Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
      • Εγκλήματα
      • Ελλάδα 1821
      • Επιστήμονες
      • Ιστορία
      • Καλλιτέχνες
      • Μικρασιάτικη Καταστροφή
      • Πολιτικοί
      • Συγγραφείς
    • Συνεντεύξεις
      • Life & Style
      • Επιστήμη & Έρευνα
      • Επιχειρηματικότητα
      • Λογοτεχνία
      • Ποιότητα Ζωής
      • Πολιτισμός
      • Τέχνες
      • Υπέρβαση Ζωής
      • Ψυχαγωγία
    • Πολιτισμός
      • Τέχνη
      • Φιλοσοφία
      • Μουσεία
      • Κοινωνία
      • Γλώσσα
      • Εκπαίδευση
      • Κουλτουρα
      • Αρχαιολογία
      • Ιστορία
      • Θρησκεία
      • Festival
    • Βιβλίο
      • Βιβλιολίστες
      • Βιβλιονέα
      • Βιβλιοπαρουσιάσεις
      • Βιβλιοπροτάσεις
      • Νέες Κυκλοφορίες
      • Παιδικό βιβλίο
      • Ποίηση & Ποιητές
      • Προτάσεις Συγγραφέων
      • Συγγραφείς
    • Ειδική Αγωγή
      • ΑμεΑ
      • ΔΕΠΥ
      • Διαταραχές Λόγου
      • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
      • Μαθησιακές Δυσκολίες
      • Νοητική καθυστέρηση
      • Προβλήματα Όρασης
    • Περιβάλλον
      • Άγρια Ζωή
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
      • Box Office
      • Specials
      • Κινηματογραφικά Νέα
      • Κριτικές
      • Λίστες Ταινιών
      • Προτάσεις Ταινιών
    • Μουσική
      • Happenings
      • Music News
      • Reviews
      • Tracklisting
      • Έρευνα
      • Χρονομηχανή
      • Προσωπικά
    • Θέατρο
      • Ηθοποιοί
      • Θεατρικές Μορφές
      • Θεατρικές Προτάσεις
      • Θεατρική Ατζέντα
      • Θεατρική εκπαίδευση
      • Θέατρο και παιδί
      • Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
      • Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων
      • Οικονομικό Θέατρο
      • Παρουσιάσεις Παραστάσεων
      • Πρεμιέρες
      • Προσεχώς
      • Τελευταίες Παραστάσεις
    • Τηλεόραση
      • #EditorsChoice
      • Series Review
      • Tv Guide
      • Tv People
      • TvNewsflash!
      • VintageTv
      • Where Are They Now
      • Προτάσεις Σειρών
      • Σειρές
      • Τηλεταινίες
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
      • Guide
      • Άγνωστες Φωτογραφίες
      • Απόψεις
    • Gaming
      • Classics
      • Gaming Reviews
      • Tabletop
      • Techday
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
      • Αισθητική
      • Άσκηση
      • Γυναικολογία
      • Διατροφή
      • Ιατρικά νέα
      • Υγεία και πρόληψη
    • Μόδα & Ομορφιά
      • Μόδα
      • Ομορφιά
    • Design
      • Αρχιτεκτονική
      • Διακόσμηση
      • Φτιάξτο μόνος σου
    • Ψυχολογία
      • Κοινωνική Ψυχολογία
      • Πειράματα στην Ψυχολογία
      • Ψυχολογία & τέχνη
      • Ψυχολογία στην παιδική ηλικία
    • Αψυχολόγητα
      • Ξαφνικά Συνέβη
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
      • Tips
      • Εργασία
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
      • Event
      • Προϊστορία
      • Ανθρώπινο Σώμα
      • Διάστημα
      • Πλανήτες
      • Ανακαλύψεις
      • Επιστήμονες
    • Τεχνολογία
      • Event
      • Smart Living
        • Προστασία
      • Smartphones
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
      • Ρομπότ
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
      • Max Ταξίδια
      • Ελλάδα
        • Ηπειρώτικη Ελλάδα
        • Νησιωτικη Ελλαδα
      • Εναλλακτικός Τουρισμός
      • Εξωτερικό
        • Αμερική
        • Ασία
        • Αφρική
        • Ευρώπη
        • Ωκεανία
    • Άγνωστη Ελλάδα
      • Άγνωστη Αθήνα
      • Άγνωστη Ήπειρος
      • Άγνωστη Θεσσαλονίκη
      • Άγνωστη Θράκη
    • City Guide
      • Αθήνα
      • Αλεξανδρούπολη
      • Βιβλιοστέκια
      • Βόλος
      • Γεύση
      • Εξωτερικό
      • Ηράκλειο
      • Θεσσαλονίκη
      • Ιωάννινα
      • Κατερίνη
      • Κρήτη
      • Κύπρος
      • Λίστες με μαγαζία
      • Πάτρα
      • Πειραιάς
      • Προτασεις
  • PLUS
    • Next Chapter
      • Αυγερινός
      • Μια Εβδομάδα Ακόμα
      • Ο Δρόμος της Επανάστασης
      • Ουρανία
      • Πεταλούδα στο Φως
      • Πικραλίδες
      • Σπουδαία Γυναίκα
      • Σταυροδρόμι Ψυχών
    • #Egrapsa
      • Απόψεις
        • Θέατρο
      • Μικρές ιστορίες
      • Μόδα
      • Πληροφοριακά
      • Προσωπικές Εμπειρίες
      • Σκέψεις
    • Διαγωνισμοί
      • Διαγωνισμοί Θεάτρου
      • Διαγωνισμός Διηγήματος
      • Διαγωνισμός Παραμυθιού
      • Νικητές Διαγωνισμών
    • Podcasts
    • QUIZ
Κινηματογράφος Κριτικές Προτάσεις Ταινιών

Amer: Ένας φόρος τιμής στα αγαπημένα μας giallo

Από Μαρία Δήμου 26 Μαρτίου 2021
 Amer: Ένας φόρος τιμής στα αγαπημένα μας giallo

Το 2009, το σκηνοθετικό ζευγάρι Hélène Cattet και Bruno Forzani, μας έδωσαν με το πρώτο τους ντεμπούτο («Amer»), την ευκαιρία να απολαύσουμε μια διαφορετική -για τα δεδομένα του σήμερα- ταινία, ως φόρο τιμής στα αγαπημένα μας giallo.

Φανερά επηρεασμένοι από τους «μαέστρους» του ιταλικού horror σινεμά, τον Dario Argento, τον Mario Bava και τον Lucio Fulci (ίσως και μερικά ψήγματα από τον Joe D’Amato), προτείνουν την ανάδειξη ενός παλαιότερου είδους, ως νέο. Φυσικά από το «Amer» δεν απουσιάζουν οι «τρελές» τεχνικές των κλασσικών giallo (απότομα zoom in και zoom out, μυστηριώδη κοντινά πλάνα, αισθησιασμός και εμφαντικά χρώματα), με μερικές ακόμη προσωπικές πινελιές ελάχιστων διαλόγων (που αποτελούνται από μια μίξη γαλλικής και ιταλικής γλώσσας) και επιληπτικού μοντάζ.

Προσωπικά, θεωρώ το «Amer» περισσότερο κοντά στις ταινίες του Bava, καθ’ ότι το δίδυμο σκηνοθεσίας μοιάζει να νοσταλγεί συγκεκριμένες ταινίες του επιτυχημένου σκηνοθέτη, σε ένα αρκετά μεγάλο μέρος της ταινίας. Συγκεκριμένα, το πρώτο της κομμάτι (παρ’ ότι μας θυμίζει αρκετά τα χρώματα του «Suspiria» και του «Inferno») αλλά και τα επόμενα δύο, που αναφέρονται συχνά στο αριστουργηματικό «Lisa and the Devil». Επιδιώκοντας μια αβίαστη ροή στην θέαση της, ίσως να είναι ευκολότερο να χωρίσουμε τμηματικά την ταινία ως τρεις μεμονωμένες ταινίες μικρού μήκους.

Segment one

Το πρώτο σκέλος της ταινίας, θα μπορούσε να πει κανείς ότι αποτελεί μια άτυπη συνέχεια στην τελευταία ιστορία του «Black Sabbath» του Mario Bava. Μια τριμελής οικογένεια (η μητέρα, ο πατέρας και η μικρή τους κόρη), βρίσκεται σε πένθος για τον θάνατο του παππού. Αποσκοπώντας στο να βγάλουμε πόρισμα για το τι πραγματικά συμβαίνει στην πλοκή, παρακολουθούμε με δέος την ανήλικη Ana (η κόρη) και τον τρόπο που βιώνει την απώλεια μέσα από τα δικά της μάτια. Η ατμόσφαιρα εκτός από τα ψυχεδελικά χρώματα, περιλούζεται και με άπλετο μυστήριο και ο μόνος τρόπος να ξεδιαλύνουμε τα στοιχεία που μας δίνονται, είναι να ακολουθήσουμε το μικρό κορίτσι να περιπλανιέται σε ένα πελώριο σπίτι και να «ξεσκαλίζει» αντικείμενα. Η μυστηριώδης παρουσία μιας μαυροφορούσας φιγούρας που κάνει συχνά πυκνά την εμφάνιση της, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για την γιαγιά, η οποία φέρεται σαν μάγισσα που συσχετίζεται με κάποια δύναμη του κακού. Η τρομακτική όψη του νεκρού παππού στο κρεβάτι, η αλυσίδα του που μοιάζει να κρύβει μια ύπουλη δύναμη του κάτω κόσμου, η «αιωρούμενη» αίσθηση ότι το σπίτι περιβάλλεται από πνεύματα (εξού και το συχνό άκουσμα της σταγόνας που πέφτει από το πουθενά και μας «τρυπάει» τα αφτιά) και τα έντονα χρώματα που υπερισχύουν, ίσως να παραπέμπουν πολύ στην προαναφερθείσα ταινία του θρυλικού σκηνοθέτη, Bava, εντούτοις, ενδέχεται να είναι  απλώς παραπλανητικά. Μετά από μια αλλόκοτη εμπειρία, η μικρή τρέχει τρομαγμένη στο δωμάτιο των γονιών της, όπου γίνεται θεατής μιας προσωπικής τους στιγμής, κάτι που φαίνεται να την «τραυματίζει» ψυχολογικά. Και κάπως έτσι τελειώνει και το πρώτο μέρος της ταινίας.

Advertising
Loading...
Amer
Πηγή εικόνας: imdb.com

Segment two

Το δεύτερο σκέλος, ανοίγει με μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα σεκάνς για το πέρασμα της πρωταγωνίστριας από την παιδική στην εφηβική ηλικία. Δύο γοητευτικές κυρίες, η μητέρα και η κόρη, βολτάρουν ως δυο αιθέριες υπάρξεις στην γαλλική επαρχία, κατευθυνόμενες προς το κομμωτήριο. Παρακολουθούμε μια «σιωπηλή» διαμάχη ανάμεσα σε μια ώριμη γυναίκα που χάνει την αίγλη της νιότης και σε μια φρέσκια νεανική παρουσία, από την οποία αισθάνεται ότι απειλείται. Ακολουθεί μια κωμική πανδαισία πλάνων, από όπου εκλαμβάνουμε την αμοιβαία ζήλεια δύο γοητευτικών γυναικών, με σκοπό τα ανδρικά βλέμματα. Στην συνέχεια, η νεαρή χάνεται από τα μάτια της μητέρας της και καταλήγει απομονωμένη ανάμεσα σε μια «συμμορία» μηχανόβιων που εκμεταλλεύονται την ντροπαλότητα και το νεαρό της ηλικίας της. Τέλος, την βρίσκει η εκνευρισμένη μητέρα της και εκεί κλείνει και το δεύτερο μέρος της ταινίας.

Amer
Πηγή εικόνας: imdb.com

Segment three

Η ενήλικη Ana, ταξιδεύει ταραγμένη οδεύοντας προς το εγκαταλελειμμένο πατρικό της, με σκοπό την ανακαίνιση του. Μετά από μια σειρά βιωμάτων της ηρωίδας, θα ήταν αδύνατο να αρνηθούμε ότι έχουμε πλέον «δεθεί» με τον χαρακτήρα. Ωστόσο, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την ασυνήθιστη συμπεριφορά της και τις ιδιότυπες φαντασιώσεις της απέναντι στο αντρικό φύλο, που παρ’ όλα αυτά μοιάζει να φοβάται. Καταφτάνοντας στο αρχοντικό, αντικρίζει ένα σκονισμένο μνημείο μουσειακού χαρακτήρα, έναν χαοτικό κήπο, σκουριασμένα παράθυρα και σπασμένα αγάλματα. Εκτός από αυτά, αντιλαμβάνεται και μια ανεπιθύμητη παρουσία ενός μανιακού δολοφόνου, βγαλμένο κατευθείαν από ταινία του Argento. Με πιο ήπια χρώματα πλέον, κυριαρχεί το βαθύ μπλέ και η απουσία διαλόγων καλύπτεται με χαρακτηριστική giallo ηλεκτρονική μουσική υπόκρουση. Έως ότου να ξημερώσει, η Ana παλεύει στο ημίφως με τον δολοφόνο που την κυνηγάει, ενώ ακολουθεί ένα ενδιαφέρον plot twist, το οποίο δίνει στην ιστορία έναν άλλο χαρακτήρα.

Amer
Πηγή εικόνας: imdb.com

Οι τρεις ιστορίες φαίνονται ασύνδετες εκ πρώτης όψεως, με κοινό παρονομαστή αποκλειστικά την Ana. Παρ’ όλα αυτά, ο επίλογος της ταινίας και η ανατροπή του, βγάζει στο φως μια άλλη πτυχή για το τι ακριβώς παρακολουθούμε, για την οποία ίσως και να είχαμε μια υπόννοια από την αρχή. Η αλήθεια είναι ότι από το να βλέπουμε τρεις ιστορίες χωρίς συνοχή, θα αποτελούσε μεγαλύτερο ενδιαφέρον να έχει κάποια ουσία η θέαση ολόκληρου του έργου, ακολουθώντας την ζωή μιας ψυχικά διαταραγμένης γυναίκας, προσπαθώντας να αιτιολογήσουμε την συμπεριφορά της και ίσως και να ανακαλύψουμε μαζί τα ψυχικά «τραύματα» που υπέστει και τα γεγονότα που την στιγμάτισαν ώστε να έχει αυτή την κατάληξη. Αυτό ακριβώς αντιλαμβανόμαστε και στο κλείσιμο της ταινίας, αφού λίγο πριν τους τίτλους τέλους αρχίζουμε να αναλογιζόμαστε λίγο εκτενέστερα τα συμβάντα ένα προς ένα.

Ο διάχυτος αισθησιασμός, εδώ κάνει την εμφάνιση του με στοιχεία διαστροφικής και επικίνδυνης χροιάς, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η πρωταγωνίστρια το αντιμετωπίζει η ίδια έτσι (εξού και μια μανιέρα συγκεκριμένων πλάνων που λειτουργούν ως σκέψη της), ίσως εξαιτίας κάποιων βιωμάτων της από το παρελθόν. Με αυτό τον τρόπο, δίνεται μια επιπλέον δόση μυστηρίου και ιδιότυπου τρόμου, κάτι που κάνει την ταινία («Amer») ακόμη πιο ενδιαφέρουσα για ανάλυση.

Με διαφορά, η πρώτη ιστορία είναι η περισσότερο ελκυστική, κρίνοντας και από το μήκος της ανάλυσης της σε σύγκριση με τις υπόλοιπες. Όμως, παρακολουθώντας την μέχρι το τέλος είναι μια μαγική εμπειρία και οι «τολμηροί» που θα το καταφέρουν, δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να βγουν «χαμένοι». Αναμφίβολα, το «Amer» δεν πρόκειται για μια ευχάριστη ταινία για μεγάλο ποσοστό του κοινού, όμως είναι σίγουρα μια ευχάριστη «παρένθεση» στα τετριμμένα του σήμερα.

Δείτε εδώ το trailer της ταινίας:

Advertising
Loading...

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Report post

Μαρία Δήμου

author

Μόλις ανέβηκαν
Design

4 τρόποι να βάλεις την street art στο σπίτι σου

29 Νοεμβρίου 2023
Ιστορία

Παγκόσμια Ημέρα Αλληλεγγύης προς τον Παλαιστινιακό λαό – 29 Νοεμβρίου

29 Νοεμβρίου 2023
Festival

Οι φετινές εκθέσεις που αξίζει να επισκεφθούμε

29 Νοεμβρίου 2023
Ιστορία

Οργανωτική δομή και λειτουργία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας

28 Νοεμβρίου 2023

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κινηματογράφος

Μια καλλιτεχνική ματιά στους φόνους του «Snowtown»

Κινηματογράφος

Tarkovsky και Parajanov: Οι ποιητές του σελιλόιντ

Κινηματογράφος

Best. Christmas. Ever! Ή μήπως όχι;

Κινηματογράφος

The Killer: «Mείνε πιστός στο σχέδιό σου»

Κινηματογράφος

Napoleon: Ένα Βατερλό μετριότητας και (αχρείαστων) δηλώσεων

Κινηματογράφος

Ανατομία μιας Πτώσης: Κάτι παραπάνω από ένα δικαστικό θρίλερ

Κινηματογράφος

Hellboy: 2+1 ταινίες του ήρωα της κολάσεως

Κινηματογράφος

3 ελληνικές ταινίες μικρού μήκους που αξίζει να δείτε

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Συνεντεύξεις

ΩΡΛ: από το σύνδρομο eagle ως τη νόσο Μενιέρ

Κοινωνική Ψυχολογία

Ωριμότητα: Σε αγαπώ ή σε χρειάζομαι;

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2023 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED