Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
      • Εγκλήματα
      • Ελλάδα 1821
      • Επιστήμονες
      • Ιστορία
      • Καλλιτέχνες
      • Μικρασιάτικη Καταστροφή
      • Πολιτικοί
      • Συγγραφείς
    • Συνεντεύξεις
      • Life & Style
      • Επιστήμη & Έρευνα
      • Επιχειρηματικότητα
      • Λογοτεχνία
      • Ποιότητα Ζωής
      • Πολιτισμός
      • Τέχνες
      • Υπέρβαση Ζωής
      • Ψυχαγωγία
    • Πολιτισμός
      • Τέχνη
      • Φιλοσοφία
      • Μουσεία
      • Κοινωνία
      • Γλώσσα
      • Εκπαίδευση
      • Κουλτουρα
      • Αρχαιολογία
      • Ιστορία
      • Θρησκεία
      • Festival
    • Βιβλίο
      • Βιβλιολίστες
      • Βιβλιονέα
      • Βιβλιοπαρουσιάσεις
      • Βιβλιοπροτάσεις
      • Νέες Κυκλοφορίες
      • Παιδικό βιβλίο
      • Ποίηση & Ποιητές
      • Προτάσεις Συγγραφέων
      • Συγγραφείς
    • Ειδική Αγωγή
      • ΑμεΑ
      • ΔΕΠΥ
      • Διαταραχές Λόγου
      • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
      • Μαθησιακές Δυσκολίες
      • Νοητική καθυστέρηση
      • Προβλήματα Όρασης
    • Περιβάλλον
      • Άγρια Ζωή
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
      • Box Office
      • Specials
      • Κινηματογραφικά Νέα
      • Κριτικές
      • Λίστες Ταινιών
      • Προτάσεις Ταινιών
    • Μουσική
      • Happenings
      • Music News
      • Reviews
      • Tracklisting
      • Έρευνα
      • Χρονομηχανή
      • Προσωπικά
    • Θέατρο
      • Ηθοποιοί
      • Θεατρικές Μορφές
      • Θεατρικές Προτάσεις
      • Θεατρική Ατζέντα
      • Θεατρική εκπαίδευση
      • Θέατρο και παιδί
      • Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
      • Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων
      • Οικονομικό Θέατρο
      • Παρουσιάσεις Παραστάσεων
      • Πρεμιέρες
      • Προσεχώς
      • Τελευταίες Παραστάσεις
    • Τηλεόραση
      • #EditorsChoice
      • Series Review
      • Tv Guide
      • Tv People
      • TvNewsflash!
      • VintageTv
      • Where Are They Now
      • Προτάσεις Σειρών
      • Σειρές
      • Τηλεταινίες
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
      • Guide
      • Άγνωστες Φωτογραφίες
      • Απόψεις
    • Gaming
      • Classics
      • Gaming Reviews
      • Tabletop
      • Techday
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
      • Αισθητική
      • Άσκηση
      • Γυναικολογία
      • Διατροφή
      • Ιατρικά νέα
      • Υγεία και πρόληψη
    • Γαστρονομία
    • Μόδα & Ομορφιά
      • Μόδα
      • Ομορφιά
    • Design
      • Αρχιτεκτονική
      • Διακόσμηση
      • Φτιάξτο μόνος σου
    • Ψυχολογία
      • Κοινωνική Ψυχολογία
      • Πειράματα στην Ψυχολογία
      • Ψυχολογία & τέχνη
      • Ψυχολογία στην παιδική ηλικία
    • Αψυχολόγητα
      • Ξαφνικά Συνέβη
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
      • Tips
      • Εργασία
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
      • Event
      • Προϊστορία
      • Ανθρώπινο Σώμα
      • Διάστημα
      • Πλανήτες
      • Ανακαλύψεις
      • Επιστήμονες
    • Τεχνολογία
      • Event
      • Smart Living
        • Προστασία
      • Smartphones
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
      • Ρομπότ
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
      • Max Ταξίδια
      • Ελλάδα
        • Ηπειρώτικη Ελλάδα
        • Νησιωτικη Ελλαδα
      • Εναλλακτικός Τουρισμός
      • Εξωτερικό
        • Αμερική
        • Ασία
        • Αφρική
        • Ευρώπη
        • Ωκεανία
    • Άγνωστη Ελλάδα
      • Άγνωστη Αθήνα
      • Άγνωστη Ήπειρος
      • Άγνωστη Θεσσαλονίκη
      • Άγνωστη Θράκη
    • City Guide
      • Αθήνα
      • Αλεξανδρούπολη
      • Βιβλιοστέκια
      • Βόλος
      • Γεύση
      • Εξωτερικό
      • Ηράκλειο
      • Θεσσαλονίκη
      • Ιωάννινα
      • Κατερίνη
      • Κρήτη
      • Κύπρος
      • Λίστες με μαγαζία
      • Πάτρα
      • Πειραιάς
      • Προτασεις
  • PLUS
    • Next Chapter
      • Αυγερινός
      • Μια Εβδομάδα Ακόμα
      • Ο Δρόμος της Επανάστασης
      • Ουρανία
      • Πεταλούδα στο Φως
      • Πικραλίδες
      • Σπουδαία Γυναίκα
      • Σταυροδρόμι Ψυχών
    • #Egrapsa
      • Απόψεις
        • Θέατρο
      • Μικρές ιστορίες
      • Μόδα
      • Πληροφοριακά
      • Προσωπικές Εμπειρίες
      • Σκέψεις
    • Διαγωνισμοί
      • Διαγωνισμοί Θεάτρου
      • Διαγωνισμός Διηγήματος
      • Διαγωνισμός Παραμυθιού
      • Νικητές Διαγωνισμών
    • Podcasts
    • QUIZ
Αψυχολόγητα

Η κοινωνία προχώρησε μα ξέχασε να βγάλει την “όπισθεν”

Από Πόλυ Συμπεθέρη 16 Δεκεμβρίου 2022
 Η κοινωνία προχώρησε μα ξέχασε να βγάλει την “όπισθεν”
… forgot to remove the "reverse"
… forgot to remove the "reverse"
… forgot to remove the “reverse”

Η κοινωνία προχώρησε μα ξέχασε να βγάλει την “όπισθεν”

Η κοινωνία προχώρησε μα ξέχασε να βγάλει την “όπισθεν”, αδυνατώντας να δει πως οι δρόμοι παρέμειναν ίδιοι, με ανηφόρες, κατηφόρες και ευθείες. Αν σταθείς στην αρχή μια ανηφόρας και αποφάσεις να τη διαβείς, αρκεί πρώτα να σκεφτείς πως μετά σε περιμένει μια ευθεία ή μια κατηφόρα το ίδιο μεγάλη. Αν δεν μπορείς ή δε θες να δεις τι υπάρχει μετά, θα κοντοστέκεσαι ώρα μέχρι να διαλέξεις τι θα κάνεις ή πως θα το κάνεις. Αν δε σκεφτείς, δεν αναγνωρίσεις τον στόχο ή αμελήσεις να ρίξεις μια ματιά μέσα σου, κινδυνεύεις να εκτιμήσεις ατυχώς, ψευδώς ή επιφανειακά το διάβα σου.

Αντιμέτωπος με δυσάρεστες εκπλήξεις στην πορεία σου θα φτάσεις κατάκοπος και χωρίς ελπίδα στο τέλος. Έτσι ακριβώς η ανθρωπότητα αντιμετώπιζε και εκείνη τις ανηφόρες της και κάθε φορά που έγραφε την ιστορία της είτε είχε υπολογίσει που πήγαινε, τι θα συναντούσε και που θα έφτανε ή τίποτα απολύτως από τα παραπάνω. Σε εκείνο το σημείο είναι που ο ρόλος της “όπισθεν” ως ταχύτητα  παραμένει πρωταγωνιστικός. Δεν πρέπει να ξεχάσεις να την θυμάσαι.

Και επειδή οι κοινωνίες σε όλες τις πορείες τους μπροστά
Photo of the Remarkables mountain range in Queenstown, New Zealand.
Societies

Και επειδή οι κοινωνίες σε όλες τις πορείες τους μπροστά στον χρόνο χρησιμοποιούσαν τα πρότερα επιτεύγματα τους με σκοπό να πετύχουν τα επόμενα χωρίς ίχνος αυτάρκειας παρά  διαβαίνοντας λαίμαργα και φιλάρεσκα τα παρόντα με αυτοσκοπό τα μέλλοντα, δε φαίνεται να τα έχουν πάει όσο καλά θα μπορούσαν. Κι αυτό συνέβαινε γιατί συχνά ξεχνούσαν να βγάλουν την “όπισθεν”. Βιάστηκαν πολλές φορές και δεν τραβήξαν χειρόφρενο στην αρχή μιας ανηφόρας πιστεύοντας πως με την “πρώτη” πάντα σε εγρήγορση δε θα τους πάρει η κατηφόρα. Η σιγουριά σε παλιά κεκτημένα αντί να προκαλέσει ταπεινότητα και πίστη προκάλεσε αμετροέπεια και απιστία. Με όχημα την εμπειρία και οδηγό τη γνώση, οι κοινωνίες τόλμησαν πολλές ανηφόρες μα κάθε φορά που πλησίαζαν την αυτοβελτίωσή τους, την εξάλειψη των αδυναμιών τους, την αντίσταση στους δαίμονές τους πάρκαραν πρόχειρα τις συνειδήσεις τους ξεχνώντας να βγάλουν την “όπισθεν”.

Advertising

Έτσι λοιπόν γρήγορα τους πήρε μια νέα κατηφόρα
Photo of the Remarkables mountain range in Queenstown, New Zealand.
Μountain range

Έτσι λοιπόν γρήγορα τους πήρε μια νέα κατηφόρα πιο απότομη από την προηγούμενη καθώς την υπολόγιζαν πιο μετριοπαθώς. Πίστευαν οι άνθρωποι πως η ιπποδύναμη της εμπειρίας ήταν όλο και μεγαλύτερη κάθε φορά, που θα απέτρεπε την μεγάλη φόρα προς τα πίσω και θα έδινε πιο γρήγορα ώθηση προς τα μπρος. Όμως όσο μεγάλωνε εκείνη τόσο μεγάλωνε και η ιδιοτέλειά τους. Οι άνθρωποι γινόντουσαν πιο εγωκεντρικοί, πιο μοναχικά νάρκισσοι. “Το χούμε” έλεγαν και αυτό σήμαινε πως και τις πετυχημένες απόπειρες να βγάλουν αλώβητοι τις ανηφόρες τους δεν τις κρατήσαν ως παράδειγμα μα πειραματίστηκαν ακόμη και με αυτές για να επιφέρουν βελτιώσεις όπως πίστευαν. Εφησυχασμένες νίκες σύντομα κατέληξαν σε τρακαρισμένες και στραπατσαρισμένες ελπίδες. Δεν αφαιρούσαν την “όπισθεν” σε κάθε νέα αρχή και βρεθήκαν πολλές φορές με σπασμένα φανάρια προς αντικατάσταση.

Μα αν μπροστά στο μεγαλείο της πράξης το πνεύμα φτώχυνε

Μα αν μπροστά στο μεγαλείο της πράξης το πνεύμα φτώχυνε που να βρεις τον παρά, ώστε να βάλεις νέα φώτα στο όχημά σου. Με καμένα φώτα δε θα βλέπεις ούτε θα σε βλέπουν. Δε θα ξέρεις αν πλησιάζεις τον γκρεμό ούτε κανείς θα σου φωνάξει να προλάβεις. Θα μείνεις μόνος και επικίνδυνος. Θα γίνεις αυτόχειρας του κόσμου σου και δολοφόνος της μαγείας του. Και αν βρεις μερικά ψιλά ιστορικής μνήμης και πληρώσεις για ένα βοηθητικό λαμπάκι, ασ’ το να αναβοσβήνει μπας και φωτίσεις έστω κάποια σημεία της ιστορική σου συνέχειας ή ασυνέχειας. Και πάλι όμως με μόνο καύσιμο την υπεροψία ο κινητήρας σύντομα θα φθαρεί. Χρειάζεσαι για καύσιμο σύνεση, μια  πεισματάρα ψυχή στο τιμόνι και λάστιχα που να αντιστέκονται σε ολισθηρότητες και λάθος ροπές. Αν διαλέξεις ο δρόμος σου να είναι μοναχικός, θα χρειαστείς πίστη και αν θελήσεις παρέα, πάρε μαζί σου τους ρομαντικούς και ονειροπόλους. Με τους τελευταίους θα τραβήξεις σίγουρα πολύ μακριά. Δεν έχουν όπισθεν αυτοί γιατί έχουν πάντα υλικό για έναν νέο κάθε φορά κόσμο.

Η κοινωνία προχώρησε λένε πολλοί μα ξέχασε να βγάλει την “όπισθεν”
Photo of the Remarkables mountain range in Queenstown, New Zealand.
“‘Οπισθεν”

Η κοινωνία προχώρησε λένε πολλοί μα ξέχασε να βγάλει την “όπισθεν” συμπληρώνω πάντα εγώ. Οι δολοφόνοι και οι βιαστές είναι ακόμη ανάμεσά μας καθώς δεν καταφέραμε ακόμη να τιθασεύσουμε τα ένστικτα μας. Η κοινωνία φυσικά εξάλειψε τις θανατικές ποινές θέλοντας να προχωρήσει μπροστά αλλά παρέλειψε να δει πως την πήρε η κατηφόρα της αποποινικοποίησης της ηθικολογίας. Η ηθικολογία λέω συχνά πως είναι η “όπισθεν” της ηθικής. Επειδή μιλούμε ηθικά δε σημαίνει πως γίναμε ηθικοί ή παραμείναμε υπεύθυνοι απέναντι στην ηθική που έβαζε τα όρια στην ανηθικότητα. Επειδή οριοθετήσαμε την τιμωρία θεωρήσαμε πως γίναμε πιο δυνατοί από τον ίδιο τον νόμο. Και επειδή ακυρώσαμε τα  υπόλοιπα όρια πιστέψαμε πως γίναμε πιο ελεύθεροι στο να νομοθετούμε από το να νομοθετούμαστε λες και αυτό δεν αποτελεί αυτοακύρωση της αυθύπαρξίας μας. Κάποτε τουλάχιστον μπορούσαμε να δημιουργούμε κοινωνίες θεσμοθετώντας την αξία της συλλογικότητας και της συνύπαρξης. Τώρα δημιουργώντας έννομη ανομία δώσαμε στο έγκλημα την ευκαιρία να διαλέξει την υπόστασή του, να παραλύσει μέρος της κοινωνικότητάς μας και έτσι να δώσει μια ακόμη ευκαιρία στους “επαναστάτες” να κρύβονται πίσω από τις επαναστάσεις τους.

Δεν είναι θανατική ποινή το γεγονός πως επιλέξαμε μεταξύ των συνειδήσεων;

Δεν είναι θανατική ποινή το γεγονός πως επιλέξαμε μεταξύ των συνειδήσεων; Δεν είναι ή έσχατη τιμωρία αυτήν, να νιώθουν δηλαδή φοβισμένες και να τιμωρούνται οι φωναχτές σκέψεις που τόλμησαν να πούνε δυνατά την αλήθεια τους επειδή θεωρήθηκαν από τους “σύγχρονους” ασυγχρόνιστες με το ρεύμα; Το ότι υπάρχει ακόμη “ρεύμα”; Πού το πάς; Δεν είναι αυτό θανατική ποινή στον πλουραλισμό που περιλαμβάνει και το σωστό όσων είναι λάθος και το λάθος των σωστών; Δεν είναι μήπως η σεξουαλική απελευθέρωση άβατο για τους ερωτευμένους που ζουν χωρίς όρια το πάθος τους για την απόλυτα περιοριστική ιδιοτέλεια των συναισθημάτων τους; Αποκλείεται αυτή η απελευθέρωση σύντομα να γίνει άσυλο όσων οι απολαύσεις δίχως τέλος έχουν ηθικοποιηθεί έναντι των απολαύσεων που προϋποθέταν μάχες διεκδίκησης και αποδοχή των συμμετεχόντων; Σα να ‘γινε ήδη άσυλο θαρρώ, αφού πια μπορεί κανείς να πράττει ότι σκέφτεται, είτε είναι κακοποιητής ψυχών και σωμάτων, είτε βιαστής παιδικών ονείρων ή κορμιών αρκεί που μπορεί να μη φοβάται να κάνει τη σκέψη πράξη, να βάλει όπισθεν σε έναν δρόμο γεμάτο με ανθρώπους. Έναν δρόμο που αφελείς νομίζουν πως προχωρώντας μπροστά δε θα πέσει κατά πάνω τους το όχημα που απλά θέλει να δει αν ξέρει να χρησιμοποιεί σωστά τους καθρέφτες του και ας έχει απεριόριστη τη θέα από τα μπροστά παράθυρα.

Advertising

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Πόλυ Συμπεθέρη

author

Σπουδές: Διεθνολόγος, Επάγγελμα: Διαχειριστής ταλέντων, Αγάπες: η παρατήρηση και η σχόλη. Γράφω για να θυμάμαι ότι υπάρχω.

Μόλις ανέβηκαν
Κοινωνική Ψυχολογία

Ταξίδια: Ένας τρόπος να αντλείς ζωή

30 Μαρτίου 2023
Κοινωνική Ψυχολογία

Κρίσεις πανικού: Μύθοι και πραγματικότητα

30 Μαρτίου 2023
Ηθοποιοί

Ελένη Λιάσκα: «Έχω γεννηθεί καλλιτέχνης»

29 Μαρτίου 2023
Κινηματογράφος

Shazam! Fury of the Gods: Ένα αξιόλογο sequel

29 Μαρτίου 2023

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αψυχολόγητα

Λόγοι να είμαστε, όχι αφορμές

Αψυχολόγητα

Λιγότερες ρυτίδες ή περισσότερα χαμόγελα;

Αψυχολόγητα

Τα μάτια που αγάπησες δύσκολα τα ξεχνάς..

Αψυχολόγητα

Μην ανησυχείς, είμαι καλά…

Αψυχολόγητα

Αποχαιρετιστήριο άρθρο

Αψυχολόγητα

Δραματοποίηση και αποδραματοποίηση

Αψυχολόγητα

Χάρισε μου έναν χορό ακόμα

Αψυχολόγητα

Σήμερα, όχι αύριο…

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Συνεντεύξεις

ΩΡΛ: από το σύνδρομο eagle ως τη νόσο Μενιέρ

Αψυχολόγητα

Ωριμάζω και αλλάζω

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2023 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED