Μια καλλιτεχνική ματιά στους φόνους του «Snowtown»

Snowotwn
Πηγή εικόνας: thedailybest.com

Πριν από, σχεδόν, μια εικοσαετία, ένα προάστιο της Αυστραλίας ταλανίζεται από μια εκ των πιο σοκαριστικών υποθέσεων με τίτλο: «Snowtown Murders». Η υπόθεση εκτός του αριθμού θυμάτων που άφησε πίσω, κλυδωνίζει τα δεδομένα λόγω της «αρρώστιας» που κατακλύζει μια ολόκληρη κοινότητα και όχι αμιγώς των θυτών της και των αδίστακτων προθέσεών τους. Το 2011 λοιπόν, ένας πολλά υποσχόμενος Αυστραλιανός σκηνοθέτης ονόματι, Justin Kurzel, εμφανίζεται στο προσκήνιο των εγχώριων φεστιβάλ με ένα νοσηρό σκηνοθετικό ντεμπούτο επηρεασμένο από μια αληθινή ιστορία που ταρακούνησε την φτωχογειτονιά Adelaide της Νότιας Αυστραλίας κατά την δεκαετία του ‘90.

Έπειτα από μια τραυματική εμπειρία σεξουαλικής κακοποίησης από τον πατριό τους, ο έφηβος James και τα αδέρφια του βρίσκουν μια σπίθα λύτρωσης στο πρόσωπο του νέου συντρόφου της μητέρας τους και σωτήρα τους. Ο John έρχεται σαν όαση για να σώσει τον νεαρό James από την σκοτεινή του πραγματικότητα, από μια πραγματικότητα κατά την οποία πασχίζει να βροντοφωνάξει «βοήθεια» και να αποδώσει με λέξεις τα αίσχη που του συμβαίνουν. Μια πραγματικότητα ίδια κατά βάθος με των γειτόνων και συγγενών του, σε μια πόλη ξεχασμένη από την αστυνομία, τον πολιτισμό αλλά και τον ίδιο τον Θεό. Μια μητέρα που οδηγείται από την μία κακή επιλογή συντρόφου στην άλλη, παιδιά που αποζητούν με κάθε κόστος μια πατρική φιγούρα να συμπληρώσει το κενό της οικογενειακής δομής και ο John, ένας βαθύτητα προβληματικός άντρας που γνωρίζει καλά να κρύβει την ψυχασθένειά του πίσω από την πρόφαση της αναζήτησης της δικαιοσύνης, περιβάλλουν την ανεκδιήγητη πραγματική ιστορία του «Snowtown».

Πηγή εικόνας: blogspot.com

Ο John με σαδιστικές διαθέσεις εισχωρεί αργά και βασανιστικά στην οικογένεια Vlassakis και καταφέρνει να κατακτήσει την καρδιά όλων με μια ροπή προς εκείνη του νεαρού James, ο οποίος φαίνεται μέσα από εκείνον να βρίσκει την δύναμη που κάποιος του αφαίρεσε φασιστικά και τον «ευνούχισε» καθιστώντας τον αδύναμο να ανταπεξέλθει στους κανονισμούς τόσο του John όσο και της ίδιας της ζωής. Ο John, αποφασισμένος να εξοντώσει το «κακό» που μαστίζει την κοινωνία και αντικατοπτρίζεται στους παιδόφιλους και αργότερα και σε ευρύτερες κοινωνικές ομάδες, παίρνει τον James υπό την προστασία του και τον παροτρύνει να πάρει εκδίκηση.

Με το προσωπείο του ήρωα, ο John πείθει τον James να τον ακολουθήσει στο σκοτεινό ταξίδι του, κυνηγώντας αποβράσματα της κοινωνίας, παιδεραστές, έπειτα ομοφυλόφιλους, κι έπειτα απλώς αδύναμους και αργότερα ακατάλληλους να ζουν σε αυτό τον κόσμο σύμφωνα με τους δικούς του όρους ανθρώπους, καταλήγοντας να αφανίζει -με συνεργούς τα ίδια τα θύματα αυτών- σχεδόν όλη την περιοχή. Με έναν αρρωστημένα δομημένο τρόπο, το «Snowtown» εξελίσσεται από μια ιστορία εκδίκησης σε μια αποδόμηση ενός αδυσώπητου εγκληματία με καταστροφικά ηγετικές τάσεις που βρήκε το τέλειο εξιλαστήριο θύμα για να υλοποιήσει τις ανήθικες, καταπιεσμένες, αρρωστημένες του διαθέσεις που μετά την γνωριμία του με τον ευάλωτο James, έγιναν πραγματικότητα και κλόνισαν και επισήμως την εμπιστοσύνη για το ανθρώπινο είδος.

Snowtown
Πηγή εικόνας: adelaidenow.com

Η υπόθεση «Snowtown» δικαίως συγκλόνισε τη δημόσια σφαίρα και έμεινε ανεξίτηλη στη λίστα με τα πιο ακραία εγκλήματα στην παγκόσμια ιστορία, με μια δίκη που συγκαταλέγεται στις πιο διάσημες όλων των εποχών. Γνωστή και ως «η υπόθεση με τα πτώματα στα βαρέλια», οι «φόνοι του Snowtown» έλαβαν χώρα υπό την καθοδήγηση του μοχθηρού, σαδιστή John Bunting, ο οποίος βασιζόμενος σε φήμες, επέλεγε ετσιθελικά το ποιος αξίζει να γλιτώσει από τα φονικά του χέρια και ποιος όχι, επικαλούμενος την θέληση να «καθαρίσει» το αμαυρωμένο όνομα μιας υποβιβασμένης πόλης που συν τοις άλλοις, υποφέρει από σφοδρή εγκληματικότητα. Ο Justin Kurzel, στηριζόμενος σε μια αληθινή και οικτρά φρικιαστική θεματολογία, αποτυπώνει με αξιοζήλευτη ευχέρεια την συνέχεια εκείνου του καλογυρισμένου ντοκιμαντέρ που απαθανατίζει ορισμένα από τα πιο αποκρουστικά ντοκουμέντα και βοηθά την φαντασία μας να εμπλουτίσει εκείνες τις θεωρίες για τα κίνητρα πίσω από τις φονικές πράξεις. Με υπομονετική και ταυτοχρόνως διεξοδική ματιά στα πρόσωπα των ψυχρόαιμων χαρακτήρων, ο έως τότε άπειρος σκηνοθέτης αφήνει μια αριστουργηματική δουλειά να κάνει ποδαρικό στην επερχόμενη φιλμογραφία του, με μια ζηλευτή ατμόσφαιρα που λίγοι έχουν καταφέρει να χτίσουν, μανιπουλάροντας τους θεατές με τον ίδιο τρόπο που καταφέρνει ο John να φέρει βόλτα τον κεντρικό ήρωα.

Advertising

 

Δείτε εδώ το trailer της ταινίας:

Advertising

Η Μαρία Δήμου έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης και ασχολείται με τη σκηνοθεσία και την αρθρογραφία. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Screwball: Ένα ξεχασμένο είδος για τους λάτρεις του παλιού Χόλυγουντ και της κωμωδίας

 Οι screwball comedies είναι ένα υποείδος της κλασικής κωμωδίας, που

Αντώνης Παντιώρας: Το Θέατρο Σκιών δε θα χαθεί

Συνέντευξη με τον πρόεδρο του Πανελληνίου Σωματείου Θεάτρου Σκιών, καραγκιοζοπαίχτη