Bήματα για μια κερδοφόρα επιχειρηματική ιδέα

13469724-l
Συχνά, συναντώ επιχειρηματίες στους οποίους πραγματικά περισσεύουν οι λαμπρές ιδέες για νέα προϊόντα. Φαίνεται ότι κάθε μέρα στη ζωή τους, την αφιερώνουν στο να αναπτύσσουν νέες ιδέες. Πρόκειται για προσεκτικά άτομα, πάντα ερευνητικά, διορατικά που συνεχώς αναζητούν (και συχνά ανακαλύπτουν) το επόμενο μεγάλο βήμα.
Η προσπάθειά τους έγκειται στο να επιλέξουν την πιο βιώσιμη επιχειρηματική ιδέα (εκείνη, δηλαδή, που μαζεύει τις περισσότερες πιθανότητες επιτυχούς υλοποίησης) μέσα από την πληθώρα ιδεών που έχουν καταλήξει, ώστε να την εφαρμόσουν.

Οι δύο τύποι επιχειρηματιών προς μια ιδέα

Στον προσωπικό μου φιλικό κύκλο, βλέπω και τους δύο τύπους χαρακτήρων. Ο πρώτος τύπος είναι η πεμπτουσία του πραγματικού «επιχειρηματία», ο οποίος έχει ιδρύσει και αναπτύξει αρκετές εταιρείες και έχει ήδη ξεκινήσει πρόσφατα μία καινούρια.
Ο δεύτερος τύπος επιχειρηματία είναι εκείνος που καταβάλλει πραγματικά μεγάλες προσπάθειες να εντοπίσει το επόμενο προϊόν ή υπηρεσία, που θα καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών. Κατά καιρούς, με ρωτάνε εάν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη μέθοδος για να φτάσουν στην σύλληψη αυτής της μεγάλης ιδέας.

Σήμερα, είμαι στην ευχάριστη θέση να μοιραστώ μαζί σας την διαδικασία για την δημιουργία και την σύλληψη μιας μεγάλης ιδέας, μόνο σε έξι απλά βήματα:

1. Άπειρες ιδέες
Οι επιχειρηματικές ιδέες μπορεί να είναι μικρές και απλές, ή μεγάλες και πολύπλοκες. Το πάθος για ένα αντικείμενο μπορεί να είναι η γένεση μίας συναρπαστικής ιδέας. Είναι πολύ πιθανό να προέρχονται από ένα αγαπημένο χόμπι. Ένα νέο προϊόν μπορεί να προκύψει από κάποιον ο οποίος θέλει να μεταθέσει υπό ένα νέο πρίσμα κάτι που ασχολείται μαζί του από καιρό, αλλά δεν μπορεί να του δώσει μία τελική μορφή. Είτε επίσης από τη σκέψη κάποιου άλλου να αναμείξει δύο διαφορετικούς κλάδους σε ένα εντελώς νέο πεδίο δραστηριότητας.
2. Γνώση
Οι ιδέες γενικά αναπτύσσονται από γνωστά και πραγματικά γεγονότα της ανθρώπινης δράσης και όχι στη σφαίρα της φαντασίας. Εκείνοι που ιδρύουν τους επιχειρηματικούς οργανισμούς, παράγουν τολμηρές ιδέες κατέχοντας ένα υψηλό επίπεδο γνώσεων που αποκτήθηκαν μέσω της μελέτης, της εκπαίδευσης και της εμπειρίας. Όσοι πέτυχαν πολλά σε αυτό τον τομέα στο παρελθόν, έχουν επωφεληθεί από τα διδάγματα προηγούμενων εκπαιδευτικών εμπειριών, τα οποία αποτέλεσαν το θεμέλιο λίθο της πλήρους κατανόησης για την μετέπειτα πορεία τους.
3. Η σύνδεση του «παζλ»
Κατά τη γνώμη μου, η σύλληψη της μεγαλοφυούς ιδέας αποτελεί μία αποκάλυψη που προκύπτει από την ικανότητα ενός ατόμου να συνδέσει διανοητικά την σχέση ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα διαφορετικά ή συναφή μεταξύ τους, πραγματικά περιστατικά. Όταν ενώνονται, δημιουργούν μια σαφή εικόνα μίας νέας πραγματικότητας, που δεν είχε προκύψει στο παρελθόν, ή δεν είχε ποτέ αναπτυχθεί και εκμεταλλευτεί εμπορικά. Αυτό βέβαια θέλει προσοχή και καλή μελέτη, ώστε η ιδέα να μην γίνει προβληματική πριν την γεννησή της .

Advertisement

Παράδειγμα του ανωτέρου:

α) Η μητέρα φύση «φιλοξενεί» άφθονα φυσικά διαμάντια
β) Υλοποίηση χημικών διεργασιών,
γ) Έντονη πίεση
δ) Σημαντικά υψηλή θερμότητα
ε) Όλα τα παραπάνω, εστιάζονται έντονα στην αλλαγή της εσωτερικής δομής των ατόμων του άνθρακα.
4. Δοκιμάστε την ιδέα
Αυτό οδηγεί στη συγκέντρωση των πληροφοριών την οποία ακολουθεί μια στοχαστική πρόβλεψη που θα μπορούσε να εξηγήσει το όλο ζήτημα. Η διαδικασία συνεχίζεται με ένα πείραμα για να ελέγξει την ορθότητα της πρόβλεψης, στο οποίο έπεται η συλλογή, ανάλυση και ερμηνεία των δεδομένων. Η διαδικασία ολοκληρώνεται με μία δοκιμασμένη και βιώσιμη λύση.
Εν ολίγοις, πιστεύω ότι όλες οι μεγάλες ιδέες τελικά αποδεικνύονται επιτυχείς με την επιστημονική μέθοδο της ανακάλυψης.
5. Βάλτε σε χρονοδιάγραμμα τις επιχειρηματικές ιδέες
Μερικές καινοτόμες ιδέες θα καλύψουν τις ανάγκες των καταναλωτών σήμερα. Άλλες πάλι, ενώ μπορεί να σχεδιάζονται τώρα, δεν αναμένεται να καλύψουν στην παρούσα φάση τις αγοραστικές απαιτήσεις. Το χρονοδιάγραμμα παίζει σπουδαίο ρόλο στην ιδέα σε σημείο το πότε θα ξεκινήσει η ολοκλήρωση, το πώς θα γίνουν τα στάδια ολοκλήρωσης και τέλος το αποτέλεσμα της ιδέας. Η ιδέα εκτελείται με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θέλουμε να ξεκινήσουμε, με την σωστή έρευνα, δηλαδή ξέρουμε πως και που θα απευθυνθούμε και αν έχουμε το αποτέλεσμα με το πέρασμα του χρόνου που θέλουμε .
Τα περισσότερα από αυτά έγιναν στα πλέον διάσημα προϊόντα της αγοράς, που δεν θα μπορούσαν ποτέ να φανταστούν εκείνοι οι ερευνητές, αλλά με τη διαφορά ότι αυτό συνέβη 30 χρόνια μετά τη γέννηση της αρχικής ιδέας.
6. Είναι καλή η ιδέα που σκεφτήκατε;
Θυμηθείτε ότι μία επιχειρηματική ιδέα δεν αξίζει τίποτα τουλάχιστον μέχρι να γίνει αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης, όπου οι πελάτες θα πληρώσουν για να αποκτήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία πάνω στην οποία βασίστηκε. Μερικές ιδέες είναι απίστευτα κερδοφόρες. Άλλες ενδεχομένως να είναι ένα αποτυχημένο όνειρο. Μάθετε να ξεχνάτε γρήγορα τα «άσχημα όνειρα». Μη σπαταλάτε το χρόνο σας, την ενέργεια και τα χρήματά σας. Στο τέλος, οι αξιοσημείωτες ιδέες οδηγούν σε ελκυστικά προϊόντα που κερδίζουν σημαντικά μερίδια αγοράς από ενθουσιώδεις αγοραστές. Ο στόχος του κάθε «ονειροπόλου» (με την έννοια του σκεπτόμενου) επιχειρηματία είναι να καθορίσει ποια ιδέα θα είναι η καλύτερη ανάμεσα σε πολλές επιλογές. Το αποτέλεσμα της ιδέας θα φανεί με τον καιρό, ώστε να μπορέσουμε να γίνουμε ευέλικτοι σε τυχόν δυσκολίες και ενδεχόμενου αρνητικού αποτελέσματος της ιδέας .

Advertisement

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Απόφοιτος τουΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ στο τμήμα λογιστικής. Έγινε μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος με την ιδιότητα του φοροτεχνικού Β΄ Τάξης. Είναι ειδικευμένος-έμπειρος λογιστής στα βιβλία τρίτης κατηγορίας και στην κατασκευή εξειδικευμένων αναφορών (reports), οικονομικών καταστάσεων και αποτελεσμάτων επιχειρήσεων .

Αφήστε το σχόλιο σας

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG