Fashion Photography: Φωτογραφίζοντας το 1950 σήμερα

SHARE

Μετά από την περίοδο του πολέμου οι ανθρώποι είναι πιο αισιόδοξοι και προσπαθούν να φτιάξουν την ζωή τους από την αρχή. Οι γυναίκες επιτέλους έχουν χρόνο για να περιποιηθούν τον εαυτό τους και η μόδα είναι εκεί για να τις αγκαλιάσει. Μετα το πρώτο μου άρθρο Fashion Photography: Φωτογραφίζοντας το 1930 σήμερα θα περάσουμε στα μέσα του αιώνα. Τα καμπυλωτά φρύδια της Jean Patchett και η λεπτή χαρακτηριστική μέση δαχτυλίδι της Sunny Harnett είναι σήμα κατατεθέν της δεκαετίας 1950. Είναι η εποχή της Haute Couture και των διάσημων μέχρι και σήμερα σχεδιαστών όπως Christian Dior, Pierre Balmain, Cristóbal Balenciaga και Coco Channel.

1950

Στον χώρο της ένδυσης κυριαρχούσαν 2 τύποι σιλουέτας που οι γυναίκες ονειρεύονταν να έχουν. Με σύμμαχο τους κορσέδες οι ίδιες επιδίωκαν να αποκτήσουν το τύπο «κλεψύδρα». Ενώ επέλεγαν ρούχα τα οποία αγκάλιαζαν το σώμα, δίνονταν έμφαση στην μέση «δαχτυλίδι». Ωστόσο ένας κορσές, όπως είναι φυσικό, δεν είναι αρκετός για να πετύχουν το επιθυμητό σωματότυπο που πρόβαλε ο χώρος της μόδας. Έτσι οι δίαιτες κάνουν την εμφάνιση τους.

1950

Το 1950 έχει χαρακτηριστεί ως η πιο κολακευτική περίοδος για τις γυναίκες και όχι αδίκως. Οι πρώτες οργανωμένες επιδείξεις μόδας ξεκινούν να κάνουν την εμφάνιση τους στην Νέα Υόρκη και στην Ιταλία. Ενώ το 1947 γεννιέται το New look, στα 50’s η Α γραμμή (A line) θα κυριαρχήσει. Είναι μια ιδιαίτερα έντονη δεκαετία, όχι στον ίδιο βαθμό με τα 80’s που θα αναλύσουμε στο επόμενο άρθρο. Αλλά τόσο στα ρούχα όσο και στο μακιγιάζ διαφέρει από τις υπόλοιπες.

1950
Πηγή: Vogue
Ρούχα και αξεσουάρ

Η εποχή του σεταρίσματος, όπου όλα σετάρωνται μεταξύ τους. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα η υφασμάτινη τσάντα με τα παπούτσια μπαλαρίνες που όλες οι γυναίκες είχαν. Ένα statement κομμάτι του 1950 αποτελούσε το φουρό, το οποίο έμπαινε κάτω από τις φούστες. Μεγάλα φλοραλ με παστέλ λουλούδια, ασπρόμαυρα καρό και πουά υφάσματα. Αμάνικα ή σταπλες φορέματα, ρούχα με χαλαρούς ώμους, είναι μόνο μερικά χαρακτηρίστηκα της μόδας των 50’s. Για πανωφόρι επέλεγαν φαρδιά παλτό με ζώνη, ενώ το πουκάμισο-φόρεμα (σεμιζιε) πρωτοεμφανίστηκε τότε. Όλα είναι στρογγυλεμένα και τελεια, μέσω της διαφήμισης ο κόσμος αγοράζει όλο και περισσότερα πράγματα. Στην ίδια δεκαετία ο Dior θα λανσάρει την κολεξιόν του Ready to wear φτιάχνοντας ρούχα με νούμερα τα οποία πωλούνται στα καταστήματα. Κάτι πρωτόγνωρο μιας και όλα τα ρούχα ράβονται μέχρι τότε πάνω τους.

Advertisement

1950

Στα αξεσουάρ συναντάμε καπέλα σε παρά πολλά σχήματα και είναι παντού. Καπέλα «ταψί», με βελούδινη υφή, γεωμετρικά, με βέλο και χωρίς είναι μερικά από τα πιο κλασσικά. Ένα ακόμη κομψό αξεσουάρ της εποχής, τα υφασμάτινα γάντια μέχρι τον αγκώνα. Από αξεσουάρ έχουμε κοντές πέρλες που αγκαλιάζουν τον λαιμό και γυαλιά μυωπίας σε σχήμα πεταλούδας (cut eye) όπως θα λέγαμε και σήμερα. Τα παπούτσια τους είναι μυτερά δερμάτινα ή υφασμάτινα και το ανάλογο χρώμα με ένα από τα fashion items που επέλεγαν στο σύνολο τους.

1950
Πηγή: Vogue
Makeup & Hair

Στο μακιγιάζ τα παστέλ χρώματα κυριαρχούν. Στα μάτια βλέπουμε βλεφαρίδες και eyeliner πάνω από την παστέλ σκιά (φυστίκι ή μωβ) που θα επιλέξουμε. Στα χείλια έχουμε κόκκινο ή πορτοκαλί κραγιόν και γεμάτα χείλια. Τα μαλλιά ήταν συχνά ξανθά και το χτένισμα ήταν σινιόν, vag ή «μπανάνα».

1950

Οι καλύτεροι φωτογράφοι μόδας για το 1950

Martin Munkacsi
Ένας φωτογράφος του οποίου η δουλειά ανέτρεψε το κλασικό σκηνικό στην φωτογραφίας μόδας, οι εικόνες του είχαν κίνηση και για αυτό είναι γνωστός και ως ο κινητικός άνδρας (The kinetic Man).

Louise Dahl-Wolfe
Η Louise φέρνει την φρεσκάδα μιας νέας εποχής, που έψαχνε ο χώρος και αλλάξει την φωτογραφία μόδας για 3 συνεχόμενες δεκαετίες (1930-1950).

Irving Penn
Έχει χαρακτηριστεί ως ο φωτογράφος που έδωσε στυλ στις γυναίκες, στην μόδα αλλά και στα εξώφυλλα της Vogue. Είναι ο ίδιος φωτογράφος που φωτογράφισε για πρώτη φορά συλλογές υψηλής ραπτικής για το τεύχος της Vogue το 1950.

Richard Avedon
Εφευρετική, ευαίσθητη και στυλιστικά άρτια είναι αντιπροσωπευτικά επίθετα για την δουλειά του φωτογράφου με έφεση στην φωτογραφία μόδας και στα πορτρέτα. Με το The New York Times να γράφει για τον Avedon πως η δουλειά του συνέβαλε καταλυτικά στο αμερικανικό στυλ, την ομορφιά και κουλτούρα στα μέσα του αιώνα.

Advertisement

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Με ρίζες από νότια Αφρική και Ελλάδα, μετακόμισα φέτος στην Αθήνα για να ξεκινήσω τις σπουδές μου στο styling και το μακιγιάζ.Γράφω τα τελευταία 2 χρόνια στο δικό μου blog για διαφορά θέματα μόδας,τα trends, το lifestyle και τα ταξίδια που λατρεύω να κάνω. Το ενδιαφέρον μου για την φωτογραφία γεννήθηκε μέσα από τα περίεργα και εντυπωσιακά concept που υπάρχουν γύρω μας και τις δυνατότητες της μόδας φωτογραφικά. Ελπίζω να ερωτευτείτε την ροζ αισθητική μου μέσα από τα άρθρα μου όσο και εγώ.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG