films. Δυστυχώς βέβαια στη Δύση δεν είναι και τόσο καλά τα πράγματα. Τώρα όμως, με το νέο remaster .Hack//G.U. Last Recode είναι η κατάλληλη ευκαιρία να το αρχίσετε όλοι σας, ή να το ξαναρχίσετε όσοι είστε παλιοί fans.
Ας πω δυο λόγια για τη σειρά αυτή, για να καταλάβετε τι γίνεται. Το .Hack ως franchise χωρίζεται σε δύο μέρη, σε δύο θα μπορούσαμε να πούμε ξεχωριστά subfranchises, το καθένα από τα δύο με το δικό του πρωταγωνιστή, που όμως το ένα είναι χρονική συνέχεια του άλλου και με το τρόπο αυτό κυρίως συνδέονται. Το πρώτο subfranchise λέγεται Project .Hack, αποτελείται από 4 παιχνίδια στο PS2 και ως κύριο πρωταγωνιστή έχουμε τον Kite, και το δεύτερο ονομάζεται .Hack Conglomerate, αποτελείται από 3 παιχνίδια στο PS2 (κι ένα στο PSP αλλά μόνο Ιαπωνία) και πρωταγωνιστής κυρίως στα media είναι ο Haseo. Το πρώτο σκέλος, Project .Hack ήρθε στις PAL περιοχές, το δεύτερο όμως δεν ήρθε ποτέ (έπρεπε τότε να μοντάρω το PS2 μου να παίζει imports για να το παίξω). Αλλά όχι πιά, διότι το remaster .Hack//G.U. Last Recode έγινε σε αυτά ακριβώς τα 3 παιχνίδια του δευτερου subfranchise .Hack Conglomerate που ποτέ δε πήραμε. Αλλά τι σου δίνει ακριβώς αυτό το remaster; Σου δίνει τα 3 παιχνίδια της σειράς .Hack//G.U. από το PS2, μαζί με ένα τέταρτο καινούργιο που υπάρχει μόνο στο remaster και ένα terminal disc που εξηγεί τα γεγονότα του Project .Hack. Ότι γράψω λοιπόν από εδώ και πέρα θα αφορά αυτό το remaster και ως συνήθως θα αναλύσουμε τα 4 σκέλη του, gameplay, story, μουσική και γραφικά.
Ας ξεκινήσουμε με το story με λίγα πάντα Spoilers για την αρχή. Όλο το παιχνίδι εκτυλίσσεται μέσα σε ένα ΕΙΚΟΝΙΚΟ Virtual Reality MMORPG που ονομάζεται The World (αν έχετε δει Sword Art Online, ακριβώς το ίδιο). Κι επειδή πρόκειται για εικονικό MMO, κάθε NPC που συναντάς είναι διαθέσιμος να του μιλήσεις και να κάνεις trade μαζί του, καθότι υποτίθεται πρόκειται για ‘’αληθινό παίκτη’’. Χειρίζεσαι τον Haseo, τον avatar χαρακτήρα μέσα στο The World, και τη πρώτη μέρα που ξεκινάς το παιχνίδι σε σκοτώνουν δυο PKers (Player Killers). Σε σώζει όμως από αυτούς κάποιος που σου συστήνεται ως Ovan, και σου λέει ότι έχει ένα Guild όπου ψάχνουν ένα θρυλικό item μέσα στο παιχνίδι, το Key of The Twilight, το οποίο δε ξέρει κανείς αν υπάρχει, αλλά όλοι έχουν ακούσει για την ύπαρξή του. Ένας θρύλος απλά δηλαδή, ο οποίος όμως αξίζει να τον ψάξεις. Συμφωνείς να μπεις στο Guild του και να συμμετέχεις στην αναζήτηση αυτή. Μετά από αρκετό καιρό ωστόσο η καλύτερη φίλη σου μέσα στο παιχνίδι, η Shino σκοτώνεται από έναν PKer, αλλά δεν επιστρέφει ποτέ ξανά στο παιχνίδι. Αυτό διότι στην αληθινή ζωή έχει πέσει σε κώμα, κάτι που συμβαίνει σε όλους τους παίκτες που ο συγκεκριμένος PKer σκοτώνει. Το μόνο που ξέρεις είναι το όνομά του, Tri-Edge, και ξεκινάς έναν αγώνα εκδίκησης να τον βρεις και να τον αναγκάσεις να επαναφέρει από το κώμα τη Shino και όλους τους υπόλοιπους.
Όσον αφορά το gameplay τώρα, εδώ θέλω να μείνουμε λίγο. Ναι, υπάρχουν αλλαγές στη remastered version από τα originals, και όχι, δεν είναι μεγάλες διαφορές. Για την ακρίβεια, πιστεύω ότι θα ¨ενοχλήσουν¨ μόνο όσους έχουν παίξει τα originals στο PS2. Τι συμβαίνει δηλαδή; Αρχικά, και αυτό είναι το προσωπικό μου μεγαλύτερο παράπονο (αν μπορεί να θεωρηθεί ως τέτοιο), έκαναν τη remastered υπερβολικά εύκολη. Στο remaster υπάρχουν δυο επιλογές όταν ξεκινάς νέο παιχνίδι: normal game, όπου υποτίθεται παίζεις το παιχνίδι όπως ήταν στο PS2, και cheat mode, όπου ξεκινάς το παιχνίδι με full level, full upgraded όπλα, full everything. Προσωπικά πιστεύω ότι ο μόνος λόγος για να παίξετε σε cheat mode είναι αν θέλετε να δείτε απλά την ιστορία, αλλιώς δεν έχει καν πλάκα να είσαι full level και να μη μπορεί να σε ακουμπήσει ούτε ένας εχθρός, καταντάει βαρετό. Ωραία λέω, ό,τι αλλαγές θα έχουν γίνει θα είναι στο cheat mode. Έκαναν όμως ακόμα και το normal mode εύκολό!!! Γιατί; Αφού υπήρχε ήδη το cheat, γιατί πειράξατε το normal; Δεν υπήρχε λόγος. Και πώς πείραξαν το normal mode; Κάνεις πλέον level up τουλάχιστον 3 φορές πιο γρήγορα, οπότε αφαιρεί πολύ από το grinding, οι εχθροί για να σε απειλήσουν πρέπει να είναι σίγουρα 3-4 level πάνω από σένα (ενώ παλαιότερα και 2-3 level να τους περνούσες δεν έπαιζε κανένα ρόλο, θα ήταν σα να πολεμάς ισάξιο ή και δυνατότερο αντίπαλο), και τέλος όταν κάνεις warp σε μια area έχεις πλέον την επιλογή για μια φορά να κάνεις σχεδόν full heal, το ονομάζει platform rest. Τι σημαίνει αυτό; Ότι λίγο πριν αντιμετωπίσεις τον αρχηγό της εκάστοτε area ή dungeon κάνεις ένα platform rest και τον αντιμετωπίζεις σα καινούργιος. Θα πείτε, δεν είναι καλό αυτό; Όχι, αφαιρεί από τη στρατηγική, από το ότι πρέπει να κάνεις grinding ατελείωτα, ότι πρέπει να φυλάξεις τις δυνάμεις σου και τα healing items σου για το boss, αφαιρεί για μένα πολλά από αυτά που κάνουν το παιχνίδι αυτό που είναι. Βέβαια, εγώ μπορεί και να θέλω να με σκοτώνει ένα boss 3-4 φορές μέχρι να κάνω grinding για level αρκετά ώστε να μπορώ να το αντιμετωπίσω, και δεν είμαι πιστεύω μόνος μου σε αυτό, σε πολλούς εκεί έξω αρέσει. Εκτός από αυτά που ανέφερα, χειρισμοί και τρόπος γενικότερου παιξίματος παραμένουν ίδιοι με τα παλιότερα.
Τα γραφικά τώρα, όπως μπορείτε να φανταστείτε από ένα remaster, έχουν αναβαθμιστεί σε μεγάλο βαθμό. Πλέον στο PS4 είναι FullHD 1080p και 60fps (στο PS2 ήταν 480i και 30fps). Επίσης είναι enhanced για PS4Pro αν έχετε. Γενικότερα καλύτερα textures, καλύτερα lighting effects, καλύτερα character models, όλα βελτιωμένα όπως είναι αναμενόμενο.
Κι ας περάσουμε στη μουσική. Ευτυχώς εδώ δεν είχαμε καμιά αλλαγή πέρα από το γεγονός ότι πλέον υποστηρίζεται full 7.1 Surround, και χρειαζόταν για να αναδείξει πόσο καλό είναι το soundtrack στο συγκεκριμένο παιχνίδι. Ο Chikayo Fukuda πραγματικά μεγαλούργησε εδώ. Έχουμε ήρεμα και χαλαρά θέματα σε open areas όπου κυριαρχεί το φως, με πιο δυναμικούς και upbeat ρυθμούς στα σκοτεινότερα dungeons. Και εννοείται το κάθε boss συνοδεύεται από το δικό του ταιριαστό θέμα, και έχοντας αλληλοεπιδράσει μαζί τους στη διάρκεια του παιχνιδιού θα πεις ότι ναι, αυτή η μουσική μου τον θυμίζει. Τις φωνές των χαρακτήρων τώρα τις δίνουν οι original voice actors από τα παιχνίδια του PS2, όμως επανηχογράφησαν τους διαλόγους στα τρία πρώτα, το πιθανότερο για να ακούγονται ίδιοι με το τέταρτο που σου δίνουν στη remastered συλλογή. Εννοείται δεν θα υπάρχει κανένα απολύτως θέμα για όποιον είναι καινούργιος, αλλά εάν τα έχεις ξαναπαίξει κι έχεις συνηθίσει να ακούς μια φωνή με ένα συγκεκριμένο τρόπο, ακόμα κι αν πρόκειται για τον ίδιο άνθρωπο που μιλάει, αλλιώς ακούγεται κάποιος στα 35, αλλιώς στα 45. Αλλά εντάξει, κατανοητός πιστεύω ο λόγος εδώ.
Μπορεί να φάνηκε πως απογοητεύτηκα λίγο, αλλά κάθε άλλο. Έγραψα όσα θεώρησα εγώ ως ‘’προβλήματα’’ για το λόγο ότι αγαπώ αρκετά τα συγκεκριμένα παιχνίδια. Τώρα λοιπόν που είναι τόσο εύκολα προσβάσιμα, πρέπει να τους δώσετε την ευκαιρία και δε θα το μετανιώσετε γιατί πραγματικά πρόκειται για μαγικό ταξίδι. Τα τρία original παιχνίδια θα σας πάρουν περίπου 18-20 ώρες το καθένα να τα τελειώσετε (ανεβάστε τον αριθμό σε πάνω από 26 αν θέλετε να βρείτε όλα τα items, weapons, armors κλπ), ενώ το καινούργιο τέταρτο θα σας κρατήσει 7-8 ώρες. Value for money τέτοια μεγάλα και καλά παιχνίδια σε τέτοια τιμή. Happy gaming…
Πληροφορίες:
Genre: Action role-playing
Developer(s): CyberConnect2
Publisher(s): Bandai Namco Games
Creator(s): Hiroshi Matsuyama
Artist(s): Yoshiyuki Sadamoto, Seiichiro Hosokawa
Writer(s): Kazunori Itō, Miu Kawasaki, Tatsuya Hamazaki
Composer(s): Chikayo Fukuda
Platforms: PlayStation 2, PlayStation 4, Microsoft Windows (Steam)
Τιμές αγοράς (τη στιγμή συγγραφής):
PS4: 49,99€ (PSN store), περίπου 40-45€ (retail)
PC: 49,99€ (Steam)
SYSTEM REQUIREMENTS (σύμφωνα με το Steam)
MINIMUM:
OS: Windows 7/8/10 (64-bit OS required)
Processor: AMD Phenom II X4 940, 3.0 GHz / Intel Core i3-2100, 3.10 GHz
Memory: 4 GB RAM
Graphics: Radeon HD 6870, 1 GB / GeForce GTX 460, 768 MB
DirectX: Version 11
Storage: 40 GB available space
Sound Card: DirectX compatible soundcard or onboard chipset
RECOMMENDED:
OS: Windows 7/8/10 (64-bit OS required)
Processor: AMD A10-7850K, 3.7 GHz / Intel Core i3-2125, 3.30 GHz
Memory: 4 GB RAM
Graphics: GeForce GTX 660 TI 3GB or higher
DirectX: Version 11
Storage: 40 GB available space
Sound Card: DirectX compatible soundcard or onboard chipset