Ο κόσμος του Danganronpa: Μέρος πρώτο

Η ιστορία του Danganronpa

  Το «Danganronpa» είναι μία σειρά μυστηρίου που περιλαμβάνει πολλά στοιχεία ενός visual novel παιχνιδιού. Ο δημιουργός του παιχνιδιού, «Kazutaka Kodaka» της Spike Chunsoft, προσπάθησε να συνδυάσει πολλά στοιχεία μεταξύ τους, έχοντας ως αποτέλεσμα την δημιουργία του «Danganronpa». Η επιτυχία του παιχνιδιού είχε ως επακόλουθο, την μεταφορά του σε manga και anime σειρά, τα οποία ακολούθησαν την  βασική ιστορία του.

 Η ιστορία επικεντρώνεται σε μαθητές λυκείου οι οποίοι βρίσκονται ξαφνικά σε μία ακαδημία. Ο διοργανωτής  του παιχνιδιού είναι  ένα ασπρόμαυρο αρκουδάκι που ονομάζεται «Monokuma». Ο «Monokuma» παρουσιάζεται ως ο διευθυντής της ακαδημίας. Προσπαθεί να δελεάσει με διάφορα τεχνάσματα τους ανυποψίαστους μαθητές να διαπράξουν δολοφονίες. Μετά από κάθε δολοφονία πραγματοποιείται ένα είδους δίκης, στην οποία οι μαθητές προσπαθούν να αποκαλύψουν τον δολοφόνο.

 monokuma, mystery
Πηγή εικόνας: www.mobygames.com

  Έτσι, ξεκινά μία  περιπέτεια στην οποία ο παίκτης καλείται από την πλευρά του νεαρού πρωταγωνιστή, να λύσει μία σειρά από δολοφονίες. Παράλληλα, ο πρωταγωνιστής γνωρίζει και συνάπτει φιλίες με τους μαθητές έχοντας ως στόχο να κερδίσουν το παιχνίδι, χωρίς να διαπράξουν καμία δολοφονία.

Μια νύχτα στο Παλέρμο και Danganronpa

Το διάσημο επιτραπέζιο «Μία νύχτα στο Παλέρμο» και το «Danganronpa» φέρουν πολλά όμοια στοιχεία κυρίως στο τρόπο διεξαγωγής του παιχνιδιού. Στο επιτραπέζιο, ο δολοφόνος προσπαθεί να σκοτώνει και να καλύπτει όσο πιο καλά γίνεται τα ίχνη του ώστε να κοροϊδεύσει τούς υπόλοιπους. Στην περίπτωση που τους ξεγελάσει ανακηρύσσεται ως νικητής του παιχνιδιού. Αντίθετα οι υπόλοιποι παίκτες προσπαθούν να τον ξεσκεπάσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται. Είναι ένα παιχνίδι που βασίζεται στην αντίληψη και στην ψυχολογία, ταυτόχρονα όμως δείχνει οτι όλοι μπορεί να είναι ύποπτοι ακόμη και οι πιο κοντινοί μας άνθρωποι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας τον δολοφόνο

Η ιστορία εκτυλίσσεται μέσω ενός διαφορετικού και πρωτότυπου τρόπου. Το «Danganronpa» χωρίζεται χρονικά σε δύο περιόδους. Κατά την διάρκεια της πρώτης περιόδου, η οποία ονομάζεται «Daily Life», ο πρωταγωνιστής μπορεί να αλληλεπιδράσει με τους υπόλοιπους χαρακτήρες του παιχνιδιού. Η αλληλεπίδραση  έχει ως αποτέλεσμα και την ανάπτυξη διάφορων ικανοτήτων του πρωταγωνιστή. Το «Daily Life» είναι πολύ σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού. Κατευθύνει και δίνει πολλά στοιχεία που θα βοηθήσουν τον πρωταγωνιστή στην αναζήτηση της αλήθειας. Παράλληλα, αποτελεί και ένα ευχάριστο διάλλειμα για τον παίκτη.

Visual novel, danganronpa
Πηγή εικόνας: www.polygon.com

Από την άλλη πλευρά, κάθε φορά που ανακαλύπτεται μία νέα σκηνή εγκλήματος, το παιχνίδι μεταβαίνει στην περίοδο «Deadly Life». Ο ρυθμός και η ατμόσφαιρα του παιχνιδιού σοβαρεύει και μετατρέπεται σε ένα παιχνίδι όμοιο με μυθιστορήματα της Αγκάθα Κρίστι. Κατά την διάρκεια του, ο παίκτης πρέπει να αναζητήσει και να συλλέξει αποδεικτικά στοιχεία και μαρτυρίες τα οποία θα τον βοηθήσουν στην κρίσιμη ώρα της δίκης.

Danganronpa, monokuma.trial
Πηγή εικόνας: www.artstation.com

 Pop art και «Danganronpa»

Οι σκηνές τιμωρίας του ένοχου, μου θύμισαν ότι το «Danganronpa» βασίζεται στη βαρβαρότητα. Η συμπεριφορά του Monokuma ταυτίζεται με το προφίλ ενός ψυχοπαθή ασθενούς, με διαταραγμένη προσωπικότητα. Η παρουσίαση του ως αρκουδάκι, μιας φιγούρας τόσο αθώας και γλυκιάς για μικρούς και μεγάλους, έρχεται σε αντιδιαστολή με το πρότυπο ενός serial killer.

 Η ιδέα και ο τρόμος του να παγιδευτείς σε ένα σχολείο, να αναγκαστείς να δολοφονήσεις κάποιον για να παλέψεις για την ελευθερία σου, έρχεται σε αντίφαση με το χαρούμενο soundtrack του παιχνιδιού. Η προσπάθεια εξομάλυνσης των βίαιων σκηνών, με την παρουσίαση τους με καρτουνίστικο τρόπο, οφείλεται στο γεγονός οτι στην Ιαπωνία  υπάρχει πολύ αυστηρό σύστημα ηλικιακής κατανομής για τα παιχνίδια. Το «Danganronpa» απευθύνεται σε κοινό άνω των 17 ετών. Το παραπάνω δεν θα ήταν εφικτό αν δεν μετέτρεπαν κάποιες σκηνές σε ποπ αρτ στυλ, το οποίο χαρακτηρίστηκε ως «Psychopop». Μην ξεχνάμε άλλωστε οτι το «Danganronpa» είναι ένα παιχνίδι κονσόλας. Άρα θα ήταν πολύ πιθανό οι κονσόλες να μην το είχαν εγκρίνει αν είχε βαθμολογηθεί ως Ζ (18+).

 Το παραπάνω μας προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση καθώς η Ιαπωνία έχει αναπτύξει μία παράδοση γύρω από το είδος του τρόμου. Αυτό παρουσιάζεται ιδιαίτερα στις ταινίες της, στα μυθιστορήματα της και στα anime. Επομένως, ο δημιουργός έχοντας ως πρότυπο την ζήτηση της ιαπωνικής αγοράς, προσάρμοσε το παιχνίδι με τέτοιο τρόπο, ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της. Χρησιμοποιώντας διάφορα στοιχεία από το ρεύμα της ποπ αρτ, κατάφερε όχι μόνο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των gamer παγκοσμίως αλλα και να δημιουργήσει ένα παιχνίδι αρκετά πρωτοποριακό στην κατηγορία του. 

Danganronpa review

Το «Danganronpa» είναι  ένα από τα πιο περίεργα αλλά και ένα από τα πιο ευχάριστα και ιδιαίτερα παιχνίδια που έχω παίξει στην ζωή μου. Παρουσιάζει μια σκοτεινή πλευρά της κοινωνίας, και δοκιμάζει την αντοχή της λογικής έναντι του ένστικτου της επιβίωσης. Η απόγνωση, οδηγεί τους ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας, να χάσουν κάθε αίσθηση ανθρωπιάς και να σκοτώσουν χωρίς έλεος, και όλα αυτά με στόχο την επιβίωση τους. Σε επόμενο άρθρο, θα γίνει εκτενέστερη αναφορά σε κάθε παιχνίδι της σειράς. 

monokuma, mystery
Πηγή εικόνας: www.polygon.com

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ταξιαρχούλα Καρανίκα

Αρχαιολόγος που έχει πάθος για την τεχνολογια, τον κόσμο του gaming αλλα και την ιαπωνική κουλτούρα.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;