Διακοπές παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες

 

Οι διακοπές του καλοκαιριού έχουν σαν βασικό στόχο την ανάπαυλα και την ξεκούραση των μαθητών, καθώς και την εμπέδωση αυτών που έχουν μάθει με λειτουργικό και δημιουργικό τρόπο. Αυτή η περίοδος τους δίνει την δυνατότητα να ασχοληθούν με άλλες δραστηριότητες, ξέγνοιαστα κι ευχάριστα, αλλά και να περάσουν περισσότερο ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά τους, χωρίς πίεση. Οι διακοπές τους επιτρέπουν να ωριμάσουν σωματικά και συναισθηματικά, έτσι ώστε όταν έρθει η ώρα της επιστροφής τους στο σχολείο να έχουν περισσότερα εφόδια για να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες και καινούργιες σχολικές απαιτήσεις.

Οι καλοκαιρινές  διακοπές των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες ειδικότερα, είναι μια περίοδος στον χρόνο τους που μπορούν να την εκμεταλλευτούν και να την αξιοποιήσουν με έναν σωστό σχεδιασμό και πρόγραμμα, ώστε να καταστεί ωφέλιμη. Στο διάστημα αυτό το παιδί είναι αναγκαίο να περάσει όμορφα και ξέγνοιαστα, μακριά από το άγχος και την πίεση των σχολικών απαιτήσεων. Ωστόσο, η απόλυτη απραξία και αποδιοργάνωση μπορεί να οδηγήσουν το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες σε αποσυντονισμό, με κίνδυνο να απομακρυνθεί πάρα πολύ από όλες τις γνωστικές δραστηριότητες και να δυσκολευτεί πολύ στην επαναπροσαρμογή του στην επόμενη σχολική τάξη. Κατά τη διάρκεια των διακοπών λοιπόν, οι γονείς θα πρέπει να φροντίσουν να υπάρχει για το παιδί τους, ένα καθημερινό πρόγραμμα δομημένο με δραστηριότητες που θα έχουν επιλεγεί από κοινού με το παιδί τους. Πρέπει να εμπεδώσει το παιδί ότι δεν τιμωρείται, απλά οργανώνει τον ελεύθερο χρόνο του. Όταν το παιδί εμπλακεί σε ευχάριστα δομημένες δραστηριότητες που έχει επιλέξει, μόνο του θα τονώσει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή του, πράγμα που λείπει από τις σχολικές του δραστηριότητες λόγω των αποτυχιών που γνωρίζει. Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων οι γονείς θα πρέπει να ενισχύουν τα θετικά στοιχεία του παιδιού και την προσπάθεια που καταβάλλει στις δραστηριότητες που έχει εμπλακεί.

Διακοπές
Πηγή: infokids.gr

Ενδεικτικές Δραστηριότητες:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

1.Συνέχιση του εκπαιδευτικού προγράμματος με άλλους – πιο ελεύθερους και λειτουργικούς για το παιδί – τρόπους με στόχο την εμπέδωση και την γενίκευση.

Υπάρχουν πάρα πολλές δραστηριότητες την περίοδο των διακοπών που θα βοηθήσουν το παιδί στην γνωστική του εξέλιξη. Τα παιχνίδια στην θάλασσα με την άμμο και τα βότσαλα μπορούν να τονώσουν τις γραφοκινητικές και μαθηματικές ικανότητες του παιδιού. Η ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων που θα επιλεγούν κατά τις διακοπές από το παιδί μπορούν να γίνουν ένα περίφημο βοήθημα για την μαθησιακή του υποστήριξη κλπ.

2.Αναγνώριση των αναγκών του για ψυχοκινητική τόνωση και εκτόνωση μέσω μη δομημένων ή λιγότερο δομημένων δραστηριοτήτων.

Το παιδί μπορεί ενδεικτικά να αναζητήσει και να επιλέξει να ενταχθεί σε αθλητικές δραστηριότητες, σε ομάδες απασχόλησης (από τους τοπικούς συλλόγους), να εμπλακεί σε καλλιτεχνικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις, να ασχοληθεί με την φύση και με άλλες δημιουργικές δραστηριότητες.

Έτσι θα ενισχυθεί ως προς την κοινωνικοποίησή του, την καλλιέργεια της προσωπικότητάς του, την ανάδειξη των ταλέντων του, την ωρίμανση, την αυτοεκτίμηση και την γενικότερη ψυχοσωματική εξέλιξή του.

3.Αναγνώριση της ανάγκης του να έρθει πιο κοντά στην οικογένεια και να απολαύσει μαζί της ελεύθερο χρόνο χωρίς άγχος, αίσθηση αποτυχίας και πίεση.

Το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, γνωρίζει τις δυσκολίες του και αισθάνεται άσχημα που δεν μπορεί να τα καταφέρει και που απογοητεύει τους γονείς του. Η εποχή των διακοπών λοιπόν το βοηθά να αποφορτιστεί και να αισθανθεί ισότιμο μέσα στην οικογένειά του. Οι δραστηριότητες λοιπόν που θα επιλεχθούν από τους γονείς κατά τις διακοπές, θα πρέπει να είναι διασκεδαστικές και ομαδικές, να έχουν συγκεκριμένο στόχο (οργάνωση, εκπαίδευση κλπ), να έχουν επιλεχθεί από κοινού με το παιδί και φυσικά να τηρείται πιστά το πρόγραμμά τους μέχρι να ολοκληρωθούν. Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάει κανείς ότι ο καλύτερος τρόπος για να μάθει ένα παιδί, είναι αυτός που καλλιεργεί την φαντασία του, το κίνητρό του και τις ικανότητές του δηλαδή, το δομημένο παιχνίδι.

Διακοπές
Πηγή: papyroc.gr

 

Δείτε και:

https://youtu.be/5O-qTxbJaxQ

https://youtu.be/n0jqC9i-Am4

Πηγή:

eidikospaidagogos.gr

 


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Μιχαέλα Καλλιανιώτη

Ονομάζομαι Μιχαέλα Καλλιανιώτη και είμαι τελειόφοιτη του τμήματος Φιλοσοφίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στα 22 μου χρόνια, αγαπώ ιδιαίτερα το διάβασμα, τα ταξίδια και τους μαθητές μου!

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;