Κινηματογράφος | Φεστιβάλ Καννών 2018: Ανακοινώθηκαν οι πρώτες ταινίες του επίσημου προγράμματος
Athens
30°
few clouds
Υγρασία: 70%
Άνεμος: 5m/s Ν-ΝΑ
Ανώτερη 30 • Κατώτερη 30
Weather from OpenWeatherMap

Φεστιβάλ Καννών 2018: Ανακοινώθηκαν οι πρώτες ταινίες του επίσημου προγράμματος

Ανακοινώθηκαν οι πρώτες ταινίες που θα συμμετέχουν στο Φεστιβάλ Καννών 2018 σε συνέντευξη τύπου. Ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Πιερ Λεσκίρ και ο διευθυντής Τιερί Φρεμό ενημέρωσαν τις  ταινίες που θα διεκδικήσουν τον Χρυσό Φοίνικα του 71ου Φεστιβάλ Καννών.

Έκπληξη θα σας προκαλέσει το γεγονός ότι από τη λίστα των 18 ταινιών του διαγωνιστικού τμήματος λείπουν ηχηρά ονόματα (όπως ο Τέρι Γκίλιαμ, ο Γιώργος Λάνθιμος, ο Αλφόνσο Κουαρόν, ο Γούντι Άλεν εκτός συναγωνισμού, και κυρίως η επιστροφή του Λαρς φον Τρίερ που την αναμένουμε ως το καλλιτεχνικό και πολιτικό γεγονός των Καννών).  Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός πως το Φεστιβάλ επιθυμεί να αλλάξει πλεύση (όπως υποσχέθηκε σε κάποιες πρώτες ανακοινώσεις), θέλει να φέρει κάτω από τους προβολείς στο επίσημο διαγωνιστικό του πρόγραμμα φρέσκα ονόματα και το «σινεμά του σήμερα», ή θα μας ανακοινώσει τα μεγάλα ονόματα σε μία δεύτερη δόση (κάτι που θεωρούμε πολύ πιο πιθανό).

«Θα δείτε στο πρόγραμμά μας μία νέα γενιά κινηματογραφιστών, μερικούς από τους οποίους δεν τους ξέρετε, τα ονόματά τους δεν τα έχετε ξανακούσει. Επιλέξαμε ταινίες φέτος χωρίς ατζέντα. Ταινίες που ξεχώρισαν. Ταινίες που δείχνουν τι σημαίνει να κάνεις σινεμά το 2018».

Αυτό που τόνισε μεταξύ άλλων ο Τιερί Φρεμό είναι η έμφαση στο σινεμά- στο κινηματογραφικό φορμά και στην σημασία της αίθουσας. Με αφορμή τη νέα ταινία της Αλις Ρορβάχερ «Lazzao Felice» που είναι γυρισμένη σε 16άρι φιλμ, αλλά και ασπρόμαυρες ταινίες του προγράμματος, ο Φρεμό ξεκαθάρισε στη συνέντευξη Τύπου ότι το φεστιβάλ έκανε κάλεσμα στους σκηνοθέτες να στείλουν τις ταινίες τους σε όποιο κινηματογραφικό φορμά. Μικρή σπόντα για το Netflix ίσως;

ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 

«Everybody knows» Ασγκάρ Φαραντί με τους Πενέλοπε Κρουζ, Χαβιέρ Μπαρδέμ, Ρικάρντο Νταρίν

Μια Ισπανίδα που ζει στο Μπουένος Άιρες επιστρέφει στη γενέτειρά της, λίγο έξω από τη Μαδρίτη, μαζί  με τον Αργεντινό σύζυγο και τα παιδιά της. Το ταξίδι της ωστόσο αναστατώνεται από απροσδόκητα γεγονότα, που φέρνουν στο φως μυστικά του παρελθόντος. Το ψυχολογικό θρίλερ του Ασγκάρ Φαραντί με το εντυπωσιακό καστ, η πρώτη του ισπανόφωνη ταινία και τρίτη συμμετοχή στο Διαγωνιστικό, θα φέρει ξανά τον Ιρανό σκηνοθέτη στο κόκκινο χαλί για την επίσημη έναρξη του φεστιβάλ.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

«EN GUERRE» (AT WAR) του Στεφάν Μπριζέ

Τέταρτη συνεργασία του Στεφάν Μπριζέ (Ο Νόμος της Αγοράς) με τον πρωταγωνιστή του Βενσάν Λιντόν (βραβείο ανδρικής ερμηνείας στο 68ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών), σε μία ακόμη πολιτική ταινία. Το «En Guere» παρακολουθεί την ιστορία των μεγάλων απεργιακών κινητοποιήσεων και των διαδηλώσεων Γάλλων εργατών όταν η βιομηχανική τους μονάδα τους απείλησε να κλείσει και να μεταφερθεί αλλού. Παρόλο που είχαν συμφωνήσει να δουλεύουν απάνθρωπες έξτρα βάρδιες για να εξασφαλίσουν τις δουλειές τους για πέντε χρόνια ακόμη.

DOGMΑΝ Ματέο Γκαρόνε

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης του «Ghomorrah» επιστρέφει με ένα ακόμα βίαιο δράμα, που βασίζεται σε αληθινό έγκλημα που είχε συγκλονίσει την Ιταλία, τον Φεβρουάριο του 198. Την ιστορία του Πιέτρο Ντι Νέγκρι, γνωστού ως «Κομμωτή Σκύλων», ο οποίος σκότωσε τον γείτονα και μποξέρ Τζιανκάρλο Ρίτσι, ρίχνοντάς τον στα σκυλιά του για να τον εκδικηθεί για χρόνια εκμετάλλευσης και μπούλινγκ. Θεωρήθηκε μία από τις πιο στυγνές δολοφονίες, καθώς ο Ντι Νέγκρι παρακολουθούσε για ώρες τα σκυλιά να κατασπαράζουν το θύμα χωρίς να επεμβαίνει. Προβλέπουμε βραβείο για τον πρωταγωνιστή Εντουάρντο Πέσκε.

«NETEMO SAMETEMO» (ASAKO I & II) του Ρουσούκε Χαμαγκούτσι

 

Ο Ιάπωνας σκηνοθέτης του «Hppy Hour» αφηγείται μία ιστορία μυστηρίου και αναζήτησης ταυτότητας. Η 21χρονη Ασάκο μένει στην Οσάκα της Ιαπωνίας όταν ερωτεύεται τον Μπακού -έναν νεαρό άντρα, τυχοδιώκτη κι ελεύθερο πνεύμα. Μια ημέρα ο Μπακού εξαφανίζεται και η Ακάκο χάνει για πάντα τον έρωτα της. Μέχρι που δύο χρόνια μετά μετακομίζει στο Τόκιο, και γνωρίζεται με τον Ροχέι -έναν νεαρό που μοιάζει στον Μπακού σαν δύο στάλες νερό. Αλλά όχι σαν προσωπικότητα: εκείνος είναι σοβαρός, συνεπής εργασιομανής γιάπης -ένας άντρας που μπορείς να βασιστείς και δε θα σε εγκατέλειπε ποτέ.

«PLAIRE AIMER ET COURIR VITE» (SORRY ANGEL) του Κριστόφ Ονορέ

Εντεκα χρόνια μετά «Τα Τραγούδια της Αγάπης», ο Κριστόφ Ονορέ επιστρέφει στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Καννών με μία ιστορία γκέι έρωτα που διαδραματίζεται στη δεκαετία του ’90. Ο 20χρονος Αρθουρ είναι φοιτητής όταν γνωρίζεται με τον μεγαλύτερό του Ζακ -έναν παριζιάνο συγγραφέα ο οποίος μένει με τον μικρό του γιο. Ο έρωτάς τους όμως είναι καταδικασμένος να τελειώσει μαζί με το καλοκαίρι.

«LE LIVRE D’ IMAGE» του Ζαν Λικ Γκοντάρ

«Τίποτα παραπάνω. Παρά μόνο σιωπή. Τίποτα περισσότερο. Παρά μόνο ένα επαναστατικό τραγούδι. Μία ιστορία σε πέντε πράξεις, όσα και τα δάχτυλα ενός χεριού». Αυτή είναι η σύνοψη της νέας ταινίας του auteur Γκοντάρ. Τα τελευταία χρόνια, ο ίδιος δεν έρχεται στις Κάννες, αλλά οι ταινίες του πηγαίνουν, άλλοτε ως μικρές επαναστατικές πράξεις, άλλοτε ως πρωτοπόρα κινηματογραφικά δοκίμια για το τέλος του κόσμου. To «Βιβλίο των Εικόνων» μοιάζει να είναι κάτι και από τα δύο.

«LES FILLES DU SOLEIL» (GIRLS OF THE SUN) της Εβα Ισόν

Η Εύα Χάσον («Bang Gang – A Modern Love Story», 2015) σε μία ιστορία γυναικείας χειραφέτησης, σ’ ένα κομμάτι του κόσμου που δεν υπάρχουν και πολλές επιλογές. Επαρχία Κουρδιστάν, σήμερα. Τα «Κορίτσια στον Ηλιο» είναι το γυναικείο τάγμα των Κούρδων ανταρτών. Με αρχηγό την Μπαχάρ ετοιμάζονται να καταλάβουν τη μικρή πόλη Γκορντγιέν, όταν πιάνονται αιχμάλωτες. Η Ματίλντ, μία γαλλίδα δημοσιογράφος καλύπτει τις πρώτες τρεις μέρες της αιχμαλωσίας τους. Εκεί μαθαίνει όλη την ιστορία της Μπαχάρ -από τότε που ήταν μικρή και οι άντρες με τα μαύρα μπήκαν βίαια στη ζωή της. Στους κεντρικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους η Γκολσιφτέ Φαραχανί («Πάτερσον», «About Elly») και η Εμανουέλ Μπερκό («Ο Βασιλιάς μου»).

«ASH IS PUREST WHITE» του Τζια Ζανγκ-Κε

Τρία χρόνια μετά το «Mountains May Depart», ο Κινέζος σκηνοθέτης επιστρέφει στο διαγωνιστικό των Καννών με μία «βίαιη ερωτική ιστορία». Ακολουθώντας το νήμα της αφήγησης από το 2001 έως το 2017, παρακολουθούμε τον έρωτα της Κιάο, μίας χορεύτριας από την φτωχική βιομηχανική περιοχή της Ντατόνγκ, με τον Μπιν, τον τοπικό μαφιόζο. Οταν η Κιάο βρίσκεται μπλεγμένη σε ανταλλαγή πυρών ανάμεσα σε δυο συμμορίες, για να προστατέψει τον Μπιν, πυροβολεί και σκοτώνει έναν αντίπαλό του. Συλλαμβάνεται και κλείνεται φυλακή. Όταν αποφυλακίζεται ψάχνει απελπισμένα να βρει τον Μπιν…

«SHOPLIFTERS» του Χιροκάζου Κορε-Εντα

Oκτώ μήνες μετά την πρεμιέρα της ταινίας του «The Third Murder» στο φεστιβάλ Βενετίας, ο Ιάπωνας σκηνοθέτης έχει ήδη την επόμενη έτοιμη για το φεστιβάλ Καννών. Ο Κορε-Εντα («Nobody Knows», «Our Little Sister», «After the Storm») επιστρέφει με ακόμα μία ταινία κοινωνικού προβληματισμού και εναλλακτικών οικογενειών. Ένας πατέρας και γιος βγαίνουν για τις καθημερινές μικροκλοπές τους (αυτό συντηρεί την πολυμελή οικογένειά τους) όταν συναντούν ένα μικρό κορίτσι, άστεγο, εγκαταλειμμένο στο κρύο. Αρχικά διστάζουν, αλλά τελικά τη μεταφέρουν στο φτωχικό τους σπίτι. Η μητέρα της οικογένειας συγκινείται και δέχεται να την περιθάλψει. Παρόλο που η οικογένεια είναι φτωχή, ζουν απλά κι ευτυχισμένα με την νέα τους υιοθετημένη κόρη μέχρι που μία σειρά από μυστικά και ψέμματα αποκαλύπτονται… Δείτε ένα teaser-trailer του «Shoplifters» εδώ.

«CAPHARNAÜM» (CAPERNAUM) της Ναντίν Λαμπακί

Eπτά χρόνια μετά τη βράβευσή της στο Ενα Κάποιο Βλέμμα με το «Where Do We Go Now» (Οταν θέλουν οι Γυναίκες), και έντεκα μετά την πρεμιέρα του «Caramel» στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, η Λιβανέζα πρωταγωνίστρια και σκηνοθέτης, Ναντίν Λαμπακί, επιστρέφει στο φεστιβάλ Καννών με την τρίτη της ταινία. Το «Καπερναούμ» είναι ένα σύγχρονο παραμύθι και μία παραβολή που, με το χιούμορ που χαρακτηρίζει τις ταινίες της Λαμπακί, ακολουθεί την ιστορία ενός μικρού αγοριού το οποίο αποφασίζει να πάρει τη μοίρα στα χέρια του, να επαναστατήσει απέναντι στη ζωή που του επέβαλαν και να κάνει μήνυση… στους γονείς του!

«BUH-NING» (BURNING) του Λι Τσανγκ – Ντονγκ

O αγαπημένος νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης του φεστιβάλ Καννών («Oasis», «Pepermint Candy», «Poetry») επιστρέφει με μία ιστορία μυστηρίου, βασισμένη στο μυθιστόρημα «Barn Burning» του Χαρούκι Μουρακάμι. Mία γυναίκα είναι μπλεγμένη σ’ ένα επικίνδυνο ερωτικό τρίγωνο -ανάμεσα σ’ έναν πλούσιο άντρα και σ’ έναν φτωχό συγγραφέα. Ένα μυστηριώδες περιστατικό θα διακόψει και θα αλλάξει τις ζωές και των τριών προσώπων για πάντα. Δείτε το trailer εδώ.

BLACKKKLANSMAN του Σπάικ Λι

Με πρωταγωνιστές τον (γιο του Ντενζέλ) Τζον Ντέιβιντ Γουάσινγκτον και τον Ανταμ Ντράιβερ, ο Σπάικ Λι έρχεται στο φεστιβάλ με το νέο σινε-κατηγορώ του. Η ταινία βασίζεται στην πραγματική ιστορία του Ρον Στόλγουερθ, του πρώτου Αφροαμερικανού αστυνομικού που διείσδυσε στην Κου Κλουξ Κλαν. Στη διάρκεια της δεκαετίας του ’70, ο Στόλγουερθ και ο λευκός συνάδελφός του, Φλιπ Ζίμερμαν, εισχώρησαν στα ανώτατα στρώματα της ρατσιστικής οργάνωσης στο Κολοράντο Σπρινγκς κι ανέτρεψαν το σχέδιό της να πάρει την εξουσία της πόλης. Διαβάστε περισσότερα για το «BlacKkKlansman» εδώ.

«UNDER THE SILVER LAKE» του Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ

Τρία χρόνια μετά την πρεμιέρα του «It Follows» στην Εβδομάδα Κριτικής, όλοι περιμένουν την αναβάθμιση του Ρόμπερτ Μίτσελ στο Διαγωνιστικό Τμήμα με τη νέα του ταινία και πρωταγωνιστές τους Αντριου Γκάρφιλντ, Ράιλι Κέο και Τόφερ Γκρέις. H ιστορία περιστρέφεται γύρω από ένα νεαρό που βρίσκει νόημα όταν αναλαμβάνει να βρει τη λύση στη μυστηριώδη εξαφάνιση του γείτονά του. Δείτε το trailer του «Under the Silver Lake» εδώ.

«THREE FACES» του Τζαφάρ Παναχί

Τρία πρόσωπα. Τρεις γυναίκες. Τρεις ηθοποιοί σε διαφορετικά στάδια της ζωής και της καριέρας τους. Η πρώτη φορά που ο Τζαφάρ Παναχί γίνεται δεκτός στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Καννών, παρόλο που οι ταινίες του έχουν κερδίσε σε Λοκάρνο, Βενετία και Μπερλινάλε. Το 2003 με το «Crimson Gold» κέρδισε το ειδικό βραβείο της επιτροπής στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα. Ο Τιερί Φρεμό στην ανακοίνωσή του τόνισε ότι θα σταλεί επίσημο γράμμα στην κυβέρνηση του Ιράν που θα πιέζει για το να έρθει ο Παναχί στις Κάννες ως επίσημος καλεσμένος του φεστιβάλ.

«ZIMNA WOJNA» (COLD WAR) του Πάβελ Παβλικόφσκι

Ο σκηνοθέτης του «Ida» επιστρέφει με ένα ακόμα ασπρόμαυρο, στυλιζαρισμένο, πολιτικό δράμα. Ο «Ψυχρός Πόλεμος» είναι μία ερωτική ιστορία που διαδραματίζεται στην Ευρώπη της δεκαετίας του ’50. Πρωταγωνιστές του ένα ζευγάρι μουσικών, η Ζούλα (Τζοάνα Κούλιγκ) κι ο Βίκτορ (Τομάς Κοτ), που περιοδεύουν από την Πολωνία και τη Γιουκοσλαβία, μέχρι το Βερολίνο και το Παρίσι. Η πρώτη πολωνέζικη παραγωγή που θα διαγωνιστεί για το Χρυσό Φοίνικα εδώ και 16 χρόνια -από τον «Πιανίστα» του Ρομάν Πολάνσκι.

«LAZZARO FELICE» της Αλίτσε Ρορβάχερ

Η 35χρονη Ιταλίδα σκηνοθέτης με το ντεμπούτο της «Corpo Celeste» είχε βρεθεί στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών το 2011. Με «Τα Θαύματα» είχε κερδίσει το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής το 2014. Φέτος, επιστρέφει στο διαγωνιστικό τμήμα με μία ταινία γυρισμένη σε 16mm κι ένα σενάριο που ακολουθεί έναν άντρα στο ταξίδι του μέσα στο χρόνο -για μισό αιώνα. Αλλά όπως δηλώνει η σκηνοθέτης «δεν είναι ταινία επιστημονικής φαντασίας».

«YOMEDDINE» του Αμπού Μπακρ Σόκι

Ενας λεπρός άντρας κι ένα μικρό αγόρι εγκαταλείπουν την εξορία τους στο λεπροκομείο που μεγάλωσαν και ξεκινούν μαζί ένα μακρύ ταξίδι για να διασχίσουν την Αίγυπτο, ψάχνοντας τις οικογένειές τους. O A. Mπ. Σόκι εκπροσωπεί την Αίγυπτο στη διεκδίκηση του Χρυσού Φοίνικα με αυτό το συγκινητικό και συμβολικό ταξίδι δρόμου που επιχειρεί να γιατρέψει τις πληγές της χώρας του.

«LETO» (L’ÉTÉ) του Κιρίλ Σερεμπρένικοφ

Mπορεί ο Κιρίλ Σερεμπρένικοφ να βρίσκεται σε κατ’ οίκον περιορισμό από τον Αύγουστο του 2017 (κατηγορείται για κατάχρηση δημόσιων πόρων), η ταινία του όμως επιλέχθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Καννών. Ασπρόμαυρο, τολμηρό, πλημμυρισμένο με μουσική δράμα μας προσγειώνει στο καλοκαίρι του 1981 στο Λένινγκραντ, όπου κυριαρχούσαν τα ροκ είδωλα της Δύσης, όπως ο Ντέιβιντ Μπόουι και οι Led Zeppelin, επηρεάζοντας ριζικά την πολιτισμική κατεύθυνση, αλλά και τις πολιτικές αντιλήψεις, της νέας γενιάς. Ο Σερεμπρένικοφ γράφει και σκηνοθετεί την ιστορία του Βίκτορ Τσόι, ο οποίος εξελίχθηκε σε θρύλο της ρωσικής ροκ μουσικής. Δεν τον ενδιαφέρει όμως μία μουσική βιογραφία. Με αφορμή το ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα στον Βίκτορ, τον μέντορά του Μάικ και τη γυναίκα του Νατάσα, ο Σερεμπρένικοφ καταγράφει ένα καλοκαίρι επανάστασης, ηλεκτρισμένου ήχου και ελευθερίας. Να θυμήσουμε ότι ο «Πιστός» του διαγωνίστηκε στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα, το 2016.

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:


SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Φοιτήτρια δημοσιογραφίας και τρελή Θεσσαλονικιά καλύτερα να μην τα βάλεις μαζί μου, μπορώ να σε τρελάνω με τα επιχειρήματά μου. Κολλημένη με την μπάλα, φανατική Παοκτσού. Καρκινάκι κυκλοθυμικό, ξεσπάω γράφοντας.

Αφήστε το σχόλιο σας

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG