Athens
Ανώτερη 13 • Κατώτερη 13
Weather from OpenWeatherMap
MAXMAG | Επικαιρότητα, Κόσμος, Πολιτισμός, Διασκέδαση, Ομορφιά

Επίσημη ονομασία 4 νέων χημικών στοιχείων

Πρόσφατα ονομάστηκαν τέσσερα νέα χημικά στοιχεία, οπότε σχεδόν όλοι οι χημικοί πίνακες στον κόσμο θα πρέπει να ενημερωθούν. Μετά τις αναφορές και τις επιβεβαιώσεις των νέων χημικών στοιχείων, η Διεθνής Ένωση Καθαρής και Εφαρμοσμένης Χημείας, κάλεσε τους ανθρώπους πίσω από τις ανακαλύψεις να δώσουν ονόματα στα στοιχεία αυτά.

Μετά τις προτάσεις τους, υπήρξε μια περίοδος δημόσιας διαβούλευσης στην οποία εξετάστηκαν τα ονόματα αυτά, για το αν πληρούν τις προϋποθέσεις.

Γενικά, η ονομασία ενός στοιχείου έχει κάποιους κανόνες. Το όνομα πρέπει να είναι όνομα μυθολογικού προσώπου, κάποιας παρεμφερούς ουσίας, μιας χώρας ή περιοχής, περιγραφικού επιθέτου μιας ιδιότητας του στοιχείου ή ονόματος ενός επιστήμονα (συνήθως του επιστήμονα που το ανακάλυψε). Από κει και πέρα υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί στην κατάληξη του. Αν ανήκει στις ομάδες 1 – 16 έχει την κατάληξη “-ium”, στην ομάδα 17 την κατάληξη “-ine” και στην 18, την λεγόμενη ομάδα των ευγενών αερίων, την κατάληξη “-on”. Επίσης μια συνθήκη είναι το όνομα αυτό να μπορεί να μεταφραστεί εύκολα στις υπόλοιπες γλώσσες.

0608176_ec_periodictable

Για το στοιχείο με τον ατομικό αριθμό 113, η ερευνητική ομάδα του RIKEN Nishina Center for Accelerator-Based Science στην Ιαπωνία πρότεινε το όνομα Nihonium, με το σύμβολο Nh. Nihon είναι το όνομα της Ιαπωνίας στα Ιαπωνικά, και σημαίνει “Χώρα του ανατέλλοντος Ηλίου”. Το όνομα φυσικά έχει άμεση σύνδεση με την χώρα που ανακαλύφθηκε. Επίσης είναι το πρώτο στοιχείο που ανακαλύπτεται σε ασιατική χώρα.

Το στοιχείο 115 ονομάστηκε Moscovium, με το σύμβολο Mc, μετά από πρόταση της ομάδας του Joint Institute for Nuclear Research στην Dubna της Ρωσίας, τιμώντας φυσικά την Μόσχα, πρωτεύουσα της χώρας. Από την ίδια ομάδα, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Livermore National ήρθε και η ονομασία του στοιχείου 118, Oganesson με σύμβολο το Og. Με αυτόν τον τρόπο τιμήθηκε ο καθηγητής Yuri Oganessian, λόγω της προσφοράς του στην επιστήμη.

Το στοιχείο 117 ονομάστηκε Tennessine, με το σύμβολο Ts, μετά από πρόταση της ομάδας των πανεπιστημίων Vanderbilt και Livermore National, τα οποία συνεργάστηκαν με το Oak Ridge National Laboratory για την ανακάλυψη του. Το όνομα προφανώς επιλέχθηκε για την περιοχή του Tennessee στην οποία ανήκουν τα τρια ιδρύματα.

the-periodic-tables-4-new-elements

“Μπορεί τα ονόματα αυτά να δείχνουν εγωκεντρικά για μερικούς, αλλά είναι συμβατά με την ονοματολογία της Ένωσης.” σχολίασε ο Jan Reedijk, ο οποίος συντόνισε την ονοματοδοσία των στοιχείων αυτών μέσω της συνεργασίας των ερευνητικών αυτών κέντρων. “Το σημαντικό είναι ότι οι ανακαλύψεις αυτές γίνανε μέσω της διεθνούς συνεργασίας, και αυτό αποτελεί τον πυρήνα της επιστημονικής έρευνας” συμπλήρωσε.

Αν έπρεπε να χωρέσω τον εαυτό μου σε τρεις λέξεις, αυτές θα ήταν: Αστρονομία, Σειρές και Gaming. Μετά μουσικής βεβαίως.

Το MAXMAG είναι ένα νέο διαδικτυακό περιοδικό, που σκοπεύει να παρέχει ενημέρωση επάνω σε ζητήματα κοινωνικά, πολιτιστικά, αλλά και πολιτικά. Η κάθε στήλη μας αντιπροσωπεύει και ένα ξεχωριστό πεδίο, καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο ένα ευρύ πλαίσιο ενδιαφερόντων του κάθε αναγνώστη ξεχωριστά.