Τρίτη 21 Μαρτίου 2023
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
      • Εγκλήματα
      • Ελλάδα 1821
      • Επιστήμονες
      • Ιστορία
      • Καλλιτέχνες
      • Μικρασιάτικη Καταστροφή
      • Πολιτικοί
      • Συγγραφείς
    • Συνεντεύξεις
      • Life & Style
      • Επιστήμη & Έρευνα
      • Επιχειρηματικότητα
      • Λογοτεχνία
      • Ποιότητα Ζωής
      • Πολιτισμός
      • Τέχνες
      • Υπέρβαση Ζωής
      • Ψυχαγωγία
    • Πολιτισμός
      • Τέχνη
      • Φιλοσοφία
      • Μουσεία
      • Κοινωνία
      • Γλώσσα
      • Εκπαίδευση
      • Κουλτουρα
      • Αρχαιολογία
      • Ιστορία
      • Θρησκεία
      • Festival
    • Βιβλίο
      • Βιβλιολίστες
      • Βιβλιονέα
      • Βιβλιοπαρουσιάσεις
      • Βιβλιοπροτάσεις
      • Νέες Κυκλοφορίες
      • Παιδικό βιβλίο
      • Ποίηση & Ποιητές
      • Προτάσεις Συγγραφέων
      • Συγγραφείς
    • Ειδική Αγωγή
      • ΑμεΑ
      • ΔΕΠΥ
      • Διαταραχές Λόγου
      • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
      • Μαθησιακές Δυσκολίες
      • Νοητική καθυστέρηση
      • Προβλήματα Όρασης
    • Περιβάλλον
      • Άγρια Ζωή
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
      • Box Office
      • Specials
      • Κινηματογραφικά Νέα
      • Κριτικές
      • Λίστες Ταινιών
      • Προτάσεις Ταινιών
    • Μουσική
      • Happenings
      • Music News
      • Reviews
      • Tracklisting
      • Έρευνα
      • Χρονομηχανή
      • Προσωπικά
    • Θέατρο
      • Ηθοποιοί
      • Θεατρικές Μορφές
      • Θεατρικές Προτάσεις
      • Θεατρική Ατζέντα
      • Θεατρική εκπαίδευση
      • Θέατρο και παιδί
      • Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
      • Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων
      • Οικονομικό Θέατρο
      • Παρουσιάσεις Παραστάσεων
      • Πρεμιέρες
      • Προσεχώς
      • Τελευταίες Παραστάσεις
    • Τηλεόραση
      • #EditorsChoice
      • Series Review
      • Tv Guide
      • Tv People
      • TvNewsflash!
      • VintageTv
      • Where Are They Now
      • Προτάσεις Σειρών
      • Σειρές
      • Τηλεταινίες
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
      • Guide
      • Άγνωστες Φωτογραφίες
      • Απόψεις
    • Gaming
      • Classics
      • Gaming Reviews
      • Tabletop
      • Techday
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
      • Αισθητική
      • Άσκηση
      • Γυναικολογία
      • Διατροφή
      • Ιατρικά νέα
      • Υγεία και πρόληψη
    • Γαστρονομία
    • Μόδα & Ομορφιά
      • Μόδα
      • Ομορφιά
    • Design
      • Αρχιτεκτονική
      • Διακόσμηση
      • Φτιάξτο μόνος σου
    • Ψυχολογία
      • Κοινωνική Ψυχολογία
      • Πειράματα στην Ψυχολογία
      • Ψυχολογία & τέχνη
      • Ψυχολογία στην παιδική ηλικία
    • Αψυχολόγητα
      • Ξαφνικά Συνέβη
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
      • Tips
      • Εργασία
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
      • Event
      • Προϊστορία
      • Ανθρώπινο Σώμα
      • Διάστημα
      • Πλανήτες
      • Ανακαλύψεις
      • Επιστήμονες
    • Τεχνολογία
      • Event
      • Smart Living
        • Προστασία
      • Smartphones
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
      • Ρομπότ
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
      • Max Ταξίδια
      • Ελλάδα
        • Ηπειρώτικη Ελλάδα
        • Νησιωτικη Ελλαδα
      • Εναλλακτικός Τουρισμός
      • Εξωτερικό
        • Αμερική
        • Ασία
        • Αφρική
        • Ευρώπη
        • Ωκεανία
    • Άγνωστη Ελλάδα
      • Άγνωστη Αθήνα
      • Άγνωστη Ήπειρος
      • Άγνωστη Θεσσαλονίκη
      • Άγνωστη Θράκη
    • City Guide
      • Αθήνα
      • Αλεξανδρούπολη
      • Βιβλιοστέκια
      • Βόλος
      • Γεύση
      • Εξωτερικό
      • Ηράκλειο
      • Θεσσαλονίκη
      • Ιωάννινα
      • Κατερίνη
      • Κρήτη
      • Κύπρος
      • Λίστες με μαγαζία
      • Πάτρα
      • Πειραιάς
      • Προτασεις
  • PLUS
    • Next Chapter
      • Αυγερινός
      • Μια Εβδομάδα Ακόμα
      • Ο Δρόμος της Επανάστασης
      • Ουρανία
      • Πεταλούδα στο Φως
      • Πικραλίδες
      • Σπουδαία Γυναίκα
      • Σταυροδρόμι Ψυχών
    • #Egrapsa
      • Απόψεις
        • Θέατρο
      • Μικρές ιστορίες
      • Μόδα
      • Πληροφοριακά
      • Προσωπικές Εμπειρίες
      • Σκέψεις
    • Διαγωνισμοί
      • Διαγωνισμοί Θεάτρου
      • Διαγωνισμός Διηγήματος
      • Διαγωνισμός Παραμυθιού
      • Νικητές Διαγωνισμών
    • Podcasts
    • QUIZ
Gaming Techday

Google Stadia: Τι δείχνει το μέλλον για το gaming

Από Στέλιος Κοττάκης 11 Ιουλίου 2019
 Google Stadia: Τι δείχνει το μέλλον για το gaming

Η Google στις αρχές του Ιουνίου στο GDC 2019(Game Developers Conference) ανακοίνωσε στους θεατές της την δική της επένδυση στην αγορά των video games, το Google Stadia. Αυτό το νέο σύστημα που αναδείχθηκε δεν ήταν μια κλασική κονσόλα. Αντιθέτως η Google ακολουθώντας τα χνάρια της μουσικής και κινηματογραφικής βιομηχανίας, προσφέρει Cloud Streaming Service. Στην παρουσίαση “Stadia Connect” της Google δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην διαθεσιμότητα και προσβασιμότητα των video games σε συσκευές όπως στις Smart TV, τα Desktop, τα Laptop, τα Tablet και τα Smartphone Pixel 3 και 3A. Ο στόχος της είναι η διαθεσιμότητα του Stadia σε όλες τις συσκευές που υποστηρίζουν το browser Google Chrome.

Η ίδια η Google ακόμα κι αν παρουσίασε την πλατφόρμα της, δεν έδωσε πληροφορίες για το μοντέλο της επιχείρησης. Κατά την μακροοικονομική ανάλυση του, ο Michael Pachter δείχνει ότι υπάρχουν τρία μοντέλα για να δουλέψει το Google Stadia με κερδοφόρα αποτελέσματα, σε αντίθεση με το Netflix και το Spotify.

Google Stadia

Πρώτο μοντέλο είναι η πλατφόρμα πώλησης των video games, δηλαδή το Google Stadia να γίνει συγκεκριμένα το “διαδικτυακό GameStop”. Ως πλατφόρμα πώλησης, όχι όμως για μία συσκευή, αλλά για όλες όσες προαναφέρθηκαν, με τις τιμές όμως να παραμένουν στα 60€ για νέα games. Τα κόστη διανομής και εφοδιασμού καταργούνται επειδή δεν υπάρχει υλικό προϊόν για να μεταφερθεί. Οι Publishers θα έχουν πιο άμεση σχέση με τον καταναλωτή. Τα καταστήματα θα χάσουν μεγάλο μερίδιο εσόδων από την αγορά, μέρος της οποίας θα οδηγηθεί στην Google. Αυτό θα οδηγήσει τα καταστήματα σε διαφορετικά μοντέλα βιωσιμότητας, έτσι ώστε να μην έχουν την ίδια τύχη με τις αλυσίδες video club – όπως η Αμερικανική αλυσίδα Blockbuster, που χρεοκόπησε. Τα καταστήματα για να μην αναγκαστούν να χρεοκοπήσουν, θα πρέπει να κάνουν αλλαγές στο μοντέλο τους. Υπάρχουν οι επιλογές όπως, να μείνουν καταστήματα, αλλά να προωθούν παλαιότερα video games και παράφερνα Nerd κουλτούρας, ή να αξιοποιήσουν τα προϊόντα που κατέχουν και να διαμορφώσουν τα πρώτα επίσημα αρχεία για video games. Επίσης, λόγο της έλλειψης υλικού προϊόντος, η παραγωγή Blu-Ray δίσκων, χάρτινων εξώφυλλων, πλαστικών θηκών και και περιτυλιγμάτων θα μειωθεί αισθητά.

Το δεύτερο μοντέλο στην ανάλυση είναι το κλασικό μοντέλο συνδρομής, αλλά πολύ πιο ακριβό σε σχέση με τα υπάρχοντα Cloud Services, όπως αυτά για κινηματογράφο, σειρές και μουσική. Η ιστορία δείχνει με παράδειγμα το πρώτο σύστημα συνδρομής για video games, το Onlive. Το σύστημα αυτό ήταν το “Netflix για video games” και στην τιμή και στην προσβασιμότητα. Η αιτία που το σύστημα απέτυχε και διεκόπη, βασίστηκε στην έλλειψη κερδών για τους Publishers. Αυτό είχε ως επίπτωση τους εν λόγω Publishers, είτε να μην προσφέρουν τους τίτλους τους, όπως η Activision, ή να προσφέρουν πολύ λίγους και παλιούς, όπως η Ubisoft και η Warner Bros. Η πιο κερδοφόρα πρακτική από τους Publishers είναι να αποφύγουν να πάρουν μέρος στα συστήματα συνδρομής από Cloud Services άλλων εταιριών, που τους παίρνουν μεγάλο μέρος των εσόδων. Επομένως η επένδυση σε σύστημα συνδρομής από Cloud, είναι ένας άμεσος στόχος για τους Publishers. Με αυτόν τον τρόπο θα έχουν άμεση σχέση με τους καταναλωτές, χωρίς περικοπή των εσόδων τους από μια τρίτη εταιρεία που παρέχει το σύστημα.

Advertising

Τρίτο και τελευταίο μοντέλο, που ονομάζεται και Κορεάτικο, είναι ένα σύστημα πληρωμής ανά ώρα χρήσης των video game. Θυμίζει το μοντέλο ενός Internet Cafe. Τα video games σε αυτό το μοντέλο μετατρέπονται από προϊόντα σε υπηρεσίες. Αυτό θα ωφελήσει εταιρείες που παράγουν video games, τα οποία χρειάζονται αρκετό χρονικό διάστημα για να ολοκληρωθούν. Βασικό παράδειγμα, η Bethesda Softworks, με τα Fallout και τα Elder Scrolls, τα οποία απαιτούν διακόσιες ώρες το λιγότερο ώστε να ολοκληρωθούν. Τα Fighting Games θα έχουν επιπλέον ανεβασμένα έσοδα. Αυτό θα βασιστεί στις πολλές χρήσεις μικρού χρονικού και χρηματικού ποσού, οι οποίες θα προέρχονται από παρέες που θα παίξουν για μία νύχτα το πολύ.

Σε όλες τις περιπτώσεις το μείζον θέμα της ιδιοκτησίας του προϊόντος θα έχει σημαντικές μεταβολές.  Πιο συγκεκριμένα, από προσωπική ιδιοκτησία του καταναλωτή θα μετατραπεί σε ιδιωτική ιδιοκτησία του Publisher. Με άλλα λόγια, ο παίκτης δεν θα κατέχει ένα αντίγραφο του video game αλλά θα αγοράζει το δικαίωμα να παίξει από τον Publisher. Αυτό έχει ήδη αποδειχθεί πολύ καταστροφικό με παραδείγματα video games, όπως τα Marvel vs Capcom, Scott Pilgrim vs The World και άλλα delisted games που πλέον δεν υπάρχουν νόμιμα. Κινήσεις σαν αυτές βασίζονται σε ληγμένες συμφωνίες πνευματικών δικαιωμάτων, οι οποίες κάνουν Publishers να κατεβάζουν games από ηλεκτρονικά e-shops. Η κατάσταση αυτή θα προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη απώλεια στον τομέα αρχειοθέτησης video games. Είναι γνωστό ότι δεν υπάρχει επίσημη οργάνωση αρχειοθέτησης και γίνεται γενικά από gamers ατομικά. Ο συνδυασμός αυτού του στοιχείου, μαζί με την μεταβολή της ιδιοκτησίας και την κουλτούρα των Publishers που εξαφανίζουν games, για θέματα μάρκετινγκ και μεγάλων αποθεμάτων (π.χ. το E.T. για το Atari 2600), θα οδηγήσει πολλά games στην εξαφάνιση.

Επιστρέφοντας στο θέμα της ιδιοκτησίας, η μεταβολή αυτή είναι καταλυτική, μεταξύ άλλων και για το Google Stadia. Το να χαθεί η έννοια της προσωπικής ιδιοκτησίας για μία απόλυτη υπεροχή της ιδιωτικής(εξηγήσαμε παραπάνω την διαφορά μεταξύ προσωπικής και ιδιωτικής – εταιρικής ιδιοκτησίας), θα κατευθύνει την κοινωνία προς μια ακόμα δυστοπία της κυριαρχίας των αγορών.

Advertising

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Στέλιος Κοττάκης

Αρθρογράφος

Φοιτητής Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Βασικές ασχολίες είναι οι κοινωνικές επιστήμες, φιλοσοφία και ανάλυση τέχνης κάθε μορφής. Η αρθρογραφία για το gaming βασίζεται σε παλιά ενδιαφέροντά που επανήλθαν με διαφορετικό τρόπο.

Μόλις ανέβηκαν
Βιβλίο

Θανάσιμη Κλήση – Από τον μοναδικό Chris Carter

21 Μαρτίου 2023
Μόδα

Πως θα φτιάξεις τα πιο ανεπιτήδευτα look

21 Μαρτίου 2023
Κοινωνική Ψυχολογία

Το Σύνδρομο της Ψηλής Παπαρούνας: Ένα Παγκόσμιο Φαινόμενο

21 Μαρτίου 2023
Ιστορία

Ο εκδημοκρατισμός του Ευρωκοινοβουλίου στη σύγχρονη εποχή

20 Μαρτίου 2023

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Gaming

Οι 10 πιο δύσκολες αποστολές στα Grand Theft Auto

Gaming

D20 by Particula: ένα απαραίτητο ζάρι για τους παίχτες DnD

Gaming

Lord of the Rings: Ποιά είναι τα πέντε νέα παιχνίδια;

Gaming

Forspoken: Μια απογοήτευση ή παρεξήγηση;

Gaming

Tai & TiamatTea: «Έμπνευση μου είναι τα συναισθήματα και οι ιδέες»

Gaming

Aria's Story: Ένα παιχνίδι για βιβλιοφάγους

Gaming

Redfall: έρχεται τον Μάιο

Gaming

Assassin's Creed Mirage: Τι γνωρίζουμε;

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Συνεντεύξεις

ΩΡΛ: από το σύνδρομο eagle ως τη νόσο Μενιέρ

Αψυχολόγητα

Ωριμάζω και αλλάζω

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2023 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED