Pullmans Palace Car: Ταξιδεύοντας με τρένο το 1800

SHARE

Ταξιδεύοντας με τρένο το 1800. Η εταιρεία Pullman Palace Car ιδρύθηκε από τον George Pullman. Kατασκεύαζε σιδηροδρομικά οχήματα από τα τέλη του 19ου αιώνα έως τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, κατά τη διάρκεια της έκρηξης των σιδηροδρομικών γραμμών στις Ηνωμένες Πολιτείες. 

Ο George Pullman περνώντας το βράδυ του στο κάθισμα σε ένα τρένο, ταξιδεύοντας από το Buffalo για το Westfield της Νέας Υόρκης, εμπνεύστηκε να σχεδιάσει ένα βελτιωμένο βαγόνι, το οποίο θα περιελάμβανε κλινάμαξες για όλους τους επιβάτες.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, το επάνω μέρος της κουκέτας θα αναδιπλωνόταν σαν τον εναέριο χώρο αποσκευών ενός σύγχρονου αεροσκάφους. Το βράδυ η επάνω κουκέτα θα ξεδιπλωνόταν προς τα κάτω, πάνω από τις δύο μπροστινές καρέκλες δημιουργώντας μια σχετικά άνετη κουκέτα για το βράδυ. Για τα σημερινά δεδομένα αυτός είναι ένας λιτός τρόπος διαμονής από πλευράς παροχών αλλά τότε ήταν μια σημαντική βελτίωση συγκριτικά με την προηγούμενη διάταξη χώρου. Οι κουρτίνες παρείχαν ιδιωτικότητα και επιπλέον υπήρχε λουτρό για γυναίκες και άντρες στο τέλος του κάθε βαγονιού.

τρένο

Ο George καθιέρωσε την εταιρεία του «Pullman Palace Car» το 1862 και έχτισε πολυτελή βαγόνια για ύπνο με χαρακτηριστικές μοκέτες, κουρτίνες, καρέκλες, βιβλιοθήκες και τραπέζια για χαρτοπαίγνια και ένα απαράμιλλο επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών. Προσέλαβε έναν τεχνίτη στα καταστήματα της Alton, ο οποίος μαζί με άλλους δύο εργαζόμενους μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες, χωρίς προσχέδιο δημιούργησαν τα πρώτα βαγόνια για τρένο «Pullman». Αυτά τα βαγόνια είχαν δέκα «τμήματα», καθένα με επάνω και κάτω κουκέτες. Οι κουκέτες ήταν εξοπλισμένες με στρώματα και κουβέρτες, αλλά χωρίς σεντόνια και μαξιλαροθήκες. Το ξύλο κερασιάς χρησιμοποιήθηκε παντού, ενώ το πάνω μέρος των πλυντηρίων ήταν μαρμάρινο. Τα καθίσματα ήταν ντυμένα με κόκκινο βελούδο, αλλά δεν υπήρχαν χαλιά.

Advertisement

Μια πηγή λέει ότι δαπανήθηκαν 1.000 δολάρια σε κάθε βαγόνι, ενώ μια άλλη 8.000 δολάρια. Η Pullman Palace Car, είναι επίσης γνωστή για την «απεργία Pullman»  που οργανώθηκε από τους εργαζόμενους και τους ηγέτες των συνδικάτων το 1894.

         τρένο      τρένο

Το εσωτερικό του τρένου

PULLMANS PALACE CAR : ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΡΕΝΟ ΤΟ 1800

Η τραπεζαρία

Mετά το θάνατο του George Pullman το 1897, ο Robert Todd Lincoln, γιος του Αβραάμ Λίνκολν, έγινε πρόεδρος της εταιρείας. Η εταιρεία έκλεισε το εργοστάσιο στο Σικάγο το 1955. Η Pullman αγόρασε την Standard Steel Car Company το 1930 κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης και η συγχωνευθείσα εταιρεία ήταν γνωστή ως Pullman-Standard Car Manufacturing Company. Η εταιρεία διέκοψε την παραγωγή της μετά τα βαγόνια της Amtrak Superliner το 1982 και τα υπόλοιπα σχέδια της αγοράστηκαν το 1987, όταν απορροφήθηκε από τη Bombardier.

Την 1η Ιανουαρίου 1900, αφού αγόρασε πολλές συναφείς και ανταγωνιζόμενες εταιρείες, αναδιοργανώθηκε ως The Pullman Co., που χαρακτηρίζεται από τη φράση «Ταξίδεψε και Κοιμήσου με Ασφάλεια και Άνεση». 

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Aπόφοιτη της Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών του ΤΕΙ Αθηνών και μεταπτυχιακό Interior Design στη Ρώμη. Λάτρης της "vintage" αισθητικής, του χορού και της μεταξοτυπίας. Εργάζεται στην Αθήνα στον τομέα της διακόσμησης και του visual merchandising.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG