Tesla – Στόχος: το καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

SHARE

Tesla

Η Tesla Inc. είναι μια αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, εταιρεία αποθήκευσης ενέργειας και κατασκευής ηλιακών πάνελ με έδρα το Palo Alto της Καλιφόρνια. Ιδρύθηκε το 2003 και ειδικεύεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στις μπαταρίες ιόντων λιθίου αποθήκευσης ενέργειας και στα φωτοβολταϊκά πάνελ οικιακής χρήσης (μέσω της θυγατρικής της SolarCity)

Ο CEO Elon Musk έχει πει ότι οραματίζεται την Tesla ως <<μια τεχνολογική εταιρεία και ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία με τελικό στόχο την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε προσιτές τιμές για τον μέσο καταναλωτή>>.

Η Tesla ιδρύθηκε το 2003 από τους Martin Eberhard και τον Marc Tarpenning αν και στο site της εταιρείας αναφέρονται ως συνιδρυτές ο Elon Musk, ο JB Straubel και o Ian Wright. Το όνομα της προέρχεται από τον Σέρβο – Αμερικανό ηλεκτρολόγο μηχανικό και φυσικό Νίκολα Τέσλα.

Το πρώτο αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε απο την Tesla ήταν το 2005 με το όνομα Roadster. Η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία με την Lotus που η δεύτερη θα παρήγαγε όλο το αμάξωμα χωρίς τον κινητήρα. Το Roadster χρησιμοποιούσε ενα ηλεκτρικό κινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος που το προερχόταν απ’ ευθείας από το αρχικό σχέδιο του 1882 του Νίκολα Τέσλα.

Οι Eberhard και Tarpenning χρηματοδοτούσαν την εταιρεία μέχρι τον πρώτο γύρο χρηματοδοτήσεων από venture funds το 2004. Ο Musk παρείχε το μεγαλύτερο μέρος από τα 7,5 εκατ. USD που συλλέχθηκαν και έτσι έγινε πρόεδρος του Δ.Σ. Και ανέλαβε και και εκτελεστικούς ρόλους.

Η Tesla μέχρι το 2010 που πραγματοποίησε την πρώτη δημόσια προσφορά των μετοχών της και εισήχθη στο χρηματιστήριο ήρθε αρκετές φορές αντιμέτωπη με την χρεοκοπία. Από το 2004 και τον πρώτο γύρο χρηματοδοτήσεων μέχρι το 2009 είχαν πραγματοποιηθεί άλλοι τέσσερις, είχαν αλλάξει δυο CEOs μέχρι να αναλάβει ο Elon Musk ( το 2008 ), είχε απολυθεί το 35% του προσωπικού και η εταιρεία είχε χρηματοδοτηθεί με 187 εκατ. USD και είχε παραδώσει 147 αυτοκίνητα. Η Daimler AG και η Toyota αγόρασαν μετοχές της εταιρείας για να την σώσουν. Ακόμα το 2009 η Tesla έλαβε χαμηλότοκα δάνεια ύψους 465 εκατ. USD από το υπουργείο ενέργειας των Η.Π.Α. Τα χρήματα αυτά εισέρρευσαν στα ταμεία της εταιρείας το 2010 και υποστήριξαν την κατασκευή και την παραγωγή του Model S και την ανάπτυξη της τεχνολογίας του κινητήρα. Εν τελεί στις 29 Ιουνίου του 2010 πραγματοποιήθηκε η πρώτη δημόσια προσφορά των μετοχών της Tesla μέσα από αυτήν την διαδικασία συλλέχθηκαν 226 εκατ. USD.

Advertisement

Τον Αύγουστο του 2016 η Tesla εξαγόρασε την SolarCity εταιρεία η οποία εξειδικεύεται στην παραγωγή ηλιακών πάνελ.

Τα μοντέλα

Τον Ιούνιο του 2012 ξεκίνησε η διανομή του Model S. ένα πλήρως ηλεκτρικό πεντάθυρο πολυτελές αυτοκίνητο που μπορεί με μια φόρτιση να διανύσει 540 km. Η πωλήσεις του Model S παγκοσμίως έφτασαν τις 100.000 το 2015.

Τον Σεπτέμβριο του 2015 άρχισαν οι παραδώσεις των πρώτων αυτοκινήτων Model X. Το δεύτερο αυτοκίνητο της Tesla είναι ένα crossover SUV πολυτελές πλήρως ηλεκτρικό και με εμβέλεια 381 – 475 km.

Το νεότερο μοντέλο το Model 3 παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2016. Τετράθυρο πολυτελές sedan μεσαίου μεγέθους. Με μια φόρτιση αποκτά αυτονομία για 350 km και τα μοντέλα μεγάλης ακτίνας 500 km. Μια εβδομάδα μετά την παρουσίαση του, είχαν γίνει 325.000 προπαραγγελίες περισσότερο από τρεις φορές οι πωλήσεις του Model S στο τέλος του 2015. Τον Αύγουστο του 2017 είχαν πραγματοποιηθεί 455.000 προπαραγγελίες και κατά μέσο όρο αυξάνονταν με 1800 την ημέρα.

Στις 16 Νοεμβρίου του 2017 ο Elon Musk παρουσίασε ένα ηλεκτροκίνητο ήμι – φορτηγό και το καινούριο σπορ αυτοκίνητο της Tesla που θα ονομάζεται και αυτό Roadster.

Tesla
O Elon Musk παρουσιάζει το ήμι – φορτηγό και το νέο Roadster

Οι στρατηγικές

Η στρατηγική της Tesla για την αυτοκινητοβιομηχανία της βασίζεται στην δημιουργία αυτοκινήτων με κύκλο ζωής παρόμοιο με ενός τεχνολογικού προϊόντος και και αρχικά στοχεύει σε εύπορους αγοραστές. Στην συνέχεια επεκτείνεται σε μεγαλύτερες αγορές με χαμηλότερη τιμή. Η μπαταρία και η τεχνολογία ηλεκτρικής μετάδοσης της κίνησης θα αναπτύσσεται και θα χρηματοδοτείται μέσα από τις πωλήσεις των προηγούμενων μοντέλων. Το Roadster ήταν χαμηλής παραγωγής και με τιμή 109.000 USD το Model S και το Model X στόχευαν στην ευρύτερη αγορά πολυτελείας και το Model 3 στοχεύει σε αγορές υψηλότερου όγκου ζήτησης.

Advertisement

Η στρατηγική για την παραγωγή στηρίζεται σε ένα υψηλό ποσοστό καθετοποίησης (80% το 2016) η οποία περιλαμβάνει την παραγωγή εξαρτημάτων και την ιδιοκτησία των υποδομών. Η Tesla λειτουργεί εργοστάσια τεραστίου μεγέθους με σκοπό να αποκτήσει οικονομίες κλίμακας. Ακόμα παράγει ηλεκτρικά εξαρτήματα του κινητήρα για άλλες εταιρείες παραγωγής αυτοκινήτων όπως το RAV 4 EV της Toyota. Η καθετοποιημένη παραγωγή είναι σπάνια στην αυτοκινητοβιομηχανία όπου οι εταιρείες συνήθως αναθέτουν την παραγωγή του 80% των εξαρτημάτων σε εξωτερικούς προμηθευτές και αυτές επικεντρώνονται στην παραγωγή του κινητήρα και στην τελική συναρμολόγηση.

Το 2017 η Tesla για κάποιους μήνες ξεπέρασε την Ford και την General Motors σε κεφαλαιοποίηση αγοράς. Έτσι έγινε η πιο πολύτιμη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Τον Ιούνιο του 2017 εμφανίστηκε για πρώτη φόρα στην λίστα του Fortune 500.

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Είμαι φοιτητής στο τμήμα Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης στο Πάντειο και και μ' αρέσει να μαθαίνω συνεχώς καινούρια πράγματα. Έτσι στον ελεύθερο μου χρόνο διαβάζω βιβλία, από οικονομικά και αστυνομικά μέχρι φυσική και ρωσική λογοτεχνία. Ακόμα μ' αρέσει να ακούω μουσική και να πηγαίνω που και που στον κινηματογράφο για μια καλή ταινία.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG