Επιχειρηματικό πλάνο: 5 μικρές συμβουλές

Business plan ή επιχειρηματικό πλάνο είναι ένα επίσημο αρχείο στο οποίο η εκάστοτε επιχείρηση ή οργανισμός καταγράφει ένα πλάνο με τους στόχους της, καθώς και τους λόγους για τους οποίους είναι επιτεύξιμοι. Όταν το Business plan δημιουργείται για μία εταιρεία που δραστηριοποιείται χρόνια και επιθυμεί να αλλάξει πρόσωπο προς το κοινό, τότε θα πρέπει να περιλαμβάνει στόχους , πιθανές έρευνες και όλους τους λόγους που θα αιτιολογούν το γιατί οι αλλαγές που θέλει να κάνει είναι επιτεύξιμες για τα επόμενα 3-5 χρόνια.

Το ετήσιο business plan είθισται να δημιουργείται στην αρχή έτους για ευνόητους λόγους. Έτσι παρακάτω παραθέτουμε κάποια χρήσιμα tips, που ενδεχομένως να σας βοηθήσουν.

1. Ανάλυση S.W.O.T.

Το ακρωνύμιο S.W.O.T. σημαίνει Strengths – Weaknesses -Opportunities -Threats. Η ανάλυση S.W.O.T. είναι ένα εργαλείο στρατηγικού σχεδιασμού, το οποίο χρησιμοποιείται από τις επιχειρήσεις ή τους οργανισμούς όταν πρόκειται να κάνουν ένα σημαντικό βήμα για την εξέλιξη τους ή για να δουν πού βρίσκονται σε σχέση με τους στόχους που έχουν θέσει ή θέλουν να θέσουν. Έτσι μέσω της συγκεκριμένης ανάλυσης μελετώνται τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία της επιχείρησης, καθώς και οι ευκαιρίες και οι απειλές που παρουσιάζονται. Τα δύο πρώτα (Strengths- Weaknesses)   εστιάζουν στο εσωτερικό περιβάλλον, ενώ τα δύο τελευταία (Opportunities – Threats) στο εξωτερικό περιβάλλον.

Είναι αρκετά σημαντικό να επενδύσετε αρκετό χρόνο στη συγκεκριμένη ανάλυση, έτσι ώστε να δείτε ποιοι παράγοντες θα επηρεάσουν το μέλλον της επιχείρησής σας και να δείτε πως μπορείτε να “πολεμήσετε” τις αδυναμίες της επιχείρησης, να επικεντρωθείτε και να κάνετε μεγιστοποιήσετε τα δυνατά στοιχεία σας, να εκμεταλλευτείτε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ευκαιρίες και να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά τις απειλές που παρουσιάζονται ή θα παρουσιαστούν. Να θυμάστε ότι πάντα και σε κάθε περίσταση υπάρχουν και τα 4 στοιχεία και ποτέ δε λείπει κάποιο!

Advertisement

2. Μάθε καλύτερα το κοινό σου!

Κάθε επιχείρηση ή οργανισμός υπάρχει για ένα σημαντικό λόγο: επειδή κάποιος χρειάζεται το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρει. Και αυτός ο συγκεκριμένος λόγος είναι που εξασφαλίζει τη μακροβιότητα του οργανισμού ή της επιχείρησης! Αν θέλεις λοιπόν να προσφέρεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον πελάτη σου, καλό θα ήταν να τον γνωρίσεις λίγο καλύτερα. Ίσως λοιπόν θα ήταν χρήσιμο να διεξάγεις ένα customer survey. Στόχος του survey είναι τελειώνοντάς το να ξέρεις ποιο είναι το προφίλ του πελάτη που στοχεύεις.

3. Ρεαλισμός

Όταν κάνετε πλάνο για τη χρονιά είναι πολύ πιθανό να βρείτε τον εαυτό σας πολύ αισιόδοξο. Είναι πιθανόν να θέλετε να πετύχετε κάποιους στόχους, οι οποίοι είναι πολύ υψηλοί. Μετρήστε λοιπόν με προσοχή τους διαθέσιμους πόρους, καθώς και το χρόνο υλοποίησης του πλάνου.  Αν για παράδειγμα το budget σας είναι 100 ευρώ δεν είναι δυνατόν να φτιάξετε πλάνο που να βασίζεται σε budget των 300. Προσέξτε όμως γιατί και το αντίστροφο είναι εξίσου επικίνδυνο, αφού το να έχεις πόρους και να μην τους εκμεταλλευτείς μπορεί να σε κρατήσει αρκετά πίσω.

Εξίσου σημαντικός είναι και ο χρόνος, αφού πρέπει να λάβετε υπόψιν τον πραγματικό χρόνο που παίρνει να γίνουν τα Operations καθώς και τα πιο συχνά προβλήματα που προκύπτουν.

4. Μην ξεχάσετε το ανθρώπινο δυναμικό!

O διάσημος συγγραφέας, Motivation speaker & σύμβουλος marketing Simon Sinek είπε το εξής: “Οι πελάτες δε θα αγαπήσουν ποτέ μια εταιρεία, αν πρώτα δεν την αγαπήσουν οι άνθρωποι που δουλεύουν σε αυτήν.” Οπότε είναι σημαντικό να μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε το ανθρώπινο δυναμικό στο πλάνο σας. Και όχι δεν εννοώ μόνο τα θέματα περί μισθών (αυξήσεις, μειώσεις, περικοπές), απολύσεις και προσλήψεις. Βάλτε στο πλάνο πράγματα που θα δώσουν περισσότερα κίνητρα στους εργαζομένους σας και θα τους αναπτύξουν. Άλλωστε όσο έχουν κίνητρο κάνουν ποιοτικότερη δουλειά και όσο αναπτύσσονται αυτοί, αναπτύσσεται και η επιχείρησή σας! Παρακάτω σας σας παραθέτουμε ένα TedX Talk που ενδεχομένως να σας πείσει για την αξία του self motivation:

Advertisement

5. Ανταγωνισμός

Tέλος ασχοληθείτε με τον ανταγωνισμό αλλά όχι σε σημείο που να ακούτε και λαμβάνετε υπόψιν τις φήμες που κυκλοφορούν. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας στην αγορά εργασίας, αλλά μείνετε στα actual facts και αποφύγετε τις υποθέσεις και τις αρνητικές συγκρίσεις.

Πηγές:

https://goo.gl/kGjs3i

https://goo.gl/aZMJna

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Σπουδάζω Φιλολογία, αλλά κάθε μέρα θέλω να μαθαίνω και κάτι διαφορετικό. Όταν βρίσκω χρόνο διαβάζω λογοτεχνία, ταξιδεύω ή ψάχνω το επόμενο πράγμα με το οποίο θα ασχοληθώ. Πιστός μου σύντροφος σε κάθε ασχολία μου -νέα ή παλιά- ο καφές.

Αφήστε ένα σχόλιο

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG