Athens
10°
clear sky
Υγρασία: 75%
Άνεμος: 3m/s Α-ΒΑ
Ανώτερη 8 • Κατώτερη 7
Weather from OpenWeatherMap
MAXMAG | Επικαιρότητα, Κόσμος, Πολιτισμός, Διασκέδαση, Ομορφιά

Τι κάνει το μάρκετινγκ στην τέχνη σου

Όλοι γνωρίζουμε τι είναι και τι μπορεί να κάνει το μάρκετινγκ. Κατά κάποιο τρόπο, είναι το εργαλείο για να γίνεις επαγγελματίας. Και όλοι, ως κάποιο βαθμό, το εκμεταλλευόμαστε και το αξιοποιούμε. Στην καλύτερη εκδοχή και εξαιτίας αυτού, πολλές φορές ερχόμαστε στην ευχάριστη θέση, να εισπράττουμε, τις θετικές του απολαβές.  Παρόλα αυτά, σε πολλές περιπτώσεις, το λάθος μάρκετινγκ, στα λάθος χέρια, μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες. Και πόσο μάλλον, αν μιλάμε για στρατηγικές στον τομέα της τέχνης. Εκεί, οι χειρισμοί πρέπει να είναι λεπτοί, διότι η τέχνη είναι εύθραυστη και μπορεί εύκολα να παρερμηνευτεί. Η ερώτηση λοιπόν είναι: Εσύ πως επιλέγεις να πουλάς την τέχνη σου;

Περίμενε. Μην απαντήσεις αμέσως. Η αλήθεια είναι, ότι η τέχνη από την ‘’φύση’’ της, δεν εμπεριέχει μάρκετινγκ. Είναι απλά τρόπος αυτοέκφρασης. Μια εσωτερική συνομιλία με τους άλλους και με τον εαυτό σου. Κυρίως με αυτόν. Γνωρίζοντας αυτό, πολλοί καλλιτέχνες, δεν χρησιμοποιούν τακτικές για να γίνουν αρεστοί και πρώτο όνομα στην ‘’αγορά’’, γιατί απλά δεν τους ενδιαφέρει. Αποτυπώνουν το όραμα τους πάνω σε ένα υλικό και δεν σκέφτονται απαραίτητα, διεξοδικά, τι τιμή να βάλουν πάνω σε αυτό.

Καλώς ή κακώς, το μάρκετιγνκ είναι μείζονος σημασίας και ιδιαίτερα στον χώρο της φωτογραφίας. Ενός χώρου, που ασχολείται με την τέχνη αρχικά, στην αγνή μορφή της και ύστερα, την μετατρέπει σε εμπορεύσιμο προιόν. Και αυτό, σε καμμία περίπτωση δεν αφαιρεί, κομμάτια ποιότητας ή υπόστασής του, ως έργο τέχνης. Μάλιστα, πολλές φορές, είναι αυτό, που το αναδεικνύει ως τέτοιο. Για παράδειγμα, μάρκετινγκ είναι, να βρεις την ιδέα σου (brainstorming), ένα κόνσεπτ, για το οποίο θέλεις να ανοίξεις μια συζήτηση και τον ”σωστό” τρόπο να το επικοινωνήσεις.

Ύστερα, πρέπει να σκεφτείς, το ποιον θα προσεγγίσεις, όταν κάνεις μια έκθεση και θες να προσκαλέσεις κόσμο, να την απολαύσει και να ερμηνεύσει τα μηνύματά σου. Πως επιλέγεις λοιπόν το κοινό σου; Να το θέσω διαφορετικά. Υπάρχουν άτομα στην ζωή σου, που η γνώμη τους για σένα μετράει, όπως είναι οι φίλοι και η οικογένειά σου και κάποια, των οποίων την γνώμη, δεν ενδιαφέρεσαι να ακούσεις, όπως είναι της κουτσομπόλας γειτόνισσάς σου. Ποιον λοιπόν θα επιλέξεις να παρευρεθεί; Ποιανού τη γνώμη για τα έργα σου, θα ήθελες να ακούσεις;

Όταν το βρεις αυτό, δεύτερο βήμα και ιδιαίτερα σημαντικό, είναι το πως θα τον προσεγγίσεις. Μέσω των social σου, μέσα από την προβολή από άλλους συνεργάτες σου, μέσω απλών διασυνδέσεων και δικτύων (mouth to mouth); Οι τρόποι είναι πολλοί. Εσύ διαλέγεις τον δικό σου. Όταν διαλέξεις λοιπόν το ‘’κανάλι σου’’, φρόντισε να συντάξεις ένα κείμενο, όπου θα παρουσιάζεις αρχικά τον εαυτό σου ως καλλιτέχνη και μετά το έργο σου. Ποια ήταν η κινητήρια δύναμη που σε οδήγησε στην δημιουργία του, ο σκοπός της και το μήνυμά σου. Προσοχή όμως. Είναι όπως στις ταινίες. Μην τα δίνεις όλα από την αρχή. Πρόσεχε μην κάνεις spoil στο κοινό σου. Η ομορφιά της εικόνας, είναι ότι ένα σημαντικό κομμάτι της, το βλέπεις και το ερμηνεύεις όπως θες εσύ. Για αυτό, ενθάρρυνε την ελευθερία σκέψης και φαντασίωσης του κοινού σου και μην την περιορίζεις ανάλογα με την δική σου.

Τρίτο βήμα, βρες έμπιστους συνεργάτες (networking). Αυτό είναι ίσως, το πιο δύσκολο αλλά αυτό, που αν λειτουργήσει, θα έχεις σίγουρα ένα καλό αποτέλεσμα. Βρες άτομα, να αφουγκράζονται και να ταιριάζουν με την δική σου τρέλα. Να θέλουν να πουν παρόμοια πράγματα με εσένα. Και αν όχι παρόμοια, τουλάχιστον  να μιλάτε την ίδια γλώσσα, να είναι και αυτοί αποφασισμένοι να μιλήσουν, χωρίς να φοβούνται, μέσω της τέχνης, όπως και εσύ. Να έχουν πηγές, πόρους και ένα δίκτυο από πίσω τους, να σε στηρίξουν. Μα πάνω από όλα, να αποτελούν έμπνευση για σένα. Οι βαρετοί άνθρωποι, δεν φέρνουν στον κόσμο κάποια ιδιαίτερη αλλαγή.

Τέταρτο, βρες την αισθητική σου και υιοθέτησέ τη σε όλες τις υπόλοιπες εκθέσεις. Από τον τρόπο που διαλέγεις τον χώρο σε μια έκθεση και πως ταιριάζει αυτός με το κόνσεπτ της, τον φωτισμό, την σειρά με την οποία θα επιλέξεις να τοποθετήσεις  τις εικόνες σου, θεματικά, χρωματικά ή νοηματικά, τον τρόπο που θα τις αναδείξεις, αν θα της τοποθετήσεις απλά σε έναν τοίχο ή κάνεις κάτι πιο extreme, αν θα επιλέξεις να είναι διαδραστική ή όχι, το κείμενο που θα συντάξεις κάτω από τις εικόνες, ώστε να δώσεις στοιχεία για το περιεχόμενο τους. Όλα αυτά και πολλά ακόμα -που σε μια τέτοια οργάνωση δεν έχουν τελειωμό-, είναι πράγματα, που πρέπει πρώτα να ταιριάζουν με εσένα. Να σε αντιπροσωπεύουν ως άνθρωπο και προσωπικότητα, να εκφράζουν την αισθητική σου και να φτιάχνουν ένα πλαίσιο νοηματοδότησης μέσα στο οποίο θα κινηθούν, όσοι θέλουν να σε γνωρίσουν λίγο βαθύτερα και πιο ουσιαστικά. Καταλήγωντας, το μάρκετινγκ, αν το αξιοποιήσεις σωστά, δεν αλλοιώνει την τέχνη σου, αλλά την συμπληρώνει. Και έρχομαι να επαναλάβω: Εσύ πως επιλέγεις να πουλάς την τέχνη σου;

 

 

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:


SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Γεννήθηκα πριν 23 καλοκαίρια και είμαι προιόν της πρωτεύουσας, αν και δεν την αγαπώ όσο την ύπαιθρο. Απόφοιτη Παντείου Πανεπιστημίου, με τετραετής θητεία στην πλάτη, σπούδασα στο τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού, δημοσιογραφία και μάρκετινγκ. Τώρα εκτονώνω τις καλλιτεχνικές μου ανησυχίες μέσω της τέχνης της φωτογραφίας, την οποία σπουδάζω ως ειδίκευση σε γνωστό Ιεκ. Ως γνήσιος δίδυμος, βαριέμαι εύκολα, είμαι ανήσυχη και περίεργη, για αυτό μαρέσει να ψάχνομαι και να μαθαίνω νέα πράγματα χωρίς σταματημό. Οι μεγάλες μου λατρείες είναι τα ταξίδια, τα ζώα, ο κινηματογράφος, η επιστήμη, η μουσική -ροκ, τζαζ, rnb, country- , τα βιβλία -ξεκάθαρα παθιάρα και αχόρταγη αναγνώστρια- και φυσικα, η φωτογραφία. Συμβουλεύομαι τον σκύλο μου για όλες τις δύσκολες αποφάσεις της ζωής μου και το μόττο μου είναι ΄΄Αν δεν μπορείς, κάν'το΄΄.

Αφήστε το σχόλιο σας
Το MAXMAG είναι ένα νέο διαδικτυακό περιοδικό, που σκοπεύει να παρέχει ενημέρωση επάνω σε ζητήματα κοινωνικά, πολιτιστικά, αλλά και πολιτικά. Η κάθε στήλη μας αντιπροσωπεύει και ένα ξεχωριστό πεδίο, καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο ένα ευρύ πλαίσιο ενδιαφερόντων του κάθε αναγνώστη ξεχωριστά.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG