Πώς ο χαρακτήρας μας επηρεάζει τη διακόσμηση

Η άποψη ότι το γούστο, οι επιλογές μας και ο χαρακτήρας μας είναι άμεσα συνυφασμένα είναι γνωστή. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που δηλώνουν φανατικοί οπαδοί της και προσπαθούν να εξάγουν συμπεράσματα από επιλογές απλές και καθημερινές. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τον τρόπο που κάποιος επιλέγει να διακοσμήσει το χώρο του. “Το σπίτι μας είναι ο καθρέπτης της ψυχής μας”· κάτι τέτοιο δε μοιάζει παράλογο, αφού πρόκειται για το μέρος όπου περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας. Είναι λογικό επομένως, πως θα έχει και τη δική του, προσωπική σφραγίδα.

Ξεκινώντας από τα βασικά…

Χρώματα: Όπως οι περισσότεροι ήδη γνωρίζουν, τα χρώματα σ’ έναν χώρο έχουν σημαντική επίδραση στην ψυχολογία ενός ατόμου και συγχρόνως προδίδουν πολλά για την προσωπικότητά του. Υπάρχουν διάφορες ερμηνείες για το τι δηλώνει κάθε χρώμα ξεχωριστά. Κατά γενική παρατήρηση, οι πιο ψυχρές αποχρώσεις δηλώνουν πως το άτομο που τις επιλέγει είναι μάλλον κλειστός χαρακτήρας και απόμακρος. Οι αποχρώσεις που είναι πιο “ζεστές” αντίθετα, προτιμώνται από ανθρώπους κοινωνικούς, εκδηλωτικούς, και αισιόδοξους. Οι έντονες αποχρώσεις φανερώνουν άτομα δραστήρια, δυναμικά και με πολύ πάθος. Συγχρόνως όμως, προκαλούν περισσότερη ένταση, γι αυτό και συνήθως αποφεύγονται από αγχώδεις χαρακτήρες.

Υλικά και επιφάνειες: Πολλοί υποστηρίζουν πως τα υλικά που χρησιμοποιεί κανείς στο χώρο του, έχουν κάποια σύνδεση με τον χαρακτήρα του. Πιο αναλυτικά, όσοι επιλέγουν υλικά και επιφάνειες ανθεκτικά στο πέρασμα του χρόνου (π.χ. μάρμαρο), είναι συνήθως άνθρωποι που δεν αγαπούν τις αλλαγές και επενδύουν σε κάτι σταθερό, τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά. Αντίθετα, εκείνοι που προτιμούν υλικά λιγότερο ανθεκτικά (π.χ. γυψοσανίδα) είναι άτομα που θέλουν ποικιλία και εναλλαγές. Φυσικά, θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν και το εάν πρόκειται για ιδιοκτήτη ή ενοικιαστή σπιτιού. Όπως είναι λογικό, ένας ενοικιαστής είναι λιγότερο πιθανό να επενδύσει σε κάποιο ανθεκτικό (και συνεπώς ακριβό) υλικό, ανεξαρτήτως χαρακτήρα.

…οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά

Διακοσμητικά: Τα διακοσμητικά που υπάρχουν σ’ ένα σπίτι φανερώνουν κι αυτά πολλά για τον ιδιοκτήτη του. Αρχικά, ένα άτομο που διαθέτει πολλά διακοσμητικά στοιχεία, όπως φωτογραφίες ή δώρα αγαπημένων του προσώπων, συνήθως είναι αρκετά συναισθηματικό και δεμένο με ανθρώπους και καταστάσεις. Αντίθετα, ένα άτομο που δεν χρησιμοποιεί τέτοια στοιχεία στη διακόσμησή του, τείνει να είναι περισσότερο απόμακρο και ανεξάρτητο συναισθηματικά. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο εδώ, είναι τα διακοσμητικά που έχουν σχέση με την παράδοση και τον πολιτισμό. Η ύπαρξή τους φανερώνει, πως πρόκειται για κάποιον που στηρίζει τη ζωή του στην ιστορία και την κουλτούρα κάποιου λαού. Ακόμη σημαίνει πως οι πεποιθήσεις του παίζουν σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις του γενικότερα. Τέλος, τα πολλά σουβενίρ από άλλες χώρες, δηλώνουν προφανώς την αγάπη του κατόχου τους στα ταξίδια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οργάνωση: Τέλος, ακόμη και η οργάνωση ενός σπιτιού ή χώρου αποκαλύπτει πολλά πράγματα για τον χαρακτήρα ενός ατόμου. Ένας χώρος ακατάστατος και με πολλά αντικείμενα, φανερώνει έναν αυθόρμητο και παρορμητικό χαρακτήρα, που δεν περιορίζεται από κανόνες. Σε αντίθετη περίπτωση, ένας χώρος τακτοποιημένος, με λιτές γραμμές και λίγα αντικείμενα σημαίνει πως πρόκειται για ένα άτομο πιο συγκροτημένο και οργανωτικό, που ακολουθεί τους κανόνες και έχει πειθαρχία. Το παράδοξο ίσως, είναι πως πολλοί υποστηρίζουν ότι η ακαταστασία ενός δωματίου είναι περισσότερο ωφέλιμη για όσους ασχολούνται με κάποια τέχνη καθώς κάνει τους ανθρώπους πιο… δημιουργικούς!


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Κατερίνα Αναστασίου

Μόνιμη κάτοικος Θεσσαλονίκης και φοιτήτρια πολιτικών επιστημών. Λάτρης της μόδας και της διακόσμησης, και πιστή ακόλουθος ποικίλων tutorials και DIYs. Τρελή για δημιουργία και νέες ιδέες.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;