Ο Πάνος Δεληγιάννης και οι «Ευτυχισμένοι Πρίγκιπες»

«Δεν θα πάω στην Αίγυπτο», είπε το Χελιδόνι. «Πάω στον οίκο του Θανάτου. Ο θάνατος είναι ο αδελφός του Ύπνου, έτσι δεν είναι;»

Ο θάνατος είναι ο αδελφός του Ύπνου, έτσι δεν είναι; αναρωτιέται η μικρή πρωταγωνίστρια, λίγο πριν πέσει η αυλαία της παράστασης «Ο Ευτυχισμένος Πρίγκιπας» του Όσκαρ Ουάϊλντ. Ο σκηνοθέτης, Πάνος Δεληγιάννης, χειρίζεται αριστοτεχνικά τις έννοιες του ονείρου και της σκληρής πραγματικότητας, και χαρίζει μια ταινία-ντοκιμαντέρ, «γροθιά στο στομάχι.»

Ο κινηματογράφος Δαναός αναφέρει χαρακτηριστικά στην επίσημη σελίδα του:

Από την καρδιά μιας φαβέλας του Ρίο ντε Τζανέιρο έως το Άγαλμα του Χριστού Λυτρωτή, το θέατρο ανοίγει τα φτερά μιας ομάδας παιδιών για μια ελεύθερη πτήση πάνω από τους φόβους, τα όνειρα τους και τις ακραίες αντιφάσεις της πόλης τους όπου όπλα και κρουστά χτυπάνε στον ίδιο ξέφρενο ρυθμό. Η ταινία γυρίστηκε σε μία από τις πιο σκληρές φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο και ακολουθεί μία ομάδα παιδιών καταγράφοντας το χρονικό της μύησης τους στην τέχνη του θεάτρου.

«Ο Ευτυχισμένος Πρίγκιπας» του Όσκαρ Ουάϊλντ, το έργο που ονειρεύονται να ανεβάσουν, είναι η αφορμή για τις πρωτόγνωρες αλλαγές που θα φέρει το θέατρο στον τρόπο με τον οποίο βλέπουν τον εαυτό τους, το γκέτο τους, τη γεμάτη αντιφάσεις πόλη τους, μια πόλη που ακροβατεί ανάμεσα στην τυφλή βία και τις ξέφρενες φιέστες ενώ την ίδια ώρα οι νεαροί ήρωες του ντοκιμαντέρ ακροβατούν ανάμεσα στο όνειρο του θεάτρου και τη σκληρή πραγματικότητα.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑΣ

Δίχως διδακτισμούς και εύκολες συγκινήσεις, ο Πάνος Δεληγιάννης πάει το σινεμά ένα βήμα παραπέρα. Εστιάζει σε πορτρέτα ρεαλιστικά, ελεύθερα. Φωτογραφίζει το πραγματικό πρόσωπο της βραζιλιάνικης κοινωνίας. Οι διάλογοι, τα εκτενή πλάνα, η φωτογραφία της Χριστίνας Μουμούρη, και οι δυστοκίες που αντιμετωπίζει η ομάδα του θεατροπαιδαγωγού Σωτήρη Καραμεσίνη μέχρι να ολοκληρώσει το σκοπό της, είναι τα ισχυρά δεσμά μεταξύ εικόνας-θεατή. Θέτουν στο επίκεντρο κίνητρα για εποικοδομητικούς διαλόγους μετά το πέρας της ταινίας. Η υποκριτική των μικρών πρωταγωνιστών της ταινίας πλαισιώνεται τόσο από λεκτικά όσο και από μη λεκτικά μηνύματα. Μηνύματα που αποτυπώνουν την αλήθεια της στιγμής, τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τα όνειρα και τις προσδοκίες των παιδιών. Ο θάνατος είναι μια «συνηθισμένη λέξη» πλέον για εκείνα.

Advertisement

Η ταινία σταδιακά μεταβάλλεται σε ένα κινηματογραφικό παιχνίδι όπου τα σύνορα ανάμεσα στα συμβάντα και την αναπαράσταση χάνονται. Το σκοτάδι σβήνει. Οι προβολείς φωτίζουν σκηνή και κοινό ξανά. Το χειροκρότημα πηγαίο και αυθόρμητο. Η ταινία προσπαθεί να σπάσει την ομερτά της φαβέλας και να αναδείξει τη νωπή πραγματικότητα. Ο σεβασμός, η αγάπη, οι δεσμοί που αναπτύσσονται, οι αξίες της μόρφωσης και η επιμονή στην παιδεία, φωτίζουν την άκρη του τούνελ. Ένα αξιοθαύμαστο ντοκιμαντέρ που στο τέλος καταφέρνει να ολοκληρώσει με επιτυχία όλους τούς στόχους του. Καλλιτεχνικούς και ανθρώπινους.

Οι «Ευτυχισμένοι Πρίγκιπες», προβλήθηκαν το Σαββατοκύριακο 24 και 25 Νοεμβρίου στο Δαναό. Συνεχίζονται και στις 8 του μήνα.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.

Οι παιδαγωγικές αρχές που διέπουν τον Σωτήρη Καραμεσίνη και την ομάδα του  καθ’ όλη την διάρκεια της ταινίας με ενέπνευσαν με πάθος και όραμα. Ως ένας αδαής φοιτητής Παιδαγωγικών Σπουδών, έθεσα στον ίδιο μου τον εαυτό το εξής ερώτημα:  Αλήθεια, πόσο τεράστια αξία έχει το έργο ενός τέτοιου ανθρώπου; Ποια η αξία μιας τέτοιας αποστολής σε επικίνδυνη ζώνη; Μακάρι να καταφέρω και εγώ κάτι παρόμοιο. Λίγο παραπάνω χαμόγελο δεν έβλαψε ποτέ κανέναν…

Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ Ανεξάρτητων Ταινιών του Όσλο.

Εταιρία παραγωγής : Oxymoron Films (Athens)
Παραγωγός : Αργύρης Παπαδημητρόπουλος
Συμπαραγωγή : Foss Productions, FassB Filmproduktions, EΡΤ, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
Συμπαραγωγοί : Στέλιος Κοτιώνης, Ernst Fassbender
Σκηνοθέτης : Πάνος Δεληγιάννης
Σενάριο : Νατάσσα Σέγκου, Πάνος Δεληγιάννης, Σωτήρης Καραμεσίνης
Διεύθυνση Φωτογραφίας : Χριστίνα Μουμούρη
Μοντάζ : Δημοσθένης Ράπτης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Rodrigo Palazzo
Πρωταγωνιστούν : Σωτήρης Καραμεσίνης, Rosana Barros, Maria Augusta Montera, Flavia Bittencourt
Εγγραφή ήχου : Marcos Fernando Luciano – “Take final Produções”
Sound design, re-recording mix : Άρης Λουιζιώτης, Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος
Audio post production : Milk Audio
Colorist : Άγγελος Μάντζιος
Μουσική : Os Alacantos- Tauâ de Lorena, Laura Gabriela
πρόσθετη μουσική : Αικατερίνη Καραμεσίνη
Καλλιτεχνική επιμέλεια αφίσας : Φλώρα Χατζή
Πληροφ. : Αργύρης Παπαδημητρόπουλος Παραγωγός www.argyris.film
Πάνος Δεληγιάννης Σκηνοθέτης www.panosdeligiannis.com

Advertisement

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

https://www.danaoscinema.gr/

 

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Σπουδάζω στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών. Δύο είναι τα πάθη μου: Τα παιδιά και η Αγγλία! Αν και αταίριαστα μεταξύ τους, αυτά τα δυο κρύβουν ολόκληρες ιστορίες...

Αφήστε το σχόλιο σας

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG