Μην κρίνεις ένα παιχνίδι από το εξώφυλλό του

Τι είναι αυτό που κάνει ένα τίτλο πετυχημένο; Αρκεί να δούμε τους μέσους όρους σε site σαν το metacritic; Μήπως την επιτυχία την καθορίζει το σύνολο των πωλήσεων του προϊόντος; Τι κι αν η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό;

Πολλοί είναι οι παράγοντες που καθορίζουν αν ένα παιχνίδι είναι πετυχημένο, κάποιοι τίτλοι όμως δεν αποτέλεσαν μεγάλες εμπορικές επιτυχίες κατά γενική ομολογία, παρόλο που ήταν εξαιρετικές δημιουργίες. Ας  δούμε λοιπόν τις 3 κυριότερες  «αδικίες» (που τουλάχιστον εγώ παρατήρησα) τον χρόνο που μας πέρασε.

Watch Dogs 2

Το WD2 είναι μια παρεξηγημένη κυκλοφορία και την κύρια ευθύνη φέρει η ίδια η εταιρία που το παράγει, η Ubisoft. Πέτρα του σκανδάλου ήταν το αρχικό Watch Dogs, το οποίο είχε παρουσιαστεί στην E3 του 2012. Υπόσχονταν πολύ καλά γραφικά, ground-breaking physics και πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες που θα άλλαζαν τον τρόπο που βλέπουμε το gaming. Η αλήθεια είναι πως ο τρόπος που ήθελαν να δομήσουν το Watch Dogs σε συνάρτηση με το καινοτόμο concept του, θα προσέδιδε σε αυτό απίστευτο ενδιαφέρον. Όλα αυτά όμως δεν εφαρμόστηκαν στην πράξη. Δυστυχώς η Ubisoft παρέδωσε ένα πολύ μέτριο τίτλο, αρκετά downgraded από τα αρχικά πλάνα. Οι πωλήσεις του όμως ήταν αρκετά υψηλές λόγω του hype που είχε χτιστεί γύρω του και των pre-sales.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα σύννεφα που δημιούργησε στην εμπιστοσύνη μεταξύ αυτής και του αγοραστικού κοινού  όμως θα επηρέαζαν αρκετά την κυκλοφορία του Watch Dogs 2. O τίτλος αυτός ήρθε αντιμέτωπος με ένα αρκετά προκατειλημμένο κοινό,  παίζοντας το όμως κατάλαβα ότι η  Ubisoft ήθελε να διορθώσει τα κακώς κείμενα στην πράξη. Ένας πλήρης, ευχάριστος τίτλος,  με πολύ καλό gameplay, όμορφα γραφικά, δανείζεται στοιχεία από τους Anonymous, με σενάριο που θυμίζει αρκετά Mr.Robot (η ομάδα του πρωταγωνιστή DedSec δρα με παρόμοιους τρόπους με την f.society) ή τουλάχιστον μια πιο εύθυμη εκδοχή του, χωρίς να καταλήγει όμως γελοία. Πολύ ευχάριστοι χαρακτήρες, ενδιαφέρον story-mode και ένας πλούσιος open-world κόσμος είναι τα χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν τη συνολική εικόνα του Watch Dogs 2. Ευτυχώς το μήλο δεν έπεσε κάτω από τη μηλιά.

 

Titanfall 2

Ο τίτλος της ΕΑ είναι ένας ακόμα αδικημένος τίτλος που φαίνεται να έχει ξεχαστεί από πολλούς. Έχει χαρακτηριστεί ένα από τα καλύτερα (αν όχι το καλύτερο) FPS της νέας γενιάς κονσολών, ένας τίτλος με καλό campaign και ταυτόχρονα πολύ δυνατό multiplayer. Δεν απέφερε τις αναμενόμενες πωλήσεις που κάποιος θα περίμενε, παρόλο που η εταιρία άκουσε το κοινό της και διόρθωσε τα προβλήματα του προκατόχου του. Η απάντηση, αν όχι ολικώς, τουλάχιστον μερικώς είναι ότι η κυκλοφορία του συνέπεσε με αυτής του Call Of Duty: Infinite Warfare δηλαδή της κλασσικής επιλογής για multiplayer FPS και του διαφορετικού και ποιοτικού Battlefield 1. Το περίεργο  της υπόθεσης είναι ότι η ΕΑ επέλεξε το release date  του Titanfall 2 μια εβδομάδα μετά το release του Battlefield 1, σαν να έβαλε επίτηδες εμπόδιο στον εαυτό της.

 

Dark Souls III

Tο Dark Souls III είναι ένα από τα καλύτερα RPG παιχνίδια που θα μπορούσατε να πιάσετε στα χέρια σας. Σκοτεινό, απαιτητικό, ένα παιχνίδι για το θάνατο, σκληρό αλλά όμορφο με το δικό του τρόπο. Απαιτεί επιμονή αλλά ανταμείβει την υπομονή και την στρατηγική σκέψη. Παρόλο που από κάποιος θεωρείτε λίγο πιο εύκολο σαν παιχνίδι από τους προκατόχους του, παραμένει ένα πάρα πολύ δύσκολο παιχνίδι το οποίο δεν απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν να παίξουν κάτι απλά για να χαλαρώσουν. Αυτή του όμως η δυσκολία και το ιδιαίτερο θεματικό είναι που το έκανε όχι και τόσο γνωστό και λιγότερο εμπορικό, παρόλο το γεγονός ότι πρόκειται για ένα πολύ ποιοτικό παιχνίδι με πάρα πολύ καλές αξιολογήσεις.

Επιλογικά θα ήθελα να τονίσω πως  το πόσο  «καλό» και «πετυχημένο»  είναι ένα video-game υπόκειται στη γνώμη του καθενός. Δοκιμάστε τίτλους, μην προσκολλήστε σε  επιφανειακές κριτικές. Ψάξτε  για τον τίτλο που θέλετε να αγοράσετε με λίγο πιο πολύ προσοχή. Προτείνω και παροτρύνω να μην αναπαύεστε σε κριτικές και απόψεις μόνο των mainstream media του ίντερνετ αλλά να παρακολουθείται αξιολογήσεις και από πιο  «μικρά» μέσα, και έπειτα να βγάλετε μια σφαιρική άποψη. Κυρίως (και πιο σημαντικό κατά την γνώμη μου) : τολμήστε!


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Δημήτρης Ροδάς

Μελλοντικός Μαθηματικός, παντοτινός petrolhead!

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;