Πριν την διασημότητα του σκηνοθέτη (Craig Gillespie) και του πρωταγωνιστή (Ryan Gosling) στο ευρύτερο κοινό και τις επόμενες δουλειές τους, οι συγκυρίες έφεραν στο προσκήνιο τον καλύτερο εαυτό και των δύο σε μια ήπιων τόνων, αλλά αρκετά υποτιμημένη γλυκόπικρη ταινία, με πρωτοφανές σενάριο και λιτή, όμως ουσιώδη σκηνοθετική ματιά. Το «Lars and the Real Girl», αποτελεί ένα Καναδέζικο διαμάντι, χαμένο στην ποικιλία των ανεξάρτητων ταινιών της εποχής αλλά ίσως και μια από τις ισχυρότερες, έως τώρα, ερμηνείες του Ryan Gosling, στον οποίο μοιάζει να ταιριάζει ιδιαιτέρως αυτό το είδος ταινιών.

Ο μοναχικός Lars, μένει στο γκαράζ απέναντι από τον αδερφό και την εγκυμονούσα κουνιάδα του, σε μια μικρή Αμερικάνικη επαρχιακή πόλη. Ενώ οι γείτονες και οι δικοί του ανησυχούν για την συνεχώς αδιάφορη συμπεριφορά του απέναντί τους αλλά και την επικίνδυνα έντονη συναναστροφή αποκλειστικά με τον εαυτό του, η συνέχεια των γεγονότων θα μετατρέψει τις φοβίες τους σε πραγματικότητα και την κατάσταση του Lars, εξαιρετικά δύσκολη. Μετά από τις αλλεπάλληλες, πιεστικές προτροπές του αδερφού του και της γυναίκας του να κοινωνικοποιηθεί και να βρει μια καλή κοπέλα, εκείνος αγοράζει μια αληθοφανή (και ανατομικά «σωστή») κούκλα από το ίντερνετ και την συστήνει ως το νέο πρόσωπο στην ζωή του. Την ήσυχη, ανάπηρη Bianca. Ύστερα από το πρώτο σοκ, εν τέλει η οικογένεια και ως εκ τούτου και όλοι οι υπόλοιποι κάτοικοι της πόλης με τους οποίους -αναγκαστικά και μη- συναναστρέφεται σε καθημερινή βάση, υποδέχονται την νέα του σύντροφο με επιείκεια και σεβασμό ως προς το πρόσωπό του. Παρ’ ότι πρόκειται για κάτι εμφανώς αλλόκοτο, οι άνθρωποι που έχει δίπλα του, ακόμη και αν εκείνος αδυνατεί να το κατανοήσει εξ αρχής, αποδέχονται με αγάπη την επιλογή του και την στηρίζουν, αποδεικνύοντας έκαστος το ενδιαφέρον που ανέκαθεν κατείχε στο να γνωρίσει καλύτερα τον Lars.

Lars and the Real Girl
Πηγή εικόνας: imdb.com

Το «Lars and the Real Girl», είναι μια ξεχωριστή ιστορία ανιδιοτελούς αγάπης, που μπορεί να κρύβεται στα πιο άψυχα πράγματα και όταν αποκαλύπτεται, φέρνει στην επιφάνεια πολλά συναισθήματα που καταπατώνται και θάβονται υπό την σκιά της ανιαρής ρουτίνας της καθημερινότητας. Μετά τον χαμό του πατέρα τους, αλλά και το ψυχολογικό τραύμα του άτυχου θανάτου της μητέρας τους κατά την διάρκεια της γέννας, τα δύο αδέρφια ακολουθούν φανερά μια εξ ολοκλήρου διαφορετική πορεία, μοιάζοντας ο μικρότερος Lars, να μην έχει αποδεχτεί πλήρως την εξέλιξη των πραγμάτων και των αλλαγών στην ζωή του μεγάλου του αδερφού. Ως Βενιαμίν της οικογένειας, ο Lars φαίνεται να ξεχάστηκε κάπου στο διπλανό γκαράζ του πατρικού τους σπιτιού και ταυτόχρονα σε ένα προσωπικό μπουντρούμι, μοναξιάς και δειλίας. Αιώνια σημαδεμένος από τις ενδοοικογενειακές πληγές του παρελθόντος, αρνείται να αντιμετωπίσει την εγκυμοσύνη της κουνιάδας του, ως χαρμόσυνο συμβάν, παρά αποφεύγει με κάθε ευκαιρία οποιαδήποτε επαφή μαζί τους, σαν να προβλέπει ότι θα ξαναπληγωθεί. Φοβούμενος γενικότερα ότι υπάρχει η πιθανότητα να συμβεί κάτι το οποίο θα τον πονέσει ψυχικά, αποστασιοποιείται από το ανθρώπινο είδος και κλείνεται ολοένα και περισσότερο στον εαυτό του, δείχνοντας να μην εμπιστεύεται κανέναν.

Όπως η μυθολογική ιστορία του Πυγμαλίωνα, ο πρωταγωνιστής ερωτεύεται παράφορα ένα στατικό ομοίωμα, φτιαγμένο από υλικά, διαθέτωντας μόνο την ψυχή που επιλέγει να του δώσει ο κάτοχός του, οφειλόμενο κυρίως στην φαντασία που διαθέτει εκείνος. Την φροντίζει σαν αληθινό άνθρωπο, την πλένει και την βάζει για ύπνο, σαν να της προσφέρει όλα εκείνα που ο ίδιος αποζητάει, μέσα από μια συντροφικότητα που του λείπει. Κάποτε το συναίσθημα αυτό προερχόταν από την ανάγκη του να νιώσει την στοργικότητα μιας μητέρας που δεν γνώρισε ποτέ, όμως πλέον έχει εξελιχθεί σε αυτό που βλέπει ως παράδειγμα από τον μεγάλο του αδερφό και την δική του -εν δυνάμει- οικογένεια, η οποία ετοιμάζεται να χτιστεί, γκρεμίζοντας την ίδια στιγμή και τις προσδοκίες του Lars να βρει ποτέ κάτι αντίστοιχο. Η Bianca, λειτουργεί ως ο τρόπος του να επικοινωνήσει και να πολεμήσει τους δαίμονες που τον τραβάνε πίσω και τον εμποδίζουν να κάνει πράξεις τις επιθυμίες του. Στην πραγματικότητα όμως, το αφεντικό είναι ο ίδιος ο Lars και τις εντολές και για τους δύο, τις ορίζει εκείνος, παρά το γεγονός ότι ενίοτε μοιάζει να συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.

Lars and the Real Girl
Πηγή εικόνας: imdb.com

Γυρνώντας πίσω στον χρόνο, όπου η διάδοση του διαδυκτύου στις ζωές των ανθρώπων γινόταν άλλοτε με ταχύτατους ρυθμούς και σε περιοχές όπως η πόλη όπου διαδραματίζεται το «Lars and the Real Girl», ίσως και με βραδύτερα βήματα, αναβιώνουμε τον ενθουσιασμό που επικρατούσε για το καινούργιο αυτό μέσο, διαρκώντας και για αρκετά χρόνια μετέπειτα. Μοιάζοντας η ταινία να λαμβάνει χώρα σε μια πιο ξεχασμένη χρονικά εποχή, οι κάτοικοι της πόλης, δείχνουν δέος ως προς τον πρωτοπόρο τρόπο να πραγματοποιείς άμεσες αγορές μέσω διαδικτύου. Όπως επίσης, η σχέση του Lars και της Bianca και η πρώτη τους επαφή, είναι μια παρομοίωση των διαδυκτιακών γνωριμιών και μια νύξη για τις μοντέρνες, όμως ψυχρές ιντερνετικές διαπροσωπικές σχέσεις. Η Bianca αποτελεί την εντέλεια «προσωποποιημένη» και δεν θυμίζει σε τίποτα τις γυναίκες που ο Lars συναντάει καθημερινά. Ούτε και της νεαρής συναδέλφου του, που δεν σταματάει να δείχνει ανελλιπώς το ερωτικό της ενδιαφέρον ως προς αυτόν. Γνωρίζει ότι εκείνη ποτέ της δεν θα τον κρίνει, δεν θα τον περιορίσει και δεν θα τον πληγώσει. Συναισθήματα που αντιστρέφονται με το πέρας της ταινίας, όταν η Bianca, θα ξεκινήσει να γίνεται υπερβολικά αγαπητή από τους κατοίκους της πόλης και θα απαιτούν να συμμετέχει σε όλα τα κοινά, παραμελώντας τον για αρκετές ώρες της ημέρας. Κάτι που δεν ήταν στα σχέδιά του εξ αρχής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εν αντιθέσει με τις περισσότερες που πραγματεύονται την ζωή στις μικρές πόλεις, το «Lars and the Real Girl», με σεναριακή και σκηνοθετική πρωτοτυπία και εκπληκτικά σαγηνευτική λιτότητα, δείχνει μια άλλη πτυχή των ανθρωπίνων σχέσεων. Συγκρίνει την περιοχή και τους κατοίκους της με μια μεγάλη οικογένεια, που δεν παύει να δείχνει το ενδιαφέρον της για εκείνους από τους οποίους αποτελείται και αυτομάτως καταρρίπτεται μια οπτική γωνία, που μια συντριπτική πλειοψηφία ταινιών αποτυπώνει. Η σύζυγος του αδερφού του Lars (υποδυόμενη άπταιστα από την Emily Mortimer), δεν σταματάει πουθενά ώστε να αποδείξει στον Lars, ότι είναι επιθυμητός και όλοι θα ήθελαν ένα κομμάτι παραπάνω από εκείνον, το οποίο ο ίδιος μοιάζει τόσο καιρό να μην επιθυμεί να δώσει. Με πυγμή, επιμονή και μητρικό ένστικτο, καταφέρνει να πείσει και τον άντρα της να αφήσει στην άκρη τους ενδοιασμούς του για το πως σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν την ιδιαιτερότητα του Lars και να τον προστατεύσει, ό,τι κι αν εκείνος επιλέξει να κάνει.

Δείτε το trailer της ταινίας εδώ:

 


Δώστε τη δικιά σας βαθμολογία

ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΟΣΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΔΙΝΕΤΕ

Μέσος όρος: 3.3 / 5. Συνολικά βαθμολόγησαν: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Λίγα λόγια για τον συντάκτη